Prox Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Egentlig ikke noe som helst overhodet med data å gjøre, men jeg regner med at noen der ute har peil... Var på brreg.no, men prøver bar å finne ut hvor mye det koster, skal selfølgelig være et privat selskap, og ikke noe A/S tull... :smile: Lenke til kommentar
xstian Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 enkeltmannsforetak og ANS er vel gretis. Ihvertfall enkeltmann Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Skal du registrere deg som et enkeltmannsforetak, så er det gratis! Du må bare opprette et par kontoer i en bank så du har å sette inn momsen osv på! Skal du drive for deg selv med bare litt biintekter trenger du ikke registrere deg! Da bare oppgir du inntekten på Ekstrainntekt på selvangivelsen! Husk å betale inn skatt! Lenke til kommentar
bruno Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 On 2001-12-21 23:10, Prox skrev:Egentlig ikke noe som helst overhodet med data å gjøre, men jeg regner med at noen der ute har peil... Var på brreg.no, men prøver bar å finne ut hvor mye det koster, skal selfølgelig være et privat selskap, og ikke noe A/S tull... Registrering av enkeltmannsforetak i foretaksregisteret koster 2620,-. Lenke til kommentar
tvika Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Registrering av enkeltmannsforetak er gratis. Men hvis du skal ha en omsetning på over 30 tusen eller over 5 ansatte må du registrere deg i foretaksregisteret. Dette koster 2620. ___ TV Lenke til kommentar
Prox Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 ja, dette var flott! men hvor registrerer jeg et enkeltmansforetak? får jeg da en firmaattest? -L- Lenke til kommentar
bruno Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Quote: On 2001-12-22 12:34, Prox skrev:ja, dette var flott!men hvor registrerer jeg et enkeltmansforetak?får jeg da en firmaattest?-L- Et enkeltmansforetak registrerer du ved å fylle ut en samordnet registermelding som du får fra brønnøysund, dette er en fellesblankett for foretaksregistret, enhetsregistret og mva.manntallet. Du får firma-attest når firmaet er registrert. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Quote: men hvor registrerer jeg et enkeltmansforetak?får jeg da en firmaattest? Disse spørsmålene hører vel hjemme i "off topic". Les mer på http://www.vinn.no. Du får bare firmaattest hvis du registrerer i foretaksregisteret, kr. 2620. Dette er normalt ikke nødvendig for enkeltmannsforetak. MLW Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Quote: On 2001-12-22 18:01, mlwirak skrev:Disse spørsmålene hører vel hjemme i "off topic". Joda selvsagt hører spørsmåla hjemme i "off topic", men pga inndelinga av forumet som gjør at man må klikke en gang ekstra så er det nesten ingen som gidder å lese "off topic" og dermed så ender det opp med at man poster off topic saker i "alt om data". Nå er inndelinga slik: Hovedkategori Hovedkategori Hovedkategori - underkategori - underkategori Hovedkateogri Hovedkategori Flere ville lest flere grupper dersom inndelinga var slik at man ikke trengte å klikke på hovedkategorien for å se underkategorien slik: Hovedkategori - underkategori - underkategori Hovedkategori - underkategori - underkategori - underkategori Hovedkategori - underkategori - underkategori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå