Gå til innhold

Verdi av høgtalere og subwoofer

Anbefalte innlegg

Dette skal vel egentlig ligge i Forum > Multimedia > Høyttalere. beklager

Har to høgtalere og en subwoofer med to satellithøgtalere stående. Merket er Acoustic (Acoustic Home Theater) jeg antar utstyret er eldre enn 10 år. har forøkt å finne informasjon om produsent på nettet, men det har vært forgjeves.

De to store høgtalerene:

Står på esken "8810, Linear Phase, studio monitor"

MP 125W

12" bass

5" mellomtone

3" diskant

Så har jeg 2 satelliter som kobles til subwoofer.

Satellitene:

SA-4

2 4" i hver høgtaler

8 ohm

min 10W maks 100W

Subwoofer:

En 8" (på engelsk her) polylaminate low frequency dual voice coil woofer.

8 ohm

Min 10W maks 200W

Fint om noen kunne hjulpet meg med det her. Har ikke noe bruk for dette da jeg ikke har forsterker, og ikke er audiofil. Et sidespørsmål: Hva er Foskjellen på en "amplifier" og en "receiver"?

Endret av nfanrekurb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et sidespørsmål: Hva er Foskjellen på en "amplifier" og en "receiver"?

8069538[/snapback]

En amplifier er en forsterker som forsterker signaler fra cd-spiller (el.lignende) videre til høytallerene.

En receiver er en forsterker med en innebygget radio.

Lenke til kommentar
Et sidespørsmål: Hva er Foskjellen på en "amplifier" og en "receiver"?

8069538[/snapback]

En amplifier er en forsterker som forsterker signaler fra cd-spiller (el.lignende) videre til høytallerene.

En receiver er en forsterker med en innebygget radio.

8069674[/snapback]

Javel, hvor mye vil slik omtrent en passende forsterker for dette systemet koste?

Lenke til kommentar

Altså,lurte du på hva utstyret var verdt,mer informasjon om det eller hva slags forsterker som er foretrukket? Eller alle sammen? Er smartere å høre på AVforum,er en del flere folk der med peiling enn her(sier ikke at det ikke er kompetente folk her, men er en del mer aktivitet der pluss at standarden ligger en god del over).

Lenke til kommentar

Først og fremst hvor mye utstyret er verd. Men jeg benyttet også anledningen til å prøve å finne litt ut omkring passende forsterker, da jeg muligens skulle selge det til en bekjent av meg som er like godt kjent som meg med høgtalere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei,sant nok.. Men han fikk da svar på spørsmålet sitt i det minste :roll:

Og man kunne da ikke vente at en haug funnet på låven skal vise seg å være en høyttalerskatt heller?

De kan sikkert brukes til et lite anlegg for kjøkkenet,badet eller noe sånt. Alternativt så kan han jo selge dem til en han kjenner med liten peiling, de vil jo mest sannsynlig ikke klage på lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...