Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ordner opp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at Telenors avtalevilkår er ganske likt andre leverandører.

Vet at ihvertfall Tiscali og Tele2 sine leveringsbetingelser står det at de ikke garanterer at kunden kan få ADSL før de ser linjen er oppe og går.

Dette fordi det kan være f.eks at det er fullt på sentralen, eller at linjene er for dårlige til å få en stabil hastighet.

 

Dermed er det ikke Telenor sitt ansvar at man kjøper inn utstyr til et hjemmenettverk, og så få beskjed at man ikke kan få likevel..

 

Quote:


Den 2002-12-09 14:29, skrev TheLoco:

Mitt prsonlige råd er at dere hver for dere sender en klage (gjerne likelydende) med krav om refusjon av alle de utgifter dere har hatt på grunn av avtalebruddet. Ta med alle utlegg i forbindelse med anskaffelse av utstyr, reiseutgifter og kompensasjon for den tid dere har brukt på hele saken. Alle utgiftene må være reelle og dokumentert.


Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 15:17, skrev SirHartge:

Du er litt av en klagemann. Først dell, så dette. Lykke til


 

har du sett gjennom trådene mine? jeg har bare klaget skikkelig på Dell. Denne saken angår ikke meg i grunn, siden jeg allerede har sdsl! men jeg synes det er dårlig av telenor å behandle folk på denne måten.

 

Og til en av de andre. telenor bekreftet meg 100% at sentralen skulle være klar til 13.12. kan sikkert få tak i telefonsamtalen, hvis jeg skal få tak i bevis!

 

og den klagen var bare et resultat av noen få minutters arbeid!

Lenke til kommentar

den ordentlige klaget ble sendt idag kl. 1400 og vi fikk svar fra Telenor på rappen. De forklarte seg med at det hadde skjedd en misforståelse og alle de folka som har bestilt blir lovet oppkobling den 13.12 og alle skulle på benytte seg av kampanje tilbudet på kr. 1,- siden dette gjelder kun salg over internett.

 

Resultatet at vi får surround pakke eller usb pen med i kampanje pakka, og 1.mnd fri nedlastning 1mnd fra den datoen man får oppkobling!

 

Det hjalp å klage litt, syntes de svettet litt telefon for at Tv2 og slikt ikke skulle gå ut i media!

 

Thanx for støtten folkens!

Lenke til kommentar

Synes brevet var elendig skrevet, og jeg er 100% sikker på at Telenor kommer til å le om enda en kar som truer med Tv2 hjelper deg.

Tenk litt over følgende:

Du beskriver situasjonen slik som om du har betalt Telenor masse penger (siden du ble lurt av de). Eller at du har valgt å bruke Telenor, framfor noen andre, skjønne rjeg situasjonen rett, har du ingen andre tilbydere.

Iløpet av en arbeidsdag hører hvertfall 5-6 stk. som jobber på et hvilket som helst kundesenter, spesielt i et profilert og stort firma som Telenor "Æ kommer tilbake med Tv2-hjelper deg og FBI og everything but the kitchen sink".

I det brevet du skrev, formulerte du deg utroli dårlig, gramatikken var elendig, det virket som noe som skulle stå i lokalavisa ellerno. Det er utroli viktig å være kort og presis, ikke lang og klagete.

Telenor BRYR SEG IKKE! - De kommer ikke til å betale deg 150 spenn for et nettverkskort du har anskaffet deg (og du vet jævlig godt at ingen hos Telenor ba deg springe ut å kjøper routere o.l.).

Du kommer til å bruke ett år eller to på en slik klage. Har du virkelig ingenting bedre å bruke tida di på, enn å klage over "bredbåndet" du aldri får.

Siste ting: Telenor har bortimot stoppet utbyggingen av ADSL, fordi det er for dyrt.

 

Pick your battles, du kommer bare til å stange hodet i veggen med denne.

 

 

(jeg jobber ikke i Telenor, har hatt ADSL hos dem før, nå har jeg UPC og digger UPC... hvis du lurte)

 

sverre

Lenke til kommentar

hvorfor skal du ha disse da? jeg har også tidligere nevnt at klagen var utformet løpet av noen minutter. Dessuten var det ikke jeg som skrev den! men uansett er den ordentlige klagen skikkelig, og jeg har allerede fått gjennomslag. saken er jo slutt. Vi kom fram til en endelig løsning med Telenor. Kan du vennligst lese hele tråden før du skriver noe?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 18:50, skrev obese:

i just wanted to let you know that you suck, og det er så irr med folk som klager over alt mulig mellom himmel og jord og ringer advokater...

get a life.

derfor postet jeg


 

Mener du at man skal bare la slikt 'forbigåes i stillhet'?(noe som adsl-reklamen på tv definitivt kunne(offtopic))

 

Han hadde da all grunn til å klage, og at han fikk avklaring fra en advokat er da greit nok det.(eller hva mener du...)

 

Så kansje vi prøver og ikke vere _så_ negativ i neste post...capite?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 18:50, skrev obese:

i just wanted to let you know that you suck, og det er så irr med folk som klager over alt mulig mellom himmel og jord og ringer advokater...

get a life.

derfor postet jeg


 

La meg gjette - er du en av de idiotene som mener det er helt greit å selge flash-minne i megabit? For folk må jo sjekke sjøl før de kjøper, ikke sant (alle bør jo se forskjell på b og B). Nuvel.

 

Jeg synes brevet de hadde snekret i hop var greit nok - selv om det var muntlig i formen var innholdet bra. Og det hjalp tydeligvis.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 08:58, skrev BlackEagle:


Jeg synes brevet de hadde snekret i hop var greit nok - selv om det var muntlig i formen var innholdet bra. Og det hjalp tydeligvis.


 

takk for støtten. vi fikk gjennomslag på brevet og fikk det vo krevet. Dessuten var den orginale klagen bedre, siden denne på hw.no var kun en mal som vi laget på få minutter. Jeg oppfordrer andre som har fått lignende problemer med Telenor å sende inn en klage!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 18:41, skrev obese:


(jeg jobber ikke i Telenor, har hatt ADSL hos dem før, nå har jeg UPC og digger UPC... hvis du lurte)


sverre


 

hehe...trodde det var kun meg (overdrevet)som digget UPC ;o)

Har aldri hatt problemer...linjene er stabile (lite borettslag)og nå får jeg 1024/256 i julepresang...WOHOO!

Lenke til kommentar

Dette innlegget er bare latterlig. Er hobbyen din å klage til mamma/advokat/Tv2 Hjelper Deg hver gang det ikke går din vei her i verden, DivxDude? Nei, vi har ikke glemt Dell-saken. Hos Dell er du vel bannlyst som kunde nå, håper du blir det hos Telenor også. Det er litt drøyt å sette advokat på saken fordi utbygging av din sentral blir forsinket. Forresten så er det ikke 13.12 enda, så den er vel ikke forsinket foreløpig. I tillegg er det bra teit å bruke masse penger på å "forberede" deg på ADSL når du ikke har fått velkomstbrev med nøyaktig innkoblingsdato engang! Det er iallfall ditt problem og ingen andres.

Forresten er norsken din elendig.

Norsken til "juristen" din er også elendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...