satanjapan Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 ikke pene og ikke billige? hva faen? billig er det når man får en 97 modell 2.0 turbo med elektriske skinnseter, aircondition, eljusterbare speil, elektriske vinduer foran og bak og sentrallås. Billig! 8258376[/snapback] Hadde jo alt det der på min Celica 86 modell og den kosta 30k :!: utenom el vindu bak da det ikke var vindu som kunne åpnes bak på den ellers har den alt det samme og er en 11 år eldre bil, er også en penere bil og mindre feil Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 For de 380.000 min bil kostet, så kunne jeg sikkert kjøpt meg 10 stk. slike Citroen'er som også kanskje hadde holdt mye lenger enn den ene bilen. Men er man bilentusiast, så sparer man vel ikke penger på å kjøpe en billig bil... som kanskje er billig der og da... Mam må også tenke litt på gjennkjøpsverdi og kvalitet. En mesterkokk kjøper ikke maten sin på Lidl liksom... Nye Citroen'er er sikker helt midt på treet. (så lenge dem er nye) men når de blir eldre, så er det ingen som vil ha dem. Bortsett fra trådstarter da.... Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) ikke pene og ikke billige? hva faen? billig er det når man får en 97 modell 2.0 turbo med elektriske skinnseter, aircondition, eljusterbare speil, elektriske vinduer foran og bak og sentrallås. Billig! 8258376[/snapback] Hadde jo alt det der på min Celica 86 modell og den kosta 30k :!: utenom el vindu bak da det ikke var vindu som kunne åpnes bak på den ellers har den alt det samme og er en 11 år eldre bil, er også en penere bil og mindre feil 8273190[/snapback] Du hadde ikke krengingssystem og hydraulisk fjæring EDIT: forresten synes jeg 30k var dyrt for den bilen Endret 30. mars 2007 av spax Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 For de 380.000 min bil kostet, så kunne jeg sikkert kjøpt meg 10 stk. slike Citroen'er som også kanskje hadde holdt mye lenger enn den ene bilen. Men er man bilentusiast, så sparer man vel ikke penger på å kjøpe en billig bil... som kanskje er billig der og da... Mam må også tenke litt på gjennkjøpsverdi og kvalitet. En mesterkokk kjøper ikke maten sin på Lidl liksom... Nye Citroen'er er sikker helt midt på treet. (så lenge dem er nye) men når de blir eldre, så er det ingen som vil ha dem. Bortsett fra trådstarter da.... 8273276[/snapback] akkurat der det ligger! er man entusiast, så gir man mye for noe andre ikke hadde gitt en dritt for Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Helt enig. Activa er en veldig spesiell bil med unike kjøreegenskaper man ikke finner i noen andre biler på denne planeten. Den fortjener et punkt i bilhistorien. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Helt enig. Activa er en veldig spesiell bil med unike kjøreegenskaper man ikke finner i noen andre biler på denne planeten. Den fortjener et punkt i bilhistorien. 8276446[/snapback] Aktiva er en spesiell bil..... det er sikkert.... men det som gjør den spsiell vil jeg ikke gå nærmere inn på her... hehe. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Helt enig. Activa er en veldig spesiell bil med unike kjøreegenskaper man ikke finner i noen andre biler på denne planeten. Den fortjener et punkt i bilhistorien. 8276446[/snapback] Den kommer nok i bilhistorien som relativt mange andre Citroener, tross alt er jo Citroen en av de mest vågale og eksprimentelle produsenter i europa. Dog har jo dette sin pris i at enten synes man de er skikkelig råe eller så skjønner man ingenting av designet eller tanken bak og i mange tilfeller avskyr man de. Kvaliteten på Xantia er meget bra og ett velholdt eksemplar bør ikke gi særlig problemer selv med lang kjørelengde. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 synes det er fint at folk undervurderer italienske og franske biler jeg! er absolutt ikke mange (i norge) som kjøper dem, og de faller sinnsykt ned i pris! sånn som en activa til 50 000,- Og så er det deilig å ha noe ikke alle andre har.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) synes det er fint at folk undervurderer italienske og franske biler jeg!er absolutt ikke mange (i norge) som kjøper dem, og de faller sinnsykt ned i pris! sånn som en activa til 50 000,- Og så er det deilig å ha noe ikke alle andre har.. Bare hyggelig og kunne hjelpe til Her kommer litt mer info. som kanskje bidrar med å holde Citroen lave i pris Jeg kjørte faktisk en 2005 mod. Citroen C5 2.2HDI i går og har følgende og si om den bilen (etter en hel dag bak rattet): Det eneste som var positivt med denne bilen var demperene. (Hvis det er komfort man er ute etter) Disse var rett og slett fantastiske! Ingen over, ingen ved siden. Desverre, så så det ut som om alle pengene var lagt nettopp der. 1. tregheten fra man trykker ned gassen til det faktisk skjer noe er på minst 2 sek.! Altså nesten umulig og smette ut i trafikken fra ett kryss i riktig tid. Dette var rett og slett kun irriterende. 