Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Heltne Nilsen helt fantastisk igjen, kjempesignering. Alltid stolt på Rekdal når det kommer til spillerkjøp, og alle de nye i år har bidratt positivt.

 

Jeg synes faktisk Heltne Nilsen er den klart svakeste av de nye. God duellspiller, men synes han har store mangler som pasningsspiller og andre ting som omhandler tekniske ting. Veldig avhengig av å ha gode ballspillere rundt seg.

 

Ellers nok en veldig god kamp. Kjartansson er enorm, ikke ofte man har en spiss som man tror kan score i hver eneste kamp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo da, men med Grindheim og Zahid/Stengel ved siden av seg, trenger vi ikke så mye kreativitet fra Heltne Nilsen. Han er veldig flink til å få tak i ballen, og gjør det også veldig enkelt når vi har possession.

 

Kjartansson har vært vår beste, både signering og spiller. Virker som om han har alt en spiss trenger. Deilig avslutning idag, på noe en del spisser sliter med å score på virker det som.

Lenke til kommentar

Det kan jeg være enig i, men håper å få se Stengel litt mer sammen med Grindheim og Zahid. Spesielt i hjemmekamper mot ikke alt for god motstand.

 

Avslutninga til Kjartansson i dag er så utrolig deilig å se. En spiss som kommer til en 100% sjanse og som gjør alt rett. Ikke vanlig å se i Tippeligaen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk litt pepper her før serien starta fordi jeg kritiserte enkelte for å være alt for kritiske til laget, før en eneste seriekamp er spilt. Og den kritikken står jeg ved fortsatt. Uansett, jeg har alltid hatt trua på Rekdal og har også gitt uttrykk for at jeg ønsket at han på nytt skulle bli trener for Vålerenga når Martin ga seg. Jeg mener at han har de kvalitetene som trener som skal til for å lykkes. Han har jo allerede en gang ført Enga til gull og han kan gjøre det igjen, selv om det antakelig ikke skjer i år. Han gjorde mye bra med Enga sist han var trener og han gjorde mye bra med Ålesund. Teoretisk, så kan alt skje i fotball og Enga kan rykke ned, men det har jeg liten tro på. Mye fordi Rekdal vet hva som kreves fysisk og på andre områder for å lykkes som lag. Det sies at tro kan flytte fjell og etter at Rbk tapte for Molde, så var det en Rbk spiller som fortsatt mente at Rbk var favoritter til gullet. Da har man trua, og det mener jeg man må ha som spiller og supporter, og da synes jeg det blir feil å snakka om at Enga antakelig rykker ned i år. Det er nå min mening. Heia Enga!!

Lenke til kommentar

De fleste av oss var ikke særlig optimistiske nei, men så var det ikke så mye som tydet på at de skulle bli så veldig mye bedre heller, bortsett fra det fysiske. Det meste av "peppern" du fikk var jo også fordi du nærmest mente at folk ikke var fans av laget hvis de ikke var optimistiske.

 

Uansett tidlig enda, og kan fort snu, men det ser bra ut akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vi har fått en enorm inntektssvikt vi ikke forutså da vi la opp 2014-budsjettet, sier Sandnes til avisen"

 

Helt latterlig! Det har gåt 4 måneder og allerede er de i enorm krise, hva slags inntekssvikt er de ikke forutså? Det har tross alt bare vært 3 hjemmekamper så det kan ikke være det, er det generalsponsor? I så fall, hvorfor i helvete har de ikke klart å få plass en som i det minste gir litt penger inn i kassa?

 

Blir ordentlig provosert. Dette skjer gang på gang.

 

Noen som vet om budsjettene blir lagt ut på nett noe sted? Skulle gjerne likt å sett hva de kaster bort penger på år etter år.

Endret av Teipball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du hvor regnskapet ligger ute?

 

Åpent måte på Valle i dag klokka 19, regner med at det blir referat, for nå bør de være åpne hvis de ønsker 100% støtte.

 

"Mangler 15 mill for å komme rundt tross lønnskutt, oppsigelser og andre kostnadskutt for til sammen 20 mill og tross Trøims redningsaksjon på 13 mill"

 

Med andre ord mangler man på under ett år 48 millioner...

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Takk, mye tall så ikke lett å forstå for oss (meg) som ikke har veldig peiling på økonomi på dette nivået.

 

To ting som jeg lurer litt på. Arrangementinntekter er på "bare" 360 000 tusen, hva er dette? Er det pølsesalg fra kiosk på kamp og lignende? I så fall synes jeg dette virket lite, men det kan kanskje ha noe med at vi ikke har egen bane?

 

Og 10 millioner ut på trening, kurs og utdanning? Skulle likt å vite litt mer konkret hva det er.

 

Ellers håper jeg virkelig vi får svar på i kveld konkret hva som er grunnen til at man nå trenger 15 millioner. "Inntektssvikt" holder ikke.

Lenke til kommentar

Kiosksalg går under "andre inntekter", ikke lett å si hva som går under "arrangementinntekter". Jeg er også nysgjerrig på hva de 10 millionene gikk til.

 

 

Ja, det er så håpløst om de hvert år skal budsjettere med best case, og gå på en smell hver gang det går litt dårligere enn forventet. Og hvor vanskelig er det egentlig å skaffe seg en generalsponsor? Det må vel bety at Vålerenga nekter å senke "prisen"?

Lenke til kommentar

Håper på et ordentlig referat fra klubben, men så noe fra vpn nå. Og det som virkelig gjør meg forbanna er dette:

 

"Det som skremte meg mest var at av budsjetterte (2014-) inntekter fra kommersielle samarbeidsavtaler var bare drøyt 50% dekket, mens hele 20 av 43 mill.var usolgte poster."

 

Hva i huleste er det de har tenkt på?

Lenke til kommentar

Håpløst!

 

Fra Ikaros på Facebook

Etter å ha deltatt på kveldens informasjonsmøte på Valle ønsker Ikaros og Iskoboys å oppfordre alle med hjerte i Vålerenga om å gi en slant for å sikre klubbens fremtid. Den økonomiske krisa er langt verre enn først antatt. Vi vil derfor oppfordre alle om å støtte opp om kampanjen "Det er vi som er Vål'enga". Denne kampanjen har kommet jævla skeivt ut og vi har vært blant de største kritikerne, men vi har nå blitt enige om at eneste utvei er å svelge kamelen og støtte opp om kampanjen. Siden klubben per dags dato ikke har organisert noen annen måte å bidra på enn å sette over penger på konto, har vi i Ikaros og Iskoboys bestemt oss for organisere bøsseinnsamling før Vikingmatchen på søndag. Pengene vil gå uavkortet til kampanjen ”Det er vi som er Vål’enga”. Det vil være bøsser på Café Abel og utenfor Benditsvingen før match, samt inne på Bendit i pausen.

 

Iskoboys har allerede donert 27.000,- til kampanjen.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen finner et referat fra møtet, gidder du/dere å poste det her eller link?

 

Jeg kommer sikkert til å gi litt penger, men jeg vil ha klare svar på hvorfor man klarer å misse på 23 millioner på et sponsorbudsjett. Og jeg synes helt ærlig at den som er ansvarlig for det bør ta hatten sin å gå, er faktisk ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...