hfthomas Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg vurderer å kjøpe en Citroen Xantia Activa i morra, og lurer på om dere kan gi meg noen tips om hva jeg kan se etter av feil osv. takk Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ta deg en tur på http://www.xantia-activa.no , en kamerat av meg (Og Citroën-guru) driver den sida der. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Har vært litt innom der mest på galleriet. ble like greit medlem jeg:P Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 HEI! Det hadde vært supert om du hadde kjøpt en xantia-activa, sjekk min worklog. Utrolig bil, syke kjøreegenskaper, her drar du rått forbi det meste i svinga med det antikrengesystemet. Hvilken motor er det i den du skal kjøpe? 2.0 turbon går godt, 0-100 på ca 9 sekunder. Den er lett å trimme, ikke noe problem å kjøre på med rundt 200hk. 2,0 16-ventilern er god å sprek den også Håper du kjøper denna bilen, fordi at vi har det morro sammen i klubben også. Treff osv Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 HEI! Det hadde vært supert om du hadde kjøpt en xantia-activa, sjekk min worklog. Utrolig bil, syke kjøreegenskaper, her drar du rått forbi det meste i svinga med det antikrengesystemet. Hvilken motor er det i den du skal kjøpe? 2.0 turbon går godt, 0-100 på ca 9 sekunder. Den er lett å trimme, ikke noe problem å kjøre på med rundt 200hk. 2,0 16-ventilern er god å sprek den også Håper du kjøper denna bilen, fordi at vi har det morro sammen i klubben også. Treff osv 8073997[/snapback] Vel.. det er en 2.0i 16v. den som står til salgs i stjørdal - nord trøndelag. ser på den i dag, fordi jeg skal til flyplassen(værnes) siden jeg bor i tønsberg, så kan det bli ett problem å få den helt ned dit, for jeg er ikke 18 enda(april) men, den kan kanskje stå hos muttern til jeg blir 18, sånn at jeg får henta den da. men, gidder ikke å planlegge det foreløpig.. nå må jeg bare finne feil på den og eventuelt kjøpe den ser jo helt grei ut, men skinnet kan bedra Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg har kikket og studert min xantia veldig nøye, blitt mange timer under og over den med å kikke over. Du skal se etter -Lekasjer av hydraulikkolje (grønn væske) -Spørre om eieren ofte har smurt de beveglige delene i activasystemet Er igrunn ikke noe voldsomt man trenger å se etter sålenge bilen er holdt egentlig. Rust er ikke noe stort problem, men sjekk gjerne kanalene rett ved forhjula, hender at stensprut drar av lakken der, men det er null og niks problem å fikse uansett Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg har kikket og studert min xantia veldig nøye, blitt mange timer under og over den med å kikke over. Du skal se etter -Lekasjer av hydraulikkolje (grønn væske) -Spørre om eieren ofte har smurt de beveglige delene i activasystemet Er igrunn ikke noe voldsomt man trenger å se etter sålenge bilen er holdt egentlig. Rust er ikke noe stort problem, men sjekk gjerne kanalene rett ved forhjula, hender at stensprut drar av lakken der, men det er null og niks problem å fikse uansett 8074469[/snapback] Lekkasje er noe dritt =/ er hudraulikkveska dyr? får håpe det er snø der hvor bilen står, sånn at jeg kanskje får sjekka om den lekker. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 neida, væska koster ikke mye, men greit at det er noenlunde tett.. Litt svetting er jo lov da Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Nei, denna kjærra må du kjøpe, ellers blir du spist opp av gliset Jafs! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg fikk ikke sett på den i går :'( var så jævla mye kø på værnes, at jeg ikke fikk tid til å se på den, men skal opp igjen om to uker, så da regner jeg med å se på den da..hvis den ikke er solgt! :O Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 det finnes sikkert noen andre activar til salgs og, bare følge med på finn og autodb. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 det finnes sikkert noen andre activar til salgs og, bare følge med på finn og autodb. 8083735[/snapback] ja, men den har skinnseter og sånn det er digg. mest sannsynlig at det blir den! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Ja hva skjer? Har det blitt noen activa? Gleder meg til å se påd en.! Vi har en veldig fin klubb Håper du kjøper denne bilen og blir aktiv der! Det hadde vært kult med litt treff osv ! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Ja hva skjer? Har det blitt noen activa? Gleder meg til å se påd en.! Vi har en veldig fin klubb Håper du kjøper denne bilen og blir aktiv der! Det hadde vært kult med litt treff osv ! 8192059[/snapback] nja, nå ble flyet kansellert på fredagen! Mutter skal se på den i helga mest sannsynlig. snakka med han nå nettopp, og det var en annen som var interessert, men han var avhengig av å selge sin bil først. det skal bli spennende å se:P Jeg kan nesten ikke kjøpe den usett heller Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 uansett, så fant jeg en jævlig bra en her, turbo, skinn og godt holdt. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...349&pos=7&tot=7 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Å fytte... Vil heller ha den enn den andre.. litt nærmere den der da;) og den har ihvertfall lakkerte skjørter.. det har ikke den andre. det er ihvertfall en activa jeg heller vil ha, den har turbo Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Den gikk i dag gitt.. Ikke rart. den var jo møkkanice.. Venter du litt så kommer det nok snart en turbo til. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 En onkel av meg jobber på ett bilverksted for Citroen. Han sier at bilene er ekstremt gode å kjøre! (Han har en Citoen C5) Men kvaliteten er rett og slett på bånn! Han har jobbet hos Citroen i mange år (jobbet på Mazda/Hyundai før) å er ikke i tvil overhodet på hva som er best kvalitetsmessig. Ingen slår Citrpen på kjørekomfort, men når det kommer til kvalitet på drivverk/dempere så er saken en helt annen. Så min personlige mening: Har aldri hatt sansen for franske biler. Jeg har ingen egen erfarte argumenter for dette (bortsett fra det min onkel sier) men jeg synes de rett og slett ser litt bingo ut. Dette gjelder i hovedsak Citroen. Peugot synes jeg kanskje er den mest spennende bilen av de franske, men heller ikke den kommer jeg noensinne til å kjøpe. Men er du som sagt ute etter kjørekomfort kommer du ikke utenom Citroen! Uansett... lykke til! Kanskje du trenger det.... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Du sier noe, men dersom man smører opp de beveglige delene med CRC HTS så er det ikke noe problem i det heletatt, det er ingen ting av de hydrauliske komponentene i citroenen min som har vært bytta siden den var ny, snart 200.000km. Men nå har jeg overhalt alt Dessuten så har Activa unike kjøreegenskaper som ikke finnes i andre biler, tåler flere G i svinga enn ferarri. Bilen krenger ikke i svinger Endret 27. mars 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Bilen krenger ikke i svinger 8248273[/snapback] de krenger såvidt, og det er for å føle at man er i en sving : D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå