laia Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Jeg har brukt prisguiden jevnlig til å sjekke telefoner, priser mv. Nå synes jeg etterhvert at en ikke får den informasjon ut av prisguiden som en skulle forvente. Jeg legger inn søk etter f.eks SE-telefoner med Edge og minimum 1,5 MP oppløsning på kamera. Jeg vet da at f.eks Z710i og W710i er telefoner som skal vises på listen over aktuelle telefoner. Legger jeg inn et slikt søk i prisguiden får jeg ikke opp en eneste SE-telefon som treff. Tilsvarende kan jeg jeg gjøre for Nokia-telefoner hvor jeg vet at telefonen har både 3G og Edge f.eks og minimum 1.5 MP oppløsning på kamera. Da skal i hvertfall 6280 og 6288 komme opp som treff. Kjører jeg søket med 3G,Edge og minimum 2 MP får jeg opp 7 Nokia-tlf som treff, men ikke 6280 eller 6288. Går jeg ned til minimum 1,5 MP får jeg ikke opp noen treff, en skulle jo tro at alle de 7 treffene på minimum 2 MP i hvertfall ble værende som treff også på minimum 1,5 MP. Kort sagt, en kan ikke lenger stole på resultatene av søk i prisguiden. Er det blitt for komplisert for Amobil å handle alle parametre som sikrer gode treff i prisguiden? Etter å ha registrert dette over en viss tid kan det virke sånn. Dette er kjedelig siden Amobil, ellers fremstår som en leverandør av gode tester og kvalitet på det de presenterer der. Megaloman: Jeg ser det nå, håper administrator flytter tråden til rett sted. Endret 4. mars 2007 av laia Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) jeg tror ikke amobil står for selve prisgiden. kanskje tråden skulle være her? jeg spør bare. vet ikke selv. men jeg synes også dette er irriterende. for de som ikke vet om dette problemet og leter etter f.eks. ny mobil blir jo dette vanskelig. prisguiden er jo der blant annet for å informere de som ikke vet, og de vil ikke vite hva som mangler.. edit: glemte link i "her" Endret 3. mars 2007 av megaloman Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Ja, det er litt slitsomt med kameraoppløsning i prisguiden. Da dette ble gjort søkbart, ble det opprettet et spesifikasjonsfelt som regnet om kameraoppløsningen og rundet det av til et desimaltall med to desimaler. Det dumme er da at det produsentene kaller to megapiksler (1600x1200) egentlig er 1,92 megapiksler. Forhåpentligvis får vi opp en bedre søkemulighet etter hvert. EDIT: Forresten, jeg prøvde litt selv og så at det ikke går an å søke på "1,5 megapiksler". Jeg fjerner dette feltet nå... Endret 11. mars 2007 av Vegard_ Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Heisann Vi er helt enige i at prisguiden ikke er så bra som den kunne ha vært. Utvalget av modeller og spesifikasjoner har økt kraftig de siste årene, uten at bemanningen vår har holdt tritt med de økte kravene. Derfor har vi nå bestemt oss for å hyre inn en ny produktsjef for mobilkategorien i prisguiden. Med det ønsker vi at prisguiden skal bli atskillig mer omfattende og bedre vedlikeholdt enn i dag. Vi vil også ta en kritisk gjennomgang av søkekriterier og funksjoner, slik at det blir lettere å finne frem. Håper det kan være et godt svar på spørsmålene dine. Takk for tilbakemeldingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå