Gå til innhold

Strikkemønster

KjellV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert veldig vanskelig å gi en bestemt oppskrift da antall masker pr runde og antall runder kommer an på garnet, hvor stramt det strikkes og om den vaskes hardt etterpå.

Dessuten er det en h***** jobb å strikke. Uansett om ønske-lua koster mange hundre kr så er det lav "timebetaling" å strikke selv. Kun for spesiellt interreserte! (Bestemødre er jo ofte optatt med kakebaking og juleforberedelser for tiden også)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 22:14, skrev Simen1:

Det er sikkert veldig vanskelig å gi en bestemt oppskrift da antall masker pr runde og antall runder kommer an på garnet, hvor stramt det strikkes og om den vaskes hardt etterpå.

Dessuten er det en h***** jobb å strikke. Uansett om ønske-lua koster mange hundre kr så er det lav "timebetaling" å strikke selv. Kun for spesiellt interreserte! (Bestemødre er jo ofte optatt med kakebaking og juleforberedelser for tiden også)

Dette kan du! :lol:

Lenke til kommentar

Ja, hva er det man ikke datanerdene nå for tiden kan... :grin:

Vel, min erfaring er fra barneeskolen da jeg skulle strikke et bredt og langt godt skjerf. Startet med 20cm i bredden. Etter et par timer hadde jeg strikket 10cm av skjerfet som ble strammere og strammere og ca 12-13cm bredt. Da ga jeg opp og det ble en trapesformet gryteklut. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...