2. Når jeg endelig skulle prøve heving/senking av bilen, så hørte jeg bare en summelyd. Ingenting skjedde. Jeg ringte eieren og han sa at dette systemet hadde vært litt till og fra en stund. 3. Sportslige kjøreegenskaper er totalt fraværende! Her snakker vi om en rullende sofa. Fint for deg som ønsker komfort, men ikke mange ungdommer setter akkurat dette i høysetet. 4. Flere knapper og duppeditter manglet lys og 2 pærer var gått i instrumentpanelet. 5. Trynefaktoren er også desverre totalt fraværende. Ikke for at jeg bryr meg så voldsomt hva andre sier, men når jeg opp til flere ganger la merke til folk som nærmest lo litt av bilen. (Dette var fulle folk i Drammen) forsterket ikke dette akkurat mitt ønske om å kjøpe en slik bil. Motoren var grei nok... men ikke noe mer. Den feks. ingenting og stille opp med VW TDI-motorer med. Her var det desverre mye negativt (desverre) men min første tur i en nesten ny Citroen C5 ble avsluttet der. Førsteinntrykket og følelsen gikk nedenom og hjem. Jeg kommer altså ikke til å kjøpe meg Citroen noensinne. (Ikke for at jeg hadde planer om det i utgangspunktet da) Å denne bilen koster da altså ny over 400.000 kr! Grøss og gru! Endret 17. april 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 c5 er en kjedelig bil. kommer aldri til å kjøpe, helt enig. Eneste nye citroenen som er aktuell er C6, den koster altfor mye uansett.. De nye citroene er blitt så vanlige, de er ikke så sære lenger.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Denne C5-en du prøvde, hvor langt hadde den gått og hvor velholdt var den? At den var så treg i responsen er neppe normalt, ingen tester jeg har sett av disse motorene i Citroen eller Peugeot nevner noe slikt. Defekte pærer er da ikke så uvanlig, ler av bilen? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 c5 er en kjedelig bil. kommer aldri til å kjøpe, helt enig. Eneste nye citroenen som er aktuell er C6, den koster altfor mye uansett.. De nye citroene er blitt så vanlige, de er ikke så sære lenger.. 8404201[/snapback] Det sa alle mann om Xantia også, den kjedligste Citroenen noen sinne Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Denne C5-en du prøvde, hvor langt hadde den gått og hvor velholdt var den?At den var så treg i responsen er neppe normalt, ingen tester jeg har sett av disse motorene i Citroen eller Peugeot nevner noe slikt. Defekte pærer er da ikke så uvanlig, ler av bilen? 8407254[/snapback] Her har du ett utrag fra en test jeg fant på dinside.no: C5 er litt treg i starten. Den vil ikke noe større før turtelleren har nådd 2.000-merket, det tar litt tid, og i mellomtiden skjer det lite. Hvis du skal ut i et kryss med litt trange luker i møtende trafikk kan du med fordel begynne å gasse før det er klart slik at bilen rekker å komme i gang på riktig tidspunkt. Dette er litt krevende, men med god planlegging går det meste. Dette skulle vel undebygge min påstand... Bilen hadde gått 45.000 km. og han jeg lånte bilen av var første og eneste eier av bilen. Ja.. ikke direkte ler.... men når gutta boys står der med halvslitte BMW'er og senka Passater av nyere modell, så tar jeg ikke akkurat pusten fra dem ved å svinge inn på plassen med en C5... Men de så på meg og pekte litt rart på bilen... Egentlig så forstår jeg dem godt... den ser jo ikke ut... hehe Endret 18. april 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 venter fortsatt på en nice en til salgs! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Citroen Xantia (1997) er faktisk en av de få bilene som bare har en stjerne for både front/sidekollisjoner og påkjørsler av forgjengere. Det er få biler som er værre her, jeg finner faktisk ingen. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 hmh.. jeg som trudde de var ganske sikre! men, legger ingen demper på lysten Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 hvor mye kan skadene på denne koste? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kjøper du ny fanger og dør fra citroen pluss lakk så kommer det sikkert på rundt 15000 tenker jeg.. Den der har jo skinn og greier Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det er lakkeringen som koster med mindre denne turbo-utgaven har annen front en de ordinære noe som jeg ikke tror den har. Kikk her for deler: http://www.bruktbildeler.com Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 den har annerledes frontfanger med turbo ja, andre skjermer foran også. Den er litt "lengere" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå