Gå til innhold

skjule url linje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, prøver igjen.

skjule url linjen ja, dette går

et eksempel:

gå på "svar nå" eller "svar" så ser du til venstre under smileyene og trykke på vis alle, da kommer det opp et vindu som har en skjult url linje

Lenke til kommentar

Det er fordi det er en pop-up. Med mindre du vil legge hele siden din i en pop-up, eller et nytt vindu som åpnes, så er det umulig.

Jeg fraråder deg å gjøre dette, siden jeg, som mange andre, hater pop-ups. Hvis jeg besøkte en side som åpnet et nytt vindu uten adresselinje hadde jeg lukket den umiddelbart.

Lenke til kommentar
Jeg fraråder deg å gjøre dette, siden jeg, som mange andre, hater pop-ups. Hvis jeg besøkte en side som åpnet et nytt vindu uten adresselinje hadde jeg lukket den umiddelbart.

8070955[/snapback]

Vi er på bølgelengde der. Jeg forlater også alle nettsider som benytter seg av sprettoppvinduer umiddelbart. Det er sååå unødvendig, for på de aller, aller fleste sidene utgjør det ingen forskjell om de er inni det opprinnelige vinduet istedet.

Det verste er flashsider i sprettoppvinduer som må laste ei stund i tillegg. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er utvilsomt veldig teit å prøve å skjule url linja ved å bruke en popup e.l. Det er tross alt en grunn til at den er der, og at det er så vanskelig å gjøre noe med.

1) Det gjør det mye vanskeliger å navigere bort fra siden. Om det var umulig å navigere bort fra siden, så hadde jeg aldri giddet å besøke den igjen.

2) Noe som heter phising. Du vet sikkert hva det er. Hvis ikke her er en link. Dette har med brukerens sikkerhet å gjøre. Om du skjuler url linjen, så er det mange som tenker at denne karen kanskje ikke har rent mel i posen.

Hvorfor i all verden skal du "sikre" en get variabel? Hele poenget med å bruke get er at den er lett å taste inn manuelt, den kan bookmarkes og linkes direkte til av andre.

Skal du ha noe sikkert bruker du post ikke get.

Lenke til kommentar
i see, fant en annen måte å gjøre det på, jeg fikk sikra en $_GET variabel litt mer

8071158[/snapback]

Viss du må sikre ein forespørsel skal eg garantere deg at GET er feil metode. ;)

Eg vil tippe at du gjer ein feil i HTTP-laget som er heilt elementær.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...