Deviator Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg driver å skal sette opp ett nettverk. Planen var å la server 2003 ta seg av chcp- Jeg trodde da at det skulle være så enkelt som å sette speedtouch i bridgemodus (uten dhcp) mot linksys og også der deaktivere dhcp. Men jeg får det ikke til å funke. Speedtouch fordeler ip på 10.0.0 nettet, så jeg gir linksys 10.0.0.1 ip. men da vil ikke pcene på nett uansett hva jeg forsøker som dns og gateway. Har forsøkt både med og uten wlan port i linksys. Logikken min sier den skal stå i lan port etter som jeg ønsker denne som ett access punkt. Dette gjelder forøvrig pppoe og Telenor. Er det noen som har en ide om hvordan jeg kan ordne dette ? Forøvrig så ønsker jeg at linksys skal fungere som trådløs accesspunkt for andre pc'er i domenet. Dette er da Linksys wrv54G og Speedtouch 546T2 Lenke til kommentar
hiper Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 så hva skal dele ip adresser? jeg ville koblet som dette: 2kort i maskina med server 2003 det ene kobler du mot speedtouchen, som du ikke har skrudd av dhcp i og det andre kobler du mot linksysen, da bruker du maskina til go dele ip adresser Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 planen var å la server 2003 ta seg av dhcp. Har ikke 2 nettverkskort så jeg forsøker videre å få dette til. Har imidlertidlig fått deaktivert dhcp i linksys nå mens kobling fra speedtouch står i wan på linksys. Får se hva jeg klarer å få til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå