Gå til innhold

Registrering av firma....

Prox

Anbefalte innlegg

Egentlig ikke noe som helst overhodet med data å gjøre, men jeg regner med at noen der ute har peil...

Var på brreg.no, men prøver bar å finne ut hvor mye det koster, skal selfølgelig være et privat selskap, og ikke noe A/S tull... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du registrere deg som et enkeltmannsforetak, så er det gratis! Du må bare opprette et par kontoer i en bank så du har å sette inn momsen osv på!

Skal du drive for deg selv med bare litt biintekter trenger du ikke registrere deg! Da bare oppgir du inntekten på Ekstrainntekt på selvangivelsen! Husk å betale inn skatt!

Lenke til kommentar
On 2001-12-21 23:10, Prox skrev:

Egentlig ikke noe som helst overhodet med data å gjøre, men jeg regner med at noen der ute har peil...

Var på brreg.no, men prøver bar å finne ut hvor mye det koster, skal selfølgelig være et privat selskap, og ikke noe A/S tull... :)

Registrering av enkeltmannsforetak i foretaksregisteret koster 2620,-.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-22 12:34, Prox skrev:

ja, dette var flott!

men hvor registrerer jeg et enkeltmansforetak?

får jeg da en firmaattest?

-L-

Et enkeltmansforetak registrerer du ved å fylle ut en samordnet registermelding som du får fra brønnøysund, dette er en fellesblankett for foretaksregistret, enhetsregistret og mva.manntallet.

Du får firma-attest når firmaet er registrert.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-22 18:01, mlwirak skrev:

Disse spørsmålene hører vel hjemme i "off topic".

Joda selvsagt hører spørsmåla hjemme i "off topic", men pga inndelinga av forumet som gjør at man må klikke en gang ekstra så er det nesten ingen som gidder å lese "off topic" og dermed så ender det opp med at man poster off topic saker i "alt om data".

Nå er inndelinga slik:

Hovedkategori

Hovedkategori

Hovedkategori

- underkategori

- underkategori

Hovedkateogri

Hovedkategori

Flere ville lest flere grupper dersom inndelinga var slik at man ikke trengte å klikke på hovedkategorien for å se underkategorien slik:

Hovedkategori

- underkategori

- underkategori

Hovedkategori

- underkategori

- underkategori

- underkategori

Hovedkategori

- underkategori

- underkategori

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...