Gå til innhold

Kan en hund lukte narkotika i en boks hornsalt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det du har på gang nå da?

Jeg vet ikke svaret, men en hund kan lukte forskjell på et basseng (50X25 meter) med reint vann og et basseng med én dråpe klor i, så hvorfor ikke?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
... neida, men klarer man å skille ut stoffet fra saltet etterpå da?

8070060[/snapback]

Dette er selvsagt bare et spørsmål av nysgjerrighet, så den problemstillingen hopper vi elegant over ;)

Jeg vet ikke svaret, men en hund kan lukte forskjell på et basseng (50X25 meter) med reint vann og et basseng med én dråpe klor i, så hvorfor ikke?

8070048[/snapback]

Tanken var at hunden som har x antall ganger bedre luktesans enn mennesker blir tilsvarende mye mer satt ut av et sniff på hornsalt-boksen :thumbup: Endret av _named_
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Den lukter det lett. En hund kan lukte 1gram hasj i en biltank fyllt med bensin. Den kan også lukte om folk har kreft.

Lenke til kommentar

Jeg ville tro at selv om hunden reagerer på det, vil nok tollerne fatte mistanke om hunden viker unna et bestemt sted. De har nok vært borti slikt før.

Dessuten skulle jeg gjerne likt å se en få ut narkotikaen. :!:

Lenke til kommentar
Hva om du legger ett 2 cm tykkt jernlag over hornsaltboksen da?

Ville lukta gått igjennom det?

8073787[/snapback]

For det første ville det vært strevsom bådde å legge det laget rundt, men også å få opp boksen igjen... og da skal du begynne å skille dopen fra hornsaltet :p

Og så ville det nok vært litt mistenkelig :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Samme spørsmål, men hva med en hermetikkboks? De er jo 100% lufttett?

Hunder har jo klart å overleve ved å finne hermetikkboks med mat så de har nok fint klart å lukte seg fram til innholdet.

Narkotikahunder blir også trent til de diverse triksene som narkosmuglerne ofte bruker. Tror det avhenger mer om hunden har en god eller dårlig dag på jobb at narko går forbi undetected. :)

Lenke til kommentar

SnowDog: Men hvordan i alle dager er det mulig egentlig? Om man har noe i en lufttett boks så skal det jo være umulig, selv med verdens mest avanserte neste å lukte det.

Tror ikke det vil funke som nevnt over å kamuflere lukten. Men å ha det helt lufttett (og fjerne lukten som er rundt og på den lufttette tingen må jo nesten funke :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Narkotika i en liten pose i en liten boks med hornsalt inni en heremtisert boks med noe annet med veldig sterk lukt ;)

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...