Tor Rasmussen Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Med all den fine lysdekorasjonen man finner rundt i byene lurte jeg på fototeknikk for å få med stemningen i bildet. La oss si en stor tent julegran med byens i bakgrunnen. Bør jeg da satse på liten linseåpning og lang lukketid, eller vil da lysene bli overeksponert i forhold til andre detaljer i byen ? Vil jeg klare meg med en monopod, eller bør jeg kjøpe 3-bensstativ ? Synes monopod virker så mye bedre å ta med seg. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 I går prøvde jeg å ta bilde av en ilden i en peis. Med vanlig (auto) modus fikk jeg et helt greit bilde av asken og trestokkene i ovnen - men flammene var heeeelt borte. Med "nattmodus" (lang lukkertid m.m.) fikk jeg masse flammer og et mye mer stemningsfullt og fargerikt bilde. Med manuelle innstillinger kan det nok bli enda bedre. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Fikk lyst å nevne et alternativ til monopod. Knytt en sterk hyssing til kamera og slipp enden av hyssingen på bakken. Trå på hyssingen og stram den - da har du en 'monopod' som er lett å ta med! Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Fikk lyst å nevne et alternativ til monopod.Knytt en sterk hyssing til kamera og slipp enden av hyssingen på bakken. Trå på hyssingen og stram den - da har du en 'monopod' som er lett å ta med! Kanskje ikke så dumt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå