Flacid Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 heisann! er ikke helt sikker på om dette er riktig sted og poste, men: jeg har tenkt å kjøpe meg et sveiseapparat. har sett på Mig-Mag sveisere. de så lette ut å bruke. har dere noen forslag til hva jeg burde kjøpe? er mest til hobbysveising av lette og mellomstore plater. ønsker det også ganske billig Takker for svar Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Hvis du har lite penger er vel det beste og kjøpe et vanlig apparat med pinner/elektroder da dette er en del billigere... Men viss du skal ha et greit Mig-Mag apparat så kan du vel se hva clas-ohlson etc har og tilby, dei har greie apparater til hobbysveising... Viss apparatet ditt skal stå under trappa for det meste ville jeg kjøpt et rørtrådapparat, da slipper du gassflaska som er litt dyr i drift og du sparer en del penger. Rørtråd apparatet er helt likt Mig og Mag apparatene bare de ikke trenger dekkgass for det at det er et spesielt pulver i rørtråden som blir brukt til dekke istaden for gass Endret 3. mars 2007 av alexsnader Lenke til kommentar
Maxvarv Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvis du har lite penger er vel det beste og kjøpe et vanlig apparat med pinner/elektroder da dette er en del billigere... Men viss du skal ha et greit Mig-Mag apparat så kan du vel se hva clas-ohlson etc har og tilby, dei har greie apparater til hobbysveising... Viss apparatet ditt skal stå under trappa for det meste ville jeg kjøpt et rørtrådapparat, da slipper du gassflaska som er litt dyr i drift og du sparer en del penger. Rørtråd apparatet er helt likt Mig og Mag apparatene bare de ikke trenger dekkgass for det at det er et spesielt pulver i rørtråden som blir brukt til dekke istaden for gass 8071818[/snapback] Rørtråd en en del kraftigere en mig apparat.og SKAL ha misson 18 dekkgass. Får ikke et rørtråd apparat under 15-20000kr da heller. Kjøper du pinne apparat . så vil du ikke ha mulighet til å sveise karroserideler, blir for sterk lysbue til det. Minium 1.5mm plate. Karroseri er rundt 0,8mm Flussfylt tråd til mig apparatet heter det. Men du får også kjøpt engangsflasker til .min-mag apparatene, betale pant en . gang for flasken, og kunn for gassen etterpå. Men et apparat til rundt 2-3000 kr på clas olson funker greit, har et selv i samme sjangern. Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 all right. lurer på Elektrode apparat og =P har på en måte flere bruksområder. hvilken pris må jeg opp i på et sånnet? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Rørtråd en en del kraftigere en mig apparat.og SKAL ha misson 18 dekkgass.Får ikke et rørtråd apparat under 15-20000kr da heller. Tenkte vel på den her jeg da "rørtråd" sikker flott og ha i garasjen Edit:leif Endret 3. mars 2007 av alexsnader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå