Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Speilet i frontruta løsnet:|

Luv

Anbefalte innlegg

Var ute med gammer'n sin bil i kveld og va litt uheldig. Skulle sjekke looken på håret før jeg gikk inn på en bensinstasjon, og vridde litt hardt på speilet, noe som resulterte i at det løsnet fra vinduet. Det eneste som henger igjen på ruta er en slags metall-plate på sikkert 0,2 mm eller noe. Prøvde først med dobbeltsidig teip men den holdt den bare oppe i 1 time, før speilet falt ned igjen(var en ganske tynn en). Prøvde også med slik lim man får i "sykkel-lappesakene", uten videre hell. Ville jo helst ha fikset dette i natt, før gammer'n la merke til dette.

Noen tips? Vil helst slippe å konfrontere han med dette. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på nettopp det samme selv, jeg greide å fjerne speilet ved å dunke borti det når jeg måtte rengjøre ruta.

Hos meg er det kun festet (limt) direkte på glasset.

(fattern satt på med meg en tur og la ikke merke til at speilet var borte, samme gjald kompisen min også)

:!:

Edit: Tror det vil feste seg med noe superlim av noe slag, som også virker på plast\glass.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Ja, virket ikke som om det sitte noe serlig bra;p Skal jo ikke herjes med da, men herregud. Bilen er en Carisma, 96 eller 97 modell.

Edit: sykkellappe-limet jeg brukte prellet bare rett av etter det hadde tørket. Nå er det vel beregnet på gummi og da. Kanskje prøve superlim eller eventuelt en tykkere og sterkere dobbeltsidig teip.

Endret av nEVERGOOD
Lenke til kommentar

Du finner lim laga for aa feste metallet i ruta Biltema tenker jeg. Mulig du kan bruke det for aa lime fast speilet i metallet og. Vanligvis trer man jo speilet ned paa den metall plata fra toppen og ned. Siden metallplata sitter igjen burde du kunne tre speilet paa igjen med mindre du knakk av deler av plasten i speilet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...