kimern9 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ok, jeg har en klan som eier en server for Armed Assault. Klan lederen våres er borte av og til og siden spillet har noen memory leaks så kræsjer serveren av og til, eller rettere sagt, den slutter å respondere. Alt står stille. Hva jeg trenger er ett program som kan restarte en server fra en annen pc hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 er det linux kan du se på webmin om du ikke liker ssh, hvis ikke er remoteadmin eller en vncløsning ok. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) hvis pc'en henger seg så funker nok ikke remote admin, og vnc og sånt. da må du ha en power switch. eller en timer switch som resetest vært 1time av pc'en så hvis pc'en ikke /kan/vil resete klokka restarter server. ipkvm kan og vær løsning, men koster liksom 4-5k for den box'en Endret 4. mars 2007 av ranvik Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 trur det finnes isa/pci kort som overvåker etter systemkrash og kan restarte pc hvis dette skjer. en annen løsning kunne vært vmware server. men mulig det blir for tregt... Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Tenkte på ett gratis program. Klan lederen bor i England og jeg trenger ett program så jeg kan restarte serveren hans fra Norge. Hvis det går ann... Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Tenkte på ett gratis program. Klan lederen bor i England og jeg trenger ett program så jeg kan restarte serveren hans fra Norge. Hvis det går ann... 8078061[/snapback] ja hvordan mente du dette skulle fungere hvis serveren har låst seg? forstod det slik at ikke noe fungerte når den først hadde låst seg. du har heller ikke sagt noe om hva slags os dette kjører. vmware server er forresten gratis -------------------------------------------------------------- hvis det er sånn at bare tjenesten har hengt seg: hvis det er linux. er det enkelt. bare ssh boksen og skriv shutdown -r now. eller restart tjenesten som har klikket. windows remote desktop slik som andre har sagt hær er allerede forhåndsinnstalert på xp,win2003 og vista. er bare å sørge for at den kommer igjenom router/firewall. eller så kan du installere logmein.com som er gratis. der slipper du å konfigurere router/firewall. Endret 4. mars 2007 av thor918 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå