Enceladus Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hei, har dere noen innvendinger mot mitt nye kjøp? Forbedringer osv. Kjøpes neste helg Budsjett ca 11.000,- Bruksområde: Spill Asus GeForce 8800 GTS - 3416,- Corsair TWIN2XP2048-6400C4 - 2008,- EVGA nForce 680i SLI - 2148,- Intel Core 2 Duo E6600 - 2499,- Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43198 Jeg er litt usikker på hovedkort og ram. Midlertidig harddisk har jeg. Endret 4. mars 2007 av Gammelsko Lenke til kommentar
.dat Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Tja, ville heller kjøpt EVGA skjermkort isteden for Asus, om de er like raske. Vil ikke si det er et must men det er deilig å ha deler fra samme produsent. Ram ville jeg byttet til disse Corsair XMS2 Dominator DDR2-800 2GB da de koster så å si akkuratt det samme. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Tja, ville heller kjøpt EVGA skjermkort isteden for Asus, om de er like raske. Vil ikke si det er et must men det er deilig å ha deler fra samme produsent. Ram ville jeg byttet til disse Corsair XMS2 Dominator DDR2-800 2GB da de koster så å si akkuratt det samme. 8073498[/snapback] Og det er ingen forskjell på Dominator og de "vanlige". Eneste er kjøleløsningen. Har selc PC6400C4 og de både yter og klokker meget bra. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Tja, ville heller kjøpt EVGA skjermkort isteden for Asus, om de er like raske. Vil ikke si det er et must men det er deilig å ha deler fra samme produsent. Ram ville jeg byttet til disse Corsair XMS2 Dominator DDR2-800 2GB da de koster så å si akkuratt det samme. 8073498[/snapback] Vet ikke helt jeg, ASUS til EVGA. De er både dyrere og mindre kjent. Ytelsen er dog litt bedre. https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Tja, ville heller kjøpt EVGA skjermkort isteden for Asus, om de er like raske. Vil ikke si det er et must men det er deilig å ha deler fra samme produsent. Ram ville jeg byttet til disse Corsair XMS2 Dominator DDR2-800 2GB da de koster så å si akkuratt det samme. 8073498[/snapback] Og det er ingen forskjell på Dominator og de "vanlige". Eneste er kjøleløsningen. Har selc PC6400C4 og de både yter og klokker meget bra. 8073524[/snapback] Ja jeg tror jeg holder meg til de jeg har valgt. Ser ikke mye forskjell. Billigere er de også. Men takk for svar begge to Fint med litt alternativer. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Både skjermkort og minne kan du få ganske mye billigere. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Både skjermkort og minne kan du få ganske mye billigere. 8073668[/snapback] Vis meg Jeg er litt merkefiksert, gode erfaringer er også et must på produktene. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 8800GTS bruker standardkjøler, det er ikke noe vits i å betale for noe annet enn den billigste. Den får du for 3000. Billigste PC6400 får du for 1420. PC5400 for 1135. Sjekk prisguiden for begge deler. Merkefiksering er det utelukkende ulemper med. Det er ikke noe vits i å ikke tenke økonomisk. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ram har jo mer med hvilke chips som er på de... Men det er hvis du skal klokke de Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Om du ikke har tenkt å kjøpe to stk av samme skjermkort trenger du heller ikke sli. OM du også har lydkort fra før trenger du ikke et intergrert et - da klarer du deg fint med et standard p5b kort som også er fine å klokke med til 1000kr. KJøpe det billigste skjermkortet du finnen innen samme modell, har ingentig å si hvilket klistre merke det står på det. Hva som er så digg med å samme produsent som hovekortet ser jeg ikke helt.. Hvor mye du legger i minne med tanke på ekstra kjøle sett på dem osv kommer an på hvor mye du skal klokke. OM du ikke klokker i det hele tatt eller skal klokke moderat holder det fint med dem du har valgt. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 OM du ikke klokker i det hele tatt eller skal klokke moderat holder det fint med dem du har valgt. 8074173[/snapback] Overkill, ikke "holder fint". Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Om du ikke har tenkt å kjøpe to stk av samme skjermkort trenger du heller ikke sli. OM du også har lydkort fra før trenger du ikke et intergrert et - da klarer du deg fint med et standard p5b kort som også er fine å klokke med til 1000kr. KJøpe det billigste skjermkortet du finnen innen samme modell, har ingentig å si hvilket klistre merke det står på det. Hva som er så digg med å samme produsent som hovekortet ser jeg ikke helt.. Hvor mye du legger i minne med tanke på ekstra kjøle sett på dem osv kommer an på hvor mye du skal klokke. OM du ikke klokker i det hele tatt eller skal klokke moderat holder det fint med dem du har valgt. 8074173[/snapback] Har oppdatert handlevognen etter deres anbefalinger: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43198 Jeg trenger nå et alternativt hovedkort. Jeg har lydkort, SLI har jeg kommet frem til at jeg heller ikke trenger. Kan du vise\anbefale meg et godt standard p5b hovedkort? Hvordan vil ytelsen på det nye oppsettet være vs det forige? Husk at dette skal være en ren gaming pc som skal kunne dra alle spill nå og et lite stykke fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå