tinkamolly Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hallo jeg hat et stort problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med.Det er slik at min Pc ikke finner mit Creative Blaster 4 MX420 skjermkort.Jeg instalerer kort og alt ser greit ut, men når jeg skal start opp maskina så får jeg et langt piip som betyr at maskina ikke finner skjermkortet.Men his jeg prøver å slå på maskina 10-12 ganger så kan det hende at maskina finner koret.Jeg har også et gammelt Permedia skjermkort og det fungerer helt ok.I dag så fikk jeg et nytt kort av Creative (meget bra service),men heller ikke det kortet fannt maskina,så jeg skjønner kke hva som er galt SÅ JEG LURER PÅ OM DET ER NOEN SOM HAR NOEN FORSLAG.. Jeg har Win Me som OS Hovedkort MSI intel 815 ept 128 mb ram hilsen Ojl Lenke til kommentar
B2S Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Er det innebygd skjermkort på hovedkortet ditt? I så fall, gå inn i bios og "disable" dette før du setter i det nye. Bravo 2 Six, OUT! Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Skade på agp-sloten kanskje? Isåfall veldig kjipt... Lenke til kommentar
tinkamolly Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg har innebygd skjermkort .Jeg lurer da på hordan man finner det i BIOS og disable det Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Og hvordan f**n du kommer inn i BIOS når det ennå ikke virker etterpå :razz: Lenke til kommentar
talisar Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hvor mye strøm har du i maskinen? Og ja, hvordan kommer du inn i bios når skjermkortet ikke virker? Og støtter chippsettet skjermkortet? Lenke til kommentar
B2S Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Når du ikke har annet enn onBoard skjermkortet i maskinen får du vel startet opp? Når du gjør dette så kan du trykke på "DEL" under POST (oppstart, der den telte ram i gamle dager) Da skal du komme inn i BIOS. Det kan også hende at det er en jumper for å "disable" onBoard skjermkortet på hovedkortet. Dette finner du mer om i manualen til hovedkortet ditt. Bravo2 Six, OUT! Lenke til kommentar
tinkamolly Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg kommer selvsagt inn i Bios fordi jeg har et gammelt skjermkort som virker.Her var det jammen ikke mange seriøse svar å få Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 trykk del for å komme inne i bios med engang maskina starter, finn enable/disable onboard vga eller noe lignende, da bør instalsjonen av ditt creative kort funke ( kanskje ) Lenke til kommentar
chil Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 syns bare synn på deg jeg dakkars G4mx200 :sad: *trøste* [ Denne Melding var redigert av: chil på 2002-12-09 15:27 ] Lenke til kommentar
B2S Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 15:00, skrev tinkamolly:Jeg kommer selvsagt inn i Bios fordi jeg har et gammelt skjermkort som virker.Her var det jammen ikke mange seriøse svar å få Dersom du ikke kan lese svarene du får så er det ikke mange seriøse nei... I og med at du kommer inn i BIOS så kan du kikke i manualen din (regner med at du har manualen), her inne vil du finne ut hvordan "Disabler" ditt onBoard skjermkort. Etter at du har "disablet" dette så kan du sette inn det nye skjermkortet. (Tror det skal ligge under "Integrated Perhiperals" eller "Advanced Options") Let og du skal finne... Bravo 2 Six, OUT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå