Gå til innhold

Vi som digger EL-retur! (ServiceTråd)


Anbefalte innlegg

Dette er service-tråden til denne tråden !

 

Her kan vi diskutere hva vi skal jeg gjøre med tingene vi har funnet, kaste dem eller reparere dem. Vi kan få hjelp til å få halvveis fungerende ting til å bli fullt fungerende, o.l.

 

Vi KAN IKKE spørre om kjøp, salg, og om noen har varer å gi bort! Enkelt og greit. Slike poster vil bli slettet, og advarsler kan bli utdelt ~Moderator

 

----------------------------------------------

Regler for henting av ting på El-Retur plasser :

 

1. ALDRI rot mer enn du må og rydd når du er ferdig!

2. ALDRI fortell noen andre om din favorittplass

3. Vi snakker ALDRI om "Vi som digger EL-retur tråden!"

4. Når noen kommer for å jage deg spiller du alltid stokk dum!

 

 

La denne bli Ontopic og ryddig !

 

 

- Espen :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de som finner pc er, hva bruker dere de til?

klokker de, selger de, hva gjør dere med de?

8073411[/snapback]

 

Kommer jo veldig ann på hva du finner da. Noen er bare gamle klassikere til å spille gamle spill på. Noen kan brukes som kontor/surfe pc, andre igjen som filserver. Så finnes det også dem som kaster fult brukbare pcer som takler en del av dagens spill :thumbup:

 

Noen gis bort (småbrødre, brukere på HW etc) andre samler støv, eller blir brukt. Som regel er det komponenter man finner og tar med seg, CPU, RAM osv. Dette kan byttes, selges eller det blir gitt bort.

 

Mye du kan bruke en gammel pc til ;)

Lenke til kommentar

Denne tråden har jeg forespurt resten av moderatorene om kan få leve, mest pga dette med "her kan vi også gi bort dersom man spør pent".

 

Hittil har jeg slettet 2 innlegg med "kan jeg få dette heeeer? PLEAAASE?". Og slik kan IKKE tråden være.

 

Jeg tror dessverre tråden vil bli misbrukt, så vi avventer og diskuterer oss moderatorer i mellom for å finne en avgjørelse.

 

Men INGEN flere poster av "jeg vil ha XXX, har noen dette??".

Lenke til kommentar
Noen som har noen viftegriller til 80mm vifter å gi bort`??

 

trenger sårt dette til ett prosjekt jeg holder på med..

8076754[/snapback]

Jeg har en litt ødelagt en :)

8076793[/snapback]

 

hvor ødelagt da?? poste bilde?

 

kunne bestilt fra microplex, men der koster jo porto dobbelt så mye som det ville gjort med de grillene..

Lenke til kommentar
Noen som har noen viftegriller til 80mm vifter å gi bort`??

 

trenger sårt dette til ett prosjekt jeg holder på med..

8076754[/snapback]

Jeg har en litt ødelagt en :)

8076793[/snapback]

 

hvor ødelagt da?? poste bilde?

 

kunne bestilt fra microplex, men der koster jo porto dobbelt så mye som det ville gjort med de grillene..

8077298[/snapback]

Hvor bor du ? Så kan jeg sende den hvis du betaler frakta :)

Lenke til kommentar

Sorry gutter, men når jeg legger inn en beskjed om at "Ingen flere jeg vil ha XXX, har noen dette", og det ENESTE som dukker opp etterpå er slike ting, så har denne tråden ikke livets rett i denne form.

 

Denne tråden forandres til diskusjon rundt HVA man skal gjøre med ting man har funnet, og ingenting annet enn det.

 

Dette pga retningslinjene, som forteller at forumet ikke er noen markedplass.

Lenke til kommentar

hei hei alle sammen ...

 

 

Jeg fikk her forleden en "kassa pc" ... fra en butikk på byhaven i tr.heim ..

det jeg lurte på da er:

hva jeg kan / skal bruke den til ? :innocent:

 

Specs :

Intel pentium 200 Mhz prosessor

64 Mb ram ... har tenkt og putte i så mye jeg kan ... sikkert 256 elr 512 mb .. spørs hva hk støtter

Et veldig spesiellt hk ! fire rs-232 porter , printer port , nettverks port , skjerm uttak , mange spesial porter

( til selve penge kassa++ , som jeg desverre ikke kunne få :p ) og så usb som jeg nettop fant på en jumper , har ikke testa men viss den funker så er det garantert usb 1

Var før en 2,5 toms 2 gb disk ... men setter inn en ny siden denna bråka så my .. :p

SÅ til det som er mest digg med denne pcn ... ca 15 " skjerm men med Touch *

Og så har den en 2*20 Vdf På "baken" : :p

 

Jeg hadde tenkt til og bruke den til en slags "remote" til media senter pcn min som er koblet på proskjektoren

men vet ikke helt hvordan jeg skal få dette til ...

 

Nå prøver vi ... Her er noen bilder da ... Beklager viss de er litt uklare men er ikke så flink til og ta bilder :innocent:

 

Her er da tilkoblingene på baksiden :

post-69546-1173047826_thumb.jpg

 

Så har vi selve maskinen :

post-69546-1173047914_thumb.jpg

 

Skjermen Med maskinen under sånn den skal være :

post-69546-1173048002_thumb.jpg

 

Og så baksiden med Vdf`en ... ( under den er tilkoblings panelet )

post-69546-1173048066_thumb.jpg

 

 

Sånn ... håper det ikke vart så mye rot nå ....

 

 

-Djgunnah

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar
Sorry gutter, men når jeg legger inn en beskjed om at "Ingen flere jeg vil ha XXX, har noen dette", og det ENESTE som dukker opp etterpå er slike ting, så har denne tråden ikke livets rett i denne form.

 

Denne tråden forandres til diskusjon rundt HVA man skal gjøre med ting man har funnet, og ingenting annet enn det.

 

Dette pga retningslinjene, som forteller at forumet ikke er noen markedplass.

8077430[/snapback]

hvios ingen hører på hva dere moderatorer sier så må tråden stenges jo

hvorforer det ikke lov til og snakke om kjøp og salg?

Lenke til kommentar

Fortsetter her fra den orginale EL-retur tråden:

 

ThorU: Vil ikke boote fra CD? vil det si at den ikke gir valget om å boote fra cd eller fungerer ikke cdromen eller fungerer ikke cden.

 

Prøv å trykk F9 når du skruer den på, da skal du vel få et slags valg om hva du vil boote fra.

 

Sorry OT.

8077680[/snapback]

 

Jeg har prøvd å velge hva som skal boote, men det funker ikke alikavell. Jeg prøvde også med en Ubuntu boot cd som jeg hadde liggende, men heller ikke den funket.

 

Når PC'en er skrudd på, så kommer det rare lyder fra den. viftene øker turtallet, men så kommer det et "klikk" også stopper de, deretter begynner de på nytt igjen osv.

 

Men som sagt, hva er å boote fra LAN?

Lenke til kommentar
hei hei alle sammen ...

 

 

Jeg fikk her forleden en "kassa pc" ... fra en butikk på byhaven i tr.heim ..

det jeg lurte på da er:

hva jeg kan / skal bruke den til ? :innocent: 

 

Specs :

Intel pentium 200 Mhz prosessor

64 Mb ram ... har tenkt og putte i så mye jeg kan ...  sikkert 256 elr 512 mb .. spørs hva hk støtter

Et veldig spesiellt hk ! fire rs-232 porter , printer port , nettverks port , skjerm uttak , mange spesial porter

( til selve penge kassa++ , som jeg desverre ikke kunne få :p )  og så  usb som  jeg nettop fant på en jumper , har ikke testa men viss den funker så er det garantert usb 1

Var før en 2,5 toms 2 gb disk ... men setter inn en ny siden denna bråka så my .. :p

SÅ til det som er mest digg med denne pcn ... ca 15 " skjerm men med Touch *

Og så har den en 2*20 Vdf På "baken" : :p

 

Jeg hadde tenkt til og bruke den til en slags "remote" til media senter pcn min som er koblet på proskjektoren

men vet ikke helt hvordan jeg skal få dette til ...

 

-Djgunnah

8078660[/snapback]

 

Nå kan ikke denne kjøre XP med bare 200mhz, men 95 eller 98 er egentlig ingen hindring. Prøv VNC Viewer, da får du opp skrivebordet på datamaskinen du kobler til. Enkelt og genialt program :thumbup:

Lenke til kommentar
Sorry gutter, men når jeg legger inn en beskjed om at "Ingen flere jeg vil ha XXX, har noen dette", og det ENESTE som dukker opp etterpå er slike ting, så har denne tråden ikke livets rett i denne form.

 

Denne tråden forandres til diskusjon rundt HVA man skal gjøre med ting man har funnet, og ingenting annet enn det.

 

Dette pga retningslinjene, som forteller at forumet ikke er noen markedplass.

8077430[/snapback]

hvios ingen hører på hva dere moderatorer sier så må tråden stenges jo

hvorforer det ikke lov til og snakke om kjøp og salg?

8080064[/snapback]

Du har endel skrive feil? :thumbdown: Generellt i alle dine poster.

 

On topic:

p3 500mhz, 128mb ram, HK, 10gb hdd, 128 mb skjermkort- noe denne kan duge til?

-Har filserver

-Har ekstra surfepc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...