Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg kan si noe som helst, det kommer info etterhvert på hvorfor VB sees på som et bedre valg, det jobbes også med konkrete tiltak for å gjøre opplevelsen på VB bedre. Ha litt tålmodighet før man sabler ned de som tross alt jobber FOR supporterne.

Det kommer nok ståplasser i midten der (felt 103?), men VB er kanskje norges dårligst egnede supportertribune uansett hva de gjør og svingen ser ut til å bli en av norges beste!

Det handler jo også om hvordan de presenterer dette, de skriver det som om det er noe å juble over og en god nyhet gjør det hele ganske pinlig.

Den siste tiden virker det nesten som den (offisielt hvert fall) uavhengige supporterklubben jobber mer på bestilling fra klubben enn for supporterene.

Klanen er jo så og si død, trist, men sant.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer nok ståplasser i midten der (felt 103?), men VB er kanskje norges dårligst egnede supportertribune uansett hva de gjør og svingen ser ut til å bli en av norges beste!

Blir ikke svingen akkurat lik som svingen på motsatt side. Med andro ord to forskjellige etasjer avskilt med en vip-tribune?

Gamle Cola/bendit var imo en mye bedre fan-tribune enn hva den nye kortsiden blir.

Lenke til kommentar

Nei, det ser ut som om det blir ett tett tak over nedre delen.

Dette er bare en photoshop tegning.

vwcscnf.jpg

Men slik ser det ut nå.

Og slik jeg har forstått det så skal ikke de vip-boksene gå hele veien rundt i svingen.

Argumentet jeg har hørt er at taket er så lavt at man ikke ser på de bakerste plassene om man står.

Men nå er vi jo ikke i den luksusen at det er ofte fult på Ullevaal, så hva med å ikke selge feks de to bakerste radene?!

Documents-Bilder-NFF-2013-NFF_Nyheter-ul

Lenke til kommentar

Okey, men har de virkelig utvidet Ullevål med seter som man ikke ser banen når man står. Hva slags tull er det?

Hvor tenkte du at "de stående" supporterne skal stå i svingen. Hele nedre-ish?

Håper virkelig de kan få litt fortgang i egen stadion snart. Vet det var noe utvikling for noen uker siden, men føler det går ekstremt treigt. Er de smarte så laget de en kortside som består av en etasje også som hjemmefansen kan være i. Der kan det bli bra trykk.

Lenke til kommentar

Slik jeg har sett det for meg så hadde nedre del, under taket på annen etasje vært det ideelle.

Da ville det taket fungert som en ropert for sangen.

Egen stadion blir nok bra. Der vet jeg at både klanen og de alternative blir tatt med i prosessen når det kommer til supportertribune, der virker det som at alle er innstilt på en felles løsning.

Btw; de alternative var ikke med/ble ikke invitert til å delta i prosessen ang ny klanstribune.

Lenke til kommentar

Klanen er jo så og si død, trist, men sant.

En liten avsporing, MEN. Vil ikke si at det er trist at klanen dør ut, dette er noe jeg har ventet på lenge. Vålerenga fotballklubb trenger ikke klanen, og Vålerenga supportere trenger ikke klanen. Klanen er idag ikke noe annet en enorm organisasjon som driver med alt annet en supporterarbeid. Halvparten av medlemmene går ikke en gang på kamp, og den andre halvparten går på kamp, men de synger aldri.

For meg virker det som mange assosierer det med å gå på Vålerenga kamp med å stå med klanen, noe som gjør meg trist. Og at det for mange blir litt enten eller, enten står du med klanen eller så holder du deg hjemme. Klanen idag skal favne alle og mister med det formålet de hadde i utgangspunktet, nemlig å være supportergruppe for de aller ivrigste. Jeg tror Vålerenga hadde vært tjent med èn supportertribune der de aller ivrigste sto, der klanen ikke hadde noe mer makt enn noen annen supporter, men besto av mange supporterfraksjoner. Dessuten må vi huske på at det er mange som potensielt kan være fremtidige sesongkortholdere, men som ikke har noen interesse av å være en del av klanen. Jeg tror det er viktig å innse, som det har blitt diskutert på klansforumet, at hvis vi skal fylle Ullevaal så må det også være plass til barnefamiliene osv. på sittetribunene. Idag føler jeg det nærmest er sånn at alle skal dras inn i klanen. For å være helt ærlig tror jeg vi vil få problemer med å finne 25 000 mennesker i Oslo som alle vil stå med klanen. Jeg tror den tiden er forbi, og at hvis vi skal tiltrekke oss et yngre publikum, som også er innteressert i å lage stemmning så må den klare assosiasjon klanen har til det å kalle seg Vålerenga-supportere vekk.

Tromme og pyro er et godt eksempel på hvordan en liten gruppe i klanen har "hjernevasket", i mangel på bedre ord, det store flertallet av supportere i 10 år. Hvis Vålerenga hadde hatt en mer dynamisk sammensettning av supportere, og ikke en gruppe som hele tiden kan