Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

1-0 scoringa var litt kul, ser ut som at Kjartansson bare planter foten der ballen er og ballen går opp i krysset. 2-0 scoringa var egentlig ganske lekker, både forarbeidet og målet. Syns også 3-0 scoringa var litt pen, uselvisk av Kjartansson som gir ballen videre til Gunarsson.

 

Sett i lys av Vålerenga de siste årene var dette usedvanlig mye bra og pent spill iløpet av en kamp. Håper de siste tre kampene ikke er flaks og usedvanlig ræva motstand, for dette her er morsomt å se på samt at det trekker folk på match i lengden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moro å se ett lag som er litt kreative å prøver å gjøre noe i angrep.

Kunne fort stått både 4 og 5-0 etter kampen her.

 

Stengel imponerer meg, mens Calvo kan vi egentlig bare kvitte oss med, blir bare dårligere å dårligere.

 

Var herlig å se Gunarsson etter målet. Han var jo helt i ekstase!

 

Ellers syns jeg stemningen på tribunen i dag ikke var så verst. Har startet bra i år!

Veldig bra om man får til enda mer sammarbeid med sanger med gutta i svingen også!

Lenke til kommentar

Lekent spill i dag. Fortsatt tidlig i sesongen, men liker tendensene på hjemmebane så langt. Hjemmeformen er alltid nøkkelen til suksess.

 

2010 (2. plass):

Hjemme: 13-2-0. Borte: 6-2-7.

 

2011 (7. plass):

Hjemme: 8-3-4. Borte: 6-2-7.

 

2012 (8. plass):

Hjemme: 7-4-4. Borte: 5-1-9.

 

2013 (11. plass):

Hjemme: 6-3-6. Borte: 4-3-8.

 

Om disse to første kampene blir normen for hjemmeformen, så kan dette bli riktig bra. Forresten deilig at Ibba stoppet RBK.

Lenke til kommentar

Det var ikke så mange som skjønte hvorfor vi solgte Aaron Samuel, vemodig å se at han har blitt like god som jeg trodde. Ikke et betryggende tegn på talentforståelsen i Enga. Det hjelper nok ikke for talentet til Kongshavn å bli benksliter heller. For øvrig veldig vemodig å se Bojan i en annen TL-drakt. Ikke veldig fornøyd med det salget heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at vi ikke fornya med Bojan vet jeg ikke nok om, var det slik at han lønnen han krevde var for stor for hvor mye han skulle spille er det greit at man lot han gå. Uansett hvor kul han er. Men som sagt, vet ikke hva han krevde.

 

Samuel er en helt annen sak. Og nærmest gi fra seg et talent på 18-19 år som tjente rundt 300K og som hadde vist glimt av hvor god han kunne blitt og allerede vist at han hadde vært et godt alternativ allerede da og , det er helt uforstålig.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/sport/fotball/sarpsborg-08/bojan-ville-spille-for-luseloenn-i-vif/a/10130873/

 

Bojan ville signere ny kontrakt for 40 000 i måneden. Synes det er rart at vi ikke signerte ny kontrakt med han da. Greit nok at den økonomiske situasjonen er ræva, men Trøim gikk inn med 3 millioner bare i overgangsum for Kristiansen, så er tydeligvis noen midler man kan få fram. Tipper Rekdal gjemmer seg litt bak det økonomiske og en del av grunnen er at han ikke liker spillertypen.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/sarpsborg-08/forstaar-ikke-hvorfor-vif-slapp-spissjuvelen/a/10130693/

 

Det er det flere som ikke forstår Jokke... I følge den lista med lønninger i VIF så sto det at Samuel tjente 300K i året, og det at det var han som ble solgt da kan jeg ikke forstå. Han var god nok til å spille mye i fjor, enten på kant eller i rotasjon med Børven, og potensialet og eventuell salgsverdi er veldig høyt.

Lenke til kommentar

I bunn og grunn handler det rett og slett om at klubben ville satse på yngre talenter som Stengel og Zahid. Signerer vi ny kontrakt med Bojan, får vi ikke Stengel. Vi kan ikke bare ha offensive midtbanespillere heller, så det at vi fikk Lindkvist, Gunnarsson og Kristiansen i tillegg har egentlig ingen relevans.

 

Jeg ville gjerne sett at Bojan ble, og spesielt i ettertid virker det som om vi hadde tjent på å beholde han grunnet alt medieoppstyret og mulige tapte inntekter på å ikke ha en så stor profil som Bojan er.

 

Det er veldig leit at det har skapt et dårlig forhold mellom Rekdal og Bojan, for jeg skulle gjerne sett at begge hadde vært i Vålerenga. Forhåpentligvis kan Rekdal og Bojan beklage at de overreagerte og legge denne misforståelsen bak seg, så vi kan ha dem begge i klubben når vi har fått skikk på økonomien etter at vi har solgt Stengel for 40 millioner om 2 år!

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...