Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe ja, men syns ikke Knutsen gjør noen spesielt god figur i den saken der.

 

Ellers er dette litt artig at de poengterer da:

 

Mens Klan-medlemmene er blitt eldre, gjennomsnittsalderen skal nå ligge rundt 40, har det dukket opp yngre, mer moderne supportergrupper. En av dem heter Ikaros.

Ikaros-medlemmene synes, som veldig mange fotballsupportere i veldig mange land, tromming hører hjemme på fotballkamp. Etter å ha brutt ut av Klanen, tok de med trommer på Ullevaal i fjor høst.

De bør kanskje skjønne at noe bør gjøres snart når snitt alderen er 40år!

Det har nok en sammenheng med at medlemmene blir eldre ja, men også at det er veldig lav rekruttering.

Lenke til kommentar

Høres heavy ut å bli kategorisert som en ekstrem supporter, siden det ofte assosieres med noe negativt. Men men.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Valerenga-har-utestengt-27-supportere-hele-sesongen-429166_1.snd

 

Kjip akkurat den delen om ekstremsupporter, men ellers i saken synes jeg det er et rimelig balansert bilde. Spesielt i delen om splittelsen synes jeg saken egentlig tar litt Ikaros sin side.

 

I fare for å gå i repeat, så lenge Ikaros står sammen med Iskoboys vil sånne sammenligninger komme. For folk utenfor virker det rart at Ultras (i deres øyne ikke vanlige supportere) står sammen med Casuals. (i deres øyne voldelige "supportere)

 

Synes også Klanens talsmann kom med en kommentar som sier mye om hvorfor det går som det går: -"Det høres kanskje både dumt og latterlig ut, men for oss som er opptatt av tribunekultur er det faktisk et sentralt spørsmål om vi skal akseptere tromme"

 

Klanen er opptatt av tribunekultur og det er jo helt korrekt, men ved å si det på denne måten så virker det som det er Klanen som sitter på fasiten på hva tribunekultur er. Hadde han derimot sagt "...for oss som er opptatt av vår (tradisjonelle) tribunekultur er..." Ikaros er jo også opptatt av tribunekultur, den som de synes er best. Når en av partene (eller begge) føler den (de) har enerett på hva tribunekultur er så er det ikke rart det blir en splittelse.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Noen her som vet om hvor man kan se et tribunekart for Vålerenga-kamper? Siden Bendit har blitt bygd om er jeg litt usikker på hva de forskjellige greiene heter, er kanskje tre etasjer der nå?

 

Prøvde på Vålerenga.no, men den siden er så uoversiktlig at man ikke kan finne ut noe der, og på billettservice var det hele 8 forskjellige valg for Bendit-svingen.

 

Et spørsmål til, jeg har på de siste kampene kommet inn på sesongkort til en kompis og før det hadde jeg eget sesongkort med unummererte plasser. Men når jeg var inne å sjekket nå så virket det som det var nummererte plasser. Ikke at det akkurat vil bli noe stort problem å finne en plass man vil ha i morgen, men er det sånn at jeg faktisk kan risikere å finne meg selv en plass før det kommer en fyr som bestemt mener at det er HANS plass?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Fantastisk kamp! Deilig resultat og kjempegod stemning på tribunen. Mye mer samarbeid enn tidligere. Godt å høre "Kom igjen Enga!" runge ut fram og tilbake igjen.

 

Kjip måte å slippe inn på, men greit at vi får den når vi like gjerne vinner kampen. Kjartansson viste seg virkelig fram idag og Ruben Kristiansen var helt fantastisk. Blærete Tromsø-fans var nok bare sinna på han, for han kunne mye mer enn bare å løpe.

 

Hadde smått lyst på et stykk Berre tifo. Herlig stemning fra svingen, lite tromme og mange gode gamlesanger. Positivt overrasket. Er Isko Boys utestengt? Så banneret, men ingen som stod der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...