Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ordner opp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel ett telefonsalg, og loven er streng på akkurat det området. Om det er å regne som ett telefonsalg vet jeg ikke(dersom kotrakt tillsendes og underskrives).

 

Tro de kan kreve evt utgifter de har hatt med 'salget' og heve kontrakten uten å oppgi noen grunn overhode(selv om sentral ble utbygget og dette er å regne som ett telefonsalg hvor selger har ringt opp dem).

 

Her aner man helt klart at de ønsker å presse telenor til å utbygge sentralen raskt som f... :smile: Noe som de også er i sin rett til å gjøre.

 

Alt dette har vel juristen oversikt over

 

Stå på!! :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 13:00, skrev Divxdude:

Mange oss har allerede brukt masse penger og tid på å kjøpe nødvendig utstyr, siden vi tenkte at vi måtte ha utstyret vårt klart til 13.12. Og nå viser


hehe, ble bare litt nysgjerrig: Hva var det egentlig som kostet masse tid og penger for å kunne få ADSL?

Det eneste man egentlig trenger i tillegg er vel bare et nettverkskort?? (Vel og merke hvis du faktisk har selve PC'n fra før da :grin: )

Lenke til kommentar

Et lite tillegg; det er også drit irriterendes å få postkassa fylt opp med reklame for adsl fra Telenor - sålenge de ikke har planer om å bygge ut sentralene her omkring (ihvertfall ikke ennå) Jeg ringer like optimistisk hver gang jeg får slik reklame - men neida ...

 

Er ikke dette egentlig ulovlig markedsføring? De reklamerer jo for et produkt de ikke kan levere...

Lenke til kommentar

Tror jeg ville tatt en grammatikals sjekk av det som er skrevet her. Personlig ville jeg ikke tatt et slikt brev seriøst.

 

Du vil nok få større aksept for dine meninger ved å skrive/formulere deg litt bedre og anderledes.

 

Ellers er jeg enig med deg, Divxdude.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 13:00, skrev Divxdude:

Utdrag fra brev:


Dette er et bevis på at dere lurte meg og ca 20 andre i Sande til å bestille fra dere.


Er det på dette måten dere har lyst til å representere dere?



Med vennlig hilsen

En sint Sande borger!!


 

Ja.. "Lurte meg" ville ikke jeg ha brukt i denne sammenhengen. Det høres lite proft og mye grinete ut.

 

"På dette måten" er vel feil.

 

"En sint Sande borger!!" Ikke bruk uropstegn, og ikke "sint Sande-borger", men navn!!

Lenke til kommentar

Bra at folk gjøres oppmerksomme på denne virksomheten til Telenor. Bare så synd at det ikke nåes ut til alle. En gang for alle skulle det vært satt en stopper for svindlervirksomheten. Får håpe TV2 tar opp denne og lignende svindelsaker fra Telenor. Svindel bør jo også politianmeldes.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på om en advokat ville formulert seg på denne måten, men skjønner veldig godt at dere er forbannet.

Her har Telenor ved sine selgere inngått en avtale med dere, og helt klart brutt avtalen ved ikke å overholde sin del av den.

Mitt prsonlige råd er at dere hver for dere sender en klage (gjerne likelydende) med krav om refusjon av alle de utgifter dere har hatt på grunn av avtalebruddet. Ta med alle utlegg i forbindelse med anskaffelse av utstyr, reiseutgifter og kompensasjon for den tid dere har brukt på hele saken. Alle utgiftene må være reelle og dokumentert.

Hvis Telenor ikke går med på å dekke dette eller gir dere et tilbud dere kan godta kan dere samlet ta opp saken i forliksrådet. (Og sørge for at pressen blir informert)

Dette kan dere gjøre uavhengig om Telenor skulle finne på å bygge ut sentralen en eller annen gang på nyåret, for avtalen er allerede brutt fra deres side hvis de ikke innen meget kort tid etter den lovte dato bygger ut.

Da kan dere eventuelt bestille på nytt fra en annen leverandør som bruker Telenors nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...