Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Er Iqbal - Gunnarsson - Nation - Kristansen en god nok backrekke for neste år mon tro? Om Heltne Nilsen finner tilbake til vårformen er det kanskje det, men jeg er ikke sikker på om det kommer til å skje.

Både Iqbal og Gunnarsson, og Näsberg trenger flere kamper i samme posisjon før vi kan ta en konklusjon tror jeg. Slik de har spilt i år er jeg skeptisk til at de er gode nok, men de kan bli det. Simon Larsen har vist over lengre tid nå at han er langt i fra god nok.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sånn som situasjonen har vært de siste årene så bør 6. plass være godkjent, men det er surt etter at vi var oppe og snuste på medalje i en god stund. Hadde det ikke vært for en total forsvarskollaps i 6-7, kanskje 8 kamper så kunne vi ha gjort det langt bedre.

Likevel, det er ikke bra å se på tabellen fordi fakta er at hadde det ikke vært for en mann hadde vi kanskje vært i nedrykksstriden.

Vi har scoret kun 3 mål mindre enn Molde og 5 mindre enn Rosenborg, men kun Brann, Start og Glimt har sluppet inn mer enn også. For pokker, vi har dobbelt(!) så mange baklengs som Molde.

Takk for i år, i 2015 klatrer vi litt til! (kanskje vi kan sette noen av de tomme setene foran målet?)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Likevel, det er ikke bra å se på tabellen fordi fakta er at hadde det ikke vært for en mann hadde vi kanskje vært i nedrykksstriden.

Vi har scoret kun 3 mål mindre enn Molde og 5 mindre enn Rosenborg, men kun Brann, Start og Glimt har sluppet inn mer enn også. For pokker, vi har dobbelt(!) så mange baklengs som Molde.

Ikke tilfeldig at den dårligste perioden til laget kom i perioden Kjartansson slet med å score.

Ellers vil jeg si at sesongen store gledelige overraskelse utenom Kjartansson har vært Zahid. Startet sesongen med fint spill, men med dårlig sluttprodukt i form av få mål og assist og en tendens til å bli bytta ut med 20 min igjen. Ble bare bedre og bedre og at han endte på 9 mål er utrolig imponerende. En spiller som har fått alt for lite oppmerksomhet pga Ødegaard-hypen, men kanskje like greit for oss og han.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sarpsborg benytter seg ikke av opsjonen på Kongshavn, noe jeg er glad for. Jeg er spent på hva som skjer på keeperplassen; jeg håper Kongshavn får en mye større rolle enn tidligere. Greit, han mangler ennå litt for å bli en toppkeeper, men jeg syns ikke vi skal kvitte oss med han bare fordi vi har en 30(?) år gammel Langer som egentlig er foran han i køen. Langer har heller ikke overbevist meg særlig og jeg mener fast bestemt at Kongshavn hadde vært bedre.

Lenke til kommentar

Muri nå også så tror jeg vi er godt stilt egentlig.

Slik jeg har skjønt det så dekkes lønna til Muri mens han er skadet, så det gjør egentlig ingenting at han er i klubben.

Ja, NAV betaler vel antagelig deler eller hele lønna, men allikevel. Mannen er vel mer eller mindre fotballinvalid nå. Eksperter mener jo at han kan få varige hjerneskader om han får en hjernerystelse til. I tillegg har han vel 2-3 mill i lønn?

men jeg forstår jo at han ikke ønsker å legge opp så lenge han har kontrakt og tjener fett på å dasse rundt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rimelig sikker på at vi kommer til å angre på at vi satset på Langer fremfor Kongshavn om 3-4 år.

At vi satset på Arason/Perkins fremfor Adam Larsen var greit siden de to faktisk var ordentlig gode, og var langt bedre den gangen i forhold til Larsen enn hva Langer er i forhold til Kongshavn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...