Yaricks Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hei, må bare mase litt til.. Jeg tenker å lage en prøve som skal være en multiquestion prøve, og man må ha minst 70% rett for å kunne fortsette til neste side.. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) 70%? Enten har du vel 100% rett eller så har du 0% Men hvis det er flere spørsmål på hver side, kan du jo få for eksempel 10% for hvert riktige svar. Var det det du tenkte på? Endret 4. mars 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Yom Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 70%?Enten har du vel 100% rett eller så har du 0% Men hvis det er flere spørsmål på hver side, kan du jo få for eksempel 10% for hvert riktige svar. Var det det du tenkte på? 8072437[/snapback] Hvis det er 2 svaralternativer for hvert spørsmål og det er 10 spørsmål, er det mulig å få x% riktig/feil. Tror det var det han mente. Rett og slett en helt vanlig multiple-choise test, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 70%?Enten har du vel 100% rett eller så har du 0% Men hvis det er flere spørsmål på hver side, kan du jo få for eksempel 10% for hvert riktige svar. Var det det du tenkte på? 8072437[/snapback] Ja, det blir ca 10 spørsmål med 3 eller 4 alternativer på hvert spørsmål, så må man ha 70% rett for å vise neste side. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hvor langt har du egentlig kommet? Altså: dette er ekstremt basic: Putt hele prøven inn i en <form> tag. Så kan du kalle svaralternativene for q11, q12, q13, q14 for første spørsmål, q21, q22, q23, q24 for andre spørsmål, osv. For å gjøre det hele dynamisk kan du også putte spørsmålene i en database/flatfil, så det er lett å skifte prøve. nå er det lett å hente ut svarene brukeren har svart. PHP $svaralt = 4; //antall svaralternativer per svar $sporsmaal = 10; //Antall spørsmål på siden for($i=1;$i<=$sporsmaal;$i++) { for($n=1;$n<=$svaralt;$n++) { if($_POST["q$i$n"] === TRUE) { //dette er avgitt svar //sjekk om det er riktig if($riktig === TRUE) $count++; } } if($riktig/$sporsmaal >= 0,7) header(Location:nesteside); else die("Beklager. du har for mange feil."); Skjønner ikke hva du trøbler med. Misforsto jeg? EDIT: Så er det kanskje lurt å putte inn en sjekk på at brukeren har kun svart på det ene svaralternativet. Man KAN kødde med POST variabler vettu.. Endret 4. mars 2007 av Mads-b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå