VikinGz Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg har sittet og kikka på DD-WRT Firmware til ruteren min... jeg har sjekka og min skal passe og kan brukes Men hva tjener jeg på å bytte? Sliter ikke med at nette er ustabilt... Jeg kjører en 6000/6000 linje... Og lurer på hva jeg kan få i forsjell om jeg bytter? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg har DD-WRT på en WRT54G v2 og på en WRT54GL og jeg er storfornøyd. DD-WRT kan hindre at den ikke henger ved langvarig torrent nedlasting. Den lar deg overvåke Internett trafikken hvis du bruker Rflow collector. Du kan sette dem opp som repeatere og du kan bestemme hva du vil bruke lan/wan portene til. Du kan overklokke routeren osv osv Den har alt som Linksys firmwaren har og mye mer Lenke til kommentar
hiper Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 DD-WRT er vel bedre ja, men i mitt tilfelle så blei routern ustabil, den henger seg uansett etter ca 3min med surfing, dette er veldig rart for det skjer ikke over trådløst. Det som skjer når den henger seg er at den vil ikke gi ut ip adresser mere, ikke svarer den på ping, den er borte Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg har DD-WRT på en WRT54G v2 og på en WRT54GL og jeg er storfornøyd. DD-WRT kan hindre at den ikke henger ved langvarig torrent nedlasting. Den lar deg overvåke Internett trafikken hvis du bruker Rflow collector. Du kan sette dem opp som repeatere og du kan bestemme hva du vil bruke lan/wan portene til. Du kan overklokke routeren osv osv Den har alt som Linksys firmwaren har og mye mer 8073066[/snapback] Høres fantastisk ut... til å overvåke nette tenkte jeg å bruke MRTG Men har sett noen screenshots av slike søyler osv om bruken på den... Torrent driver jeg sjeldent med... er stort sjett open source programmer jeg henter på den måten... Men hvordan er det når jeg innstalerer det? hvordan blir iprangen i forhold til den jeg har nå? 192.168.2.100 - 150 Har stående noen servere som kan få problemer med viss jeg gjør om ipene... Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Du bestemmer ip-rangen som du selv vil, både med Linksys's originale og med DD-WRT. Men anbefaler DD-WRT, gir mange flere valgmuligheter. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg slet med tilfedige reboots med DD-WRT, og siden CPU'en i Linksysen dessverre ikke takler PPPoE opp mot 20mbit valgte jeg å heller sette opp en fanless mini-itx boks som ruter istedenfor og heller benytte Linksysen som AP. Bedre erfaring med sveasoft, men dessverre finner jeg folka ak uspiselige. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg slet med tilfedige reboots med DD-WRT, og siden CPU'en i Linksysen dessverre ikke takler PPPoE opp mot 20mbit valgte jeg å heller sette opp en fanless mini-itx boks som ruter istedenfor og heller benytte Linksysen som AP. Bedre erfaring med sveasoft, men dessverre finner jeg folka ak uspiselige. 8074573[/snapback] Jeg kjører enn 6000/6000 linje på fiber... og har ikke tilkobling... Kjørte en stund en vanlig p3 maskin som ruter med Monowall på... men problemet er at hu jeg leier til ikke vill ha pcen stående der inne... hu mener den drar så mye strøm hehe... kjører linksysen uten AP, det kjører jeg fra serveren min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå