KjellV Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Trenger et strikkemønster til en slik blånisselignende lue der toppen henger ned. Haster.. Noen som kan hjelpe meg å skaffe noe slikt? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Spør din bestemor. Tror ikke det er så mange dataguruer som har peiling på strikking :smile: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Verdt ett forsøk! PS: Spurte min mor, hun hadde ikke og tvilte på at min bestemor har. Noen som kommer over noe så ta kontakt. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 du vil ikke klare å lage blånisse lue "style" med nedover topp fordi måten lua er laget på ikke tillater dette. Lua er ikke "myk", fordu den er laget av ull og deretter hard vasket slik at ulla tover seg da blir det vasnkelig med noe som henger nedover. Lager du derimot en uorginal, tynn i bomull (stygg) så er det sikkert bare å søke på http://www.google.com :smile: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg skal ikke ha blånisselue. Skal ha noe lignende, slik som har kommet i butikkene i det siste. Slik som tuppen ligger ned. Litt vanskelig å forklare... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Kom med et bilde du, så skal jeg lage mønster til deg. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Kjøp ei i butikken da vel... sparer mye stress :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Det er sikkert veldig vanskelig å gi en bestemt oppskrift da antall masker pr runde og antall runder kommer an på garnet, hvor stramt det strikkes og om den vaskes hardt etterpå. Dessuten er det en h***** jobb å strikke. Uansett om ønske-lua koster mange hundre kr så er det lav "timebetaling" å strikke selv. Kun for spesiellt interreserte! (Bestemødre er jo ofte optatt med kakebaking og juleforberedelser for tiden også) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 22:14, skrev Simen1:Det er sikkert veldig vanskelig å gi en bestemt oppskrift da antall masker pr runde og antall runder kommer an på garnet, hvor stramt det strikkes og om den vaskes hardt etterpå.Dessuten er det en h***** jobb å strikke. Uansett om ønske-lua koster mange hundre kr så er det lav "timebetaling" å strikke selv. Kun for spesiellt interreserte! (Bestemødre er jo ofte optatt med kakebaking og juleforberedelser for tiden også) Dette kan du! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Ja, hva er det man ikke datanerdene nå for tiden kan... Vel, min erfaring er fra barneeskolen da jeg skulle strikke et bredt og langt godt skjerf. Startet med 20cm i bredden. Etter et par timer hadde jeg strikket 10cm av skjerfet som ble strammere og strammere og ca 12-13cm bredt. Da ga jeg opp og det ble en trapesformet gryteklut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå