Gå til innhold

Fjerne støv innvendig på Evo N800c - hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann!

Maskina mi blir fryktlig varm innvendig og planen var da og "blåse" ut litt støv. Har hørt litt om dette på forumet og vil gjerne ha en "walk-though" på hvordan dette gjøres. Maskina er en Compaq Evo N800c, 3,5 år gammel ca.

Håper det er mulig å rense den uten å åpne noe og gjør no med selve innmaten, så om det e rmulig er det kjempebra! Kom gjerne med forslag på hvordan jeg kan gjøre det på utsiden og innefra.

Håper ikke dette ble helt gresk for dere :p

Setter pris på ALL hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vil åpne maskinen, så er det trykkluft på boks som gjelder. Finn "vifterillene" og blås så rent som mulig. Siden maskinen er tre og et halvt år gammel, så tviler jeg på at den har gjeldende garanti, men hvis du ikke bryr deg om reklamasjonsrett, så er det bare å åpne opp og blåse rent :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor kan jeg få tak i trykkluft på boks? Har dem det på clas ohlson?

Takk for svar :)

8072471[/snapback]

De har det på clas ohlson, koster vel litt over hundrelappen (i det minste når jeg kjøpte ny for et par dager tilbake)

Lenke til kommentar
Siden maskinen er tre og et halvt år gammel, så tviler jeg på at den har gjeldende garanti, men hvis du ikke bryr deg om reklamasjonsrett, så er det bare å åpne opp og blåse rent :)

8071956[/snapback]

Her er det viktig å skille mellom garanti og reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten er nedfelt i forbrukerkjøpsloven og er ufravikelig, selger kan ikke lage sine egne vilkår. Garanti derimot er noe selger gir frivillig og han kan sette egne vilkår. For at det skal være lov å operere med en garanti må den dog gi noen rettigheter utover det som følger av kjøpsloven, men den kan godt ha kortere varighet og vilkår om at forseglinger e.l. ikke skal brytes.

Det står dog ingen steder i forbrukerkjøpsloven at du mister reklamasjonsretten bare ved å åpne produktet. Det er bare dersom selger kan sannsynligjøre at du har påført produktet en skade som har forårsaket mangelen/feilen du reklamerer på at selger kan avvise reklamasjonen. Det er fem års reklamasjonsrett på PCer fordi de er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Lenke til kommentar
Det står dog ingen steder i forbrukerkjøpsloven at du mister reklamasjonsretten bare ved å åpne produktet.

8072678[/snapback]

Nei, men man stiller sterkere hvis man ikke åpner et produkt som f. eks en bærbar PC (for å utelukke brukerfeil ved åpning og "grafsing"). Hadde jeg hatt problemer med en bærbar PC, så hadde jeg ikke åpnet den før jeg fikk et OK fra selger eller produsent. ..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...