Thor. Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg leste denne artikkelen hos dagbladet netopp og grubler på hvilken form for tortur og hvordan den utføres. På dagbladet stod det følgende: - Elektrosjokk - Seinere på kvelden begynte de med elektrosjokk på armene mine. Da jeg ikke ville underskrive noen tilståelse, dro de ned buksene på meg og stappet noe opp i endetarmen min. Jeg kjente at det rykket og gjorde vondt, forteller Leroy Orange og utdyper: Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Stappet de opp en plugg med elektroder på kan det gjøre bra vond der bak evhangig av hvor høy spenning de setter på. Er ikke mange voltene som skal til heller. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Bare for ordens skyld, Volt dreper ikke, Amper gjør. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ampere dreper heller ikke uten volt. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Å snakke om både volt og ampere som subjekter og objekter gir akkurat like mye mening som disse setningene: Meteren på slangen var mer enn vi trengte til hagen. (Lengden) Lastebilen hadde for høy kilo. (Vekt). Det heter spenning og strøm, gutta. Volt og ampere er måleenheter. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Poenget er at å spenningssette endetarmen vil påvirke musklene der bak og skape en ganske så smertefull krampe om spenningen er høy nok. Angående spenning som dreper eller ikke så er strømmen en direkte konsekvens av spenningen over en gitt motstand. Sammenlign det slik. Spenning = Trykk. Strøm = Mengde. Det ene fører nødvendigvis med seg det andre. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Joda, det er greit nok. Men tingen er at de fleste oppgir strømstyrke når de sier om hvorvidt strøm er dødelig eller ikke. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Har man ingen spenning så vil det ikke gå noe strøm heller. Tazere og andre batteridrevne høyspentapparater er å sammenligne med en trykktank med en liten kompressor bakom. Så snart man har åpnet ventilen på tanken er det ikke 200 bar der men 2 og slik vil det være inntil ventilen stenges og trykket får bygd seg opp igjen. En tazer greier aldri og opprettholde 30 000 volt ved kontakt. Spenningen faller som en murstein men er samtidig høy nok til å få trykken gjennom noen milliampere. Har man da nok spenning til å trykke gjennom nødvendig mengde strøm så vil strømmen gjøre skade og eventuelt føre til død om det er spenning nok til å trykke gjennom nødvendig mengde strøm. Tilbake til temaet. Ved likestrøm vil det kun skapes brannskade ved strømmgjennomgang mens ved pulserende likestrøm eller evkselstrøm vil det føre til muskelkrampe. Og som sagt tidligere skal det ikke så mange voltene til. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ampere dreper heller ikke uten volt. 8072735[/snapback] man kan lett overleve 300 000 volt i kroppen, men ampere tåler man ikke stort mer enn et par milliampere i hjertet...(husker ikke nøyaktig, men et menneske tåler ikke mange ampere på rett sted før det ligger der) Lenke til kommentar
ostov Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Dere må ikke bli så amper av å snakke om spenning Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Endetarmen er det området på kroppen hvor en har flest nerver og størst følsomhet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Tortur skal ikke være dødelig, da er poenget borte hvis fyren dør og ikke kan snakke likevel, ikke sant? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det du tenker på da er jo tortur i avhør. Sier man bare tortur, kan det like godt være mennesker som gjør det fordi de får glede av det. For eksempel finnes det en kinesisk torturform som ender med døden for offeret, gleden for "torturisten" ligger i hvor lenge han/hun klarer å holde offeret i live under ekstrem smerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå