magnaral Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hei Kjenner noen til om det er mulig å kopiere all informasjon på en (av to disker) satt opp i RAID 0 over på en ny identisk disk? Jeg har problemer med en av diskene i et RAID 0 oppsett som lager lyder som tyder på at den kan finne på å ta kvelden, og vil gjerne få byttet ut denne disken med en ny på en kjapp og enkel måte som gjør at jeg slipper å reinstallere Windows etc. Finnes det et program jeg kan bruke for å gjøre dette. Kan jo ikke være noen umulig operasjon, ønsker bare å kopiere samtlige bits over fra en disk til en annen. mvh, Alexander Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Det som er riktig er å kopiere /klone alt du har på ...som raid 0... fjerne disken det gjelder og kopiere tilbake. Når det gjelder progs til det, det er sikkert mange som handler om "imaging" kloning osv. Bare søk etter det. Har du nok med disker kan du bruke til og med Nero backup til det. Det går ann å gjøre det du snakker om men dog det krever litt forarbeid slik at du kan løse eventuelle problemer som vil komme opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå