Gå til innhold

Forza Motorsport 2 '1UP Preview'


Anbefalte innlegg

Noe jeg håper blir mer vanlig er skikkelig skademodellering på bilene. Forza 2 sitt skade system er greit nok, men ikke noe bedre enn f.eks destruction derby. Front mot front i 100 bør bli totalvrak. Husker dere Carmageddon 2? Der ble jo bilene delt i 2 om man traff kanten av en vegg osv osv. Og bilen ble skikkelig skeiv om man skrenset sidenlengs inn i enn stolpe.

 

Da synes jeg ikke at det er imponerende om bilen mister støtfangeren og lignende når man kolliderer i høy fart. Eneste bil spillet som kanskje vil få next gen bilskade er vel Burnout 5.

 

GT5 med skikkelig skade hadde vært digg, man hadde blitt tvunget til å kjøre mer forsiktig om man ikke ønsket å vrake den nye bilen man har spart til i flere timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste bil spillet som kanskje vil få next gen bilskade er vel Burnout 5.

8081769[/snapback]

Det har jo en sammenheng med at spill som Burnout og Destruction Derby bruker oppdiktede bilmodeller og dermed ikke er bundet av lisensavtaler (som ganske sikkert definerer hvor mye 'skade' de får lov å vise) slik Gran Turismo og Forza er.

 

Biler som ruller skikkelig rundt og blir totalvrak tror jeg aldri vi vil få i spill som lisensierer modeller fra større bilfirmaer. Unntakene her er muligens rallyspill der det er mer 'vanlig' med denne typen skader. Rallisport Challenge 2 på Xbox hadde jo relativt heftig med skader (rulling, dører og panser som ble revet av o.l.) til å være et spill med lisensierte biler. Selve kupe-delen av karosseriet var dog stort sett relativt uskadd selv ved de råeste ulykker.

 

Problemet er jo selvfølgelig at lista for skademodellering legges av den mest 'forsiktige' av bilprodusentene. Man kan jo ikke ha et spill der f.eks. Peugeot og Ford alltid blir totalvrak i enorme kræsj mens Lamborghini eller Toyota alltid kommer relativt skadefritt fra samme type kræsj.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Skade skulle bli en del av Gran Turismo 5, men vi får se. Uansett så håper jeg at skikkelig skademodulering blir mere vanlig. Ikke bare deler som detter av bilene.

8082111[/snapback]

Enig i at eit system som i DD spilla hadde vert heilt rått. forøvrig ønsker eg meg ein ny DD tittel..savner de spilla. Men no er det jo også slik at kjørefysikken blir påvirket i Forza, altså saker rog ting skjer under panseret ikkje bare i lakken. Det liker eg.

Lenke til kommentar
Da synes jeg ikke at det er imponerende om bilen mister støtfangeren og lignende når man kolliderer i høy fart. Eneste bil spillet som kanskje vil få next gen bilskade er vel Burnout 5.

8081769[/snapback]

 

Nå håper jeg for guds skyld at det ikke blir en realistisk skademodell på biler i Burnout 5. Da forsvinner en god del av morroa med Burnout, og jeg tror hadde kommet meg mange meterene før bilen er totalvrak.

Lenke til kommentar

Hehe, vel Burnout blir nok ikke realistisk. Men hadde vært morsomt å kunne dytte kompisen inn i en vegg å se bilen bli rasert totalt. Men Burnout må selvfølgelig ikke bli for realistisk i skade modellen, bilen må fremdeles tåle å knuse andre biler, eller presse dem i grøfta.

Lenke til kommentar
vel..det og kjøre 10-50 runder rundt samme bane gjør jo man i nesten alle bil spill.

så synes ikke det har noe og gjøre med hvilke type spill jeg bør spille og ikke..synes ikke arcade bilspill er noe gøy.Men og kjøre point to point i forza er bra.går ikke så fort lei da.

 

er greit nok en gang i blant og kjøre en langt løp og teste ut pit stop o.l

men når alle løp er lange og man i tillegg leder med en runde er det ikke mye spennende og kjøre.

 

en annen ting jeg håper de har rettet litt på i 2eren er det at hvis man er litt uheldig og treffer veggen litt så vil bilen snurre rundt.nesten uansett vinkel og fart man treffer med så vil bilen snurre.synes til tider det virker veldig usansynelig.

8081620[/snapback]

 

 

Synes godt de kunne lagt seg på litt lange løp. Eller hvertfall gi muligheten til å øke lengden hvis man vil. 100% lengden på lørdagens Anderstorp løp er så vidt jeg husker ca 120 runder. Så man kan kjøre fra (eksempelvis) 3-120 runder ettersom man føler for. Det er veien å gå mener jeg. Da blir det litt for enhver smak.

 

Jeg har ikke spillt forza 1, men du er sikker på at det ikke er gasspedalen som fører til snurring? Slipper du gassen for raskt, eller gir på for raskt fører ofte til snurr, hvis bilen ikke er riktig orientert på banen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...