Ståle Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg har en Nortel 450-24T Switch som jeg bruker 5 porter pa. Det dumme med denne swithcen er at den braaker veldig mye grunnet de tre 60mm viftene. 30dB hver har jeg funnet ut via serienummeret. Jeg har malt temperaturen innvendig, og funnet ut at det ikke er noe forskjell fra rom temperaturen og innvendig temp. Kjoleribben for "PSU"-en ligger pa 30-40grader. Hvis jeg mekker noe strom-resistans-greier (faar faren min til a hjelpe meg) sann at switchen sin innebygde viftesjekk sier "ok", kan swithen min bli veldig darlig av det? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så lenge switchen ikke står i et kontrollert rom med kjøling, er dette ikke å anbefale. Slik er det ihvertfall med Cisco switcher. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Hva med å ta vekk to av viftene da? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Det du kan gjøre er å koble viftene i serie (hvis det går), da får viftene mindre strøm -> de bråker betraktelig mindre. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 De er satt opp på en måte at hvis jeg tar ut en av dem, får de 2 resterende enda mer strøm. Mest asnnsynlig for å opprettholde en steady-airflow. Men det trenger vel ikke jeg når jeg bare bruker 5 porter? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Kan du ikke prøve å erstatte dem med vifter som bråker mindre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå