comeon Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Postet samme innlegg i annen underkategori, men ser den passer bedre her, så poster her. Kjøpte en bil i høst, med tre måneders bruktbilgaranti. Tok en naf garantitest før garantien utløp. Det ble funnet noen feil, og tok med bilen til bilforhandleren. Reiste bort dagen etter, så lot bilen stå hos forhandler, slik den var ferdig når jeg kom tilbake. Mellom jeg leverte og hentet den var det kjørt for noen hundre kilometer, bensintanken var tom. Ser at KM stand fra NAF og et verksted har en betydelig forskjell. Men bilen ble levert til et annet verksted også, men får ikke KM stand fra det verkstedet. Er det pliktig for verksted å opplyse om KM stand? Lurer pga hvis jeg får KM stand fra det siste verkstedet også, så har jeg solide bevis, og er sikker på at forhandleren ikke ønsker oppgi KM stand fra det verkstedet for å unngå at jeg skal kunne se at de har brukt bilen mye. Håper noen kan svare. Dette er et velrenomert bilforhandler.. Altså spørsmålet er, har verksted plikt til å notere KM stand når de fikser på bil? Pleier å få KM stand på faktura når bil har vært hos forhandler. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ville gått og krevd km. stand fra det verkstedet. Har bestandig fått km. stand fra verkstedet på fakturaer. Veldig greit å ha når man skal selge bilen, og dokumtere både arbeid som er utført og km. stand. Prøv og bruk det som argument, så ser du hvilket verksted som har kjørt mye. Lenke til kommentar
comeon Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Ja, det var et godt argument, skal ta med den på lista dersom jeg ikke har andre jurdiske rettigheter, takk Det er bilforhandleren som har kjørt en masse, ikke verkstedene, men det siste bilverkstedet er vist litt kompis med bilforhandler.. Så håpet det var noe påbud om at når jeg leverer inn en bil til service for å rette opp feil som dekkes av tremåneders garantien, så skal jeg få KM stand på verkstedspapiret. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Få det sjekket opp, og "krev" km-stand. (veit ikke helt om du har krav på det men ) En i familien min ble utsatt for det samme, men på en litt kjip måte. Han prøvekjørte en bil fredag ettermiddag, og ringte 2 timer etter han leverte den tilbake og bekreftet kjøp. Men da hadde allerede bilselgeren lånt bort bilen til "en annen kunde"... Denne "kunden" viste seg å være søsteren til selgers kone, og hun presterte og krasje hele fronten på bilen, noe som resulterte i 1 mnd. venting for familiemedlemmet mitt. Riktignok fikk han ny fanger, nye lykter, nytt panser og alt ble nylakkert. + at han fikk satt på hengerfeste, nye sommerdekk på 15" alufelg., og omreg. gratis på kjøpet. Alikevel kjipt da verksteder låner bort biler. (ble litt off-topic/avsporing men ;P) Men alikevel er det kjipt at bilen blir brukt unødvendig av verksted/selger... Fort gjort at noe hender da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå