Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Absolutt godkjent! De nye gjør en strålende figur og det er så sinnsykt deilig å se de unge spesielt gi 100% i alle duellene. Jeg elsker Heltne Nilsen sin tenning og innsats på midten, styrer midten med stor autoritet allerede.

Også var det helt herlig å se Stengel sin reaksjon når vi fikk straffen og reaksjonen hans når straffen går i mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deilig med hjemmepriemiere og seier!

Selv om vi rent sportslig har en del å gå på fortsatt. Må bli bedre om vi skal vinne mot bedre lag.

 

Bra stemning på tribunen også.

Så og hørtes ut som om det nye feltet fungerte bra. Tifoen der ble også vellykket.

Er Isko Boys utestengt? Så banneret, men ingen som stod der.

De fleste er det. Men kommer vel en 2-3 stykk å henger opp banneret.

 

Casuals slåss med stein og hammer.

Ikke en veldig hyggelig sak, men ett avsnitt der vil jeg si er veldig bra!

Ultras er ikke voldelige

Moheim forteller at politiet stort sett jobber på to måter for å hanskes med supportervolden.

– Førsteprioritet er å skape gode rammer for andre supportere, sier han.

Deriblant en ny supportergruppe, kalt Ultras, som ifølge politimannen er på full fart inn i Norge.

Grupperingen har sin egen seksjon på tribunen og er kjent for å lage mer «liv», blant annet med bengalske lys, enn de vanlige supporterne, men selv om de kan se voldsomme ut, er de ikke voldelige. Derfor er ikke politiet «ute etter» disse, snarer tvert i mot.

– Stikk i strid med resten av Europa har vi definert ultras som ingen risiko. Det er ingen vits i å stigmatisere ei gruppe som grunnleggende er positive. Det som gjør at Ultras ofte er sett på som negativt, er pyroeffektbruken, men nå er det åpnet for å søke om bruk av dette.

– De fleste i Norge kjenner ultras-miljøet fra Sør-Europa og forbinder det med bråk og vold og tull. Men vårt inntrykk i Norge er at Ultras-miljøet ikke er voldelig, og faktisk er en positiv ressurs for tribunelivet i de klubbene som har det, sier Moheim.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Trodde det var at han prøvde å etterligne noen ørnevinger, men er kanskje noe mer enn det.

 

Angående tilskuertall så tror jeg at det var ca samme mot Bodø Glimt i 2004 som var første serierunde. Hadde vi hatt like stor bane som LSK eller Strømsgodset hadde det virket mye bedre.

Lenke til kommentar

Det eneste med Bislett er at den har løpebane, det er dumt også er det ikke tak i svingen, så det er ikke så egnet til synging.

Ellers hadde den vært perfekt.

 

Har aldri følt meg hjemme på Ullevaal, er ikke noe hyggelig arena.

 

lyn-valerenga_1-2_cup-42.jpg

 

BTW: Fanzinen Østkantpakk som Ikaros har laget ble utsolgt før pause i går.

Alle 300 eksemplarene er altså solgt! Det er jo veldig morsomt. Glad jeg fikk meg ett eksemplar.

Håper de lager flere.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Kongshavn benka... Virker ikke som Rekdal har helt sansen for han.

 

Jeg synes at Kongshavn har sine mangler, dårlig med beina og ikke god nok i feltet. Men han er ung, han er for egen klubb ( i alle fall så mye vi kan forvente) og han har vist gjennom noen enorme redninger både 1vs1 og på skudd at han kan bli veldig god. Det er heller ikke sånn at det han er dårlig på er så ræva at det gjør noe i forhold til nivået på resten av laget og ligaen.

 

Utrolig kjedelig hvis man ender med å kaste ut en egen spiller fordi man finner en som er litt bedre, men som ikke har noe tilknyttning til laget. Er det noe Vålerenga ikke har hatt de siste årene er det profiler og folk man har et tilknyttning til. Kongshavn er i ferd med å bli det.

 

Så noen rykter på twitter/db at vi var ute etter Adam Larsen som ikke hadde signa ny kontrakt med Godset. Ikke at jeg skjønner at 1: han har lyst til å komme til VIF nå, og 2: at vi har råd til det. Men kan ikke skjønne hvorfor vi skulle gjort det byttet av keeper.

Lenke til kommentar

Deilig med poeng i går!
Føles som å vinne ett poeng siden det kommer så sent.

At vi har nå fått straffe to runder på rad må være mange tiårsiden!
Vålerenga er jo det laget med færrest straffer hvert eneste år har jeg inntrykk av.

 

Seig busstur hjem da. Pga uvær valgte vi å kjøre rundt fjellet (Bohembussen kjørte over, men punkterte, så vi var i Oslo ca likt). Var ikke hjemme i leiligheten før 08:30 i dag...

Men morsom tur. Syns samarbeidet med Klanen fungerte bedre i går. Har kanskje noe med at vi var flaut få folk da.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...