pessimisten Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Hei! har en bråkete liten vifte som konstant kjører i overkant av 6000 rpm, den er ikke mer en 3 cm i diameter og sitter på hovedkortet(Asus A8N-SLI SE). Hvordan ville det vært å fjerne denne? Bare dumt, som i Brikkesettet vil smelte? eller må jeg bytte den ut med noe? Tempen i Kassa ligger på rundt 50 Celsius, er det mye foresten? Endret 3. mars 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Kan sikkert erstattes med en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Hei, Å fjerne viften uten noen form for erstatning ville ikke være særlig smart. Prøv å se deg om etter alternativer her http://www.microplex.no/category.aspx?cat=181&mcat=c181 kanskje noe der passer? Edit: 50 grader inne i kassa er litt i overkant av hva jeg vil kalle normalt, ja. Endret 3. mars 2007 av Jerix Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Å fjerne viften uten noen form for erstatning ville ikke være særlig smart. Var det jeg tenkte meg Men ville det være smart å bytte ut en chipset kjøler med vifte mot en som ikke har det? Hva er sjansen for at noe går galt? EDIT: er det egentlig mye lyd demping å hente på et slikt prosjekt? EDIT: er det egentlig mye lyd demping å hente på et slikt prosjekt? Hva er normalt da?Har MIST PSU, 2 papst vifter, standard AMD kjøler og denne GPU kjøleren. Har Antec P180 kabinett EDIT3: har også lagt et 2mm tynt lag av isopor på insiden av de to sidedørene EDIT4:P: Idle ligger CPU på 45 grader, Kabinettet på 48 og GPU på 45/44 grader Endret 3. mars 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Det spørs hvor mye den bråker om det er noe og hente på det. AMD's standard kjøler er nokså bråkete spør du meg. Denne på chipsett er bra, men den er nokså dyr. Skal passe. Er rolig(16db). EDIT:Denne skal og være bra. Endret 4. mars 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Mazdoc Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Kan sikkert erstattes med en slik:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858 8072037[/snapback] Det går fint å fjerne vifta . Eg har Asus A8N SLi-Deluxe hovedkort og har kjørt med overnemte kjøler i 1 1/2 år uten problemer, har i skrivende stund ein Temp. på 33' på Hovedkortet. At det blir problemer er berre tull , ved normal bruk og til spilling går det fint. Ha ein støyfri kveld. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ja - så har jo du helt klart et annet utgangspunkt for å fjerne den også. 33 grader på Hk tilsier at du har mye lavere tempratur i ditt kabinett enn trådstarter. Men hei, hvis du vil ta tipset og kjøre på uten vifte eller heatsink, for all del - men det kan fort bli dyrt. Lenke til kommentar
Mazdoc Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Eg er enig i at 50 grader er for mykkje på hovedkortet og her bør trådstarter vurdere kabinettvifter. Har 1.vifte inn og 2.ut på mitt Chieftec-kabinett, på lavt turtall kjøler dei bra og støyer lite. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Har nok en for varm kasse til å bytte ut denne med en gang Har 1 kabinettvifte i fron som suger inn og en bak som blåser ut Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvordan kan du ha 48* i kabinett og 46 på cpu? 48 på chipset kanskje? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Hvordan kan du ha 48* i kabinett og 46 på cpu? 48 på chipset kanskje? 8079101[/snapback] Mulig det er det.. Det står: CPU: 45 System: 48 GPU: 44 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå