Gå til innhold

Bytte fra 6230i til ?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Nokia 6230i og tenker å oppgradere. Jeg har tenkt litt på 6233, eller 6280. Jeg skal kjøpe med netcom abonnement, så det blir en i utgangspunktet en "billig" (<1K) telefon.

 

Jeg er forøvrig veldig førnøyd med min 6230i (som jeg forøvrig byttet fra 6230), og tror ikke jeg er spesielt interessert i topp kamera.

 

Jeg er kun interessert i Nokia, men er usikker på hvilken jeg skal velge. Lurer på om det er noen andre som har hatt den/de samme tlf. og har noen erfaringer med ny nokia som de har lyst til å fortelle om?

 

Jeg kommer til å bruke kalenderen mye, så den bør ikke være noe dårligere enn den på 6230i. Mp3 blir også brukt mye. Tenker det er lurt med mye plass til SMS/MMS meldinger. Kamera kan også være bedre.

 

EDIT: Batterikapasitet bør også være bra/bedre.

 

Takker for alle som legger inn svar som kan hjelpe til. :thumbup:

Endret av Mister t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Du har i utgangspunktet gjort jobben din bra, både 6233 og 6280 er korrekte etterfølgere til 6230i. Begge telefonene vil gjøre jobben du ber om, med god kalender, godt kamera i forhold til det du har i dag, mulighet for MP3-avspilling osv. Et par ting du bør vite:

 

* 6280 har det vært mye trøbbel med. Dette vil du helt sikkert få høre fra flere. Problemene var software-relatert og er løst. Kjøper du en 6280 i dag har den ikke større software-problemer enn andre Nokia-telefoner.

 

* Både 6233 og 6280 støtter 3G, men 6233 mangler kamera i front og kan derfor ikke filme deg under en videosamtale. Hvis du har en videosamtale med 6233 vil den andre parten altså se gulvet/bakken der du er.

 

* 6280 er mekanisk svakere enn 6233. Den har myk plast foran displayet og blir lettere ødelagt enn 6233.

 

* Begge telefonene har stor og lyssterk skjerm. En slik skjerm trekker strøm, så du kan ikke forvente like god batteritid som det var på din 6230i da den var ny. Heldigvis er det lithium-ion-batteri på begge, så du kan lade hver natt om du vil det.

 

Merk at Nokia kommer med en ny modell straks, nemlig 6300. Det er en etterfølger til 6233 som har samme funksjonalitet men den er vesentlig tynnere. Kanskje du heller får lyst på den når du ser den. Det kan også godt tenkes at prisen på 6233 faller drastisk når 6300 kommer på markedet.

 

Håper dette hjelper deg litt på veien.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

6233 kan trygt anbefales, men som snubbel sier bør du vente litt til 6300 kommer. 6233 har vært på markedet såpass lenge at prisene har fallt en del, og når neste modell ankommer, vil de falle ytterligere.

 

Link til 6300:

http://www.gsmarena.com/nokia_6300-1800.php

 

Sammenlikning 6300 mot 6233:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPho...7&idPhone1=1800

Legg merke til at 6233 tar opp video i vga, mens 6300 har urgamle qcif. I tillegg har 6233 3g og infrarød

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...