Gå til innhold

Bærbar PC - kjøpe nå eller vente?

Nuffen

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å kjøpe meg en Compaq EVO N800W, som skal være noe av det råeste på markedet i dag. Det er selvsagt et minus at den ikke støtter Firewire og har innebygd trådløst nettverk, men den er rask og har bra grafikkytelse.

Er det noen som kan si om Compaq vil komme med støtte for Firewire og trådløst nettverk i senere modeller, og om disse da evt. vil bli lansert om ikke så altfor lenge? Toppmodellene til andre merker har jo dette som standard..

Og hva med Intel Banias? Er det verdt å vente på denne prosessoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel spurt om noe av det samme før her på forumet. Svaret jeg fikk (som jeg syntest virket fornuftig), var at jeg skulle kjøpe når jeg trengte. Ikke før, og ikke senere. Prisene holder seg vel omtrent på det samme nivået (fra 10K til 30+K), men ytelsen og kapasiteten blir større hele tiden. Du vil uansett tape penger på kjøpet (som med alt datautstyr).

N800w er forøvrig en rå maskin, som jeg har fryktelig lyst på, men jeg har desverre ikke råd.

Når det gjelder IEEE1394 o.l, så er det litt merkelig at de har dette som standard på den mye billigere N10xx serien og ikke på N800x serien, men det finnes jo PCMCIA. Har du råd til en 800w har du nok en lapp ekstra til et slikt kort.

Lenke til kommentar

Kjøp når du trenger den, pris og ytelse forandrer seg hele tiden..

Kjøpte selv maskin for 2 måneder siden og allerede har prisen endret seg mye samt at det sikkert finnes bedre alternativer.

Trøst deg med at laptoper ikke faller like mye i bruktpris som stasjonære, kjøper du en laptop i middelklassen behøver det ikke nødvendigvis bli så dyrt å bytte hvis du skulle ville ha en ny om et halvt år..

Lenke til kommentar

Evo-serien støtter trådløst nettverk/bluetooth gjennom Multiport-modulen som sitter på baksiden av skjermen. Les mer på Compaq sine sider.

Har den selv på min Evo 800 og den scorer mye høyere på rekkevidde enn andre bærbare som knytter trådløst gjennom PCMCIA-kort. I tillegg vil du da ha ledig PCMCIA-slott, til f.eks. et Firewire-adapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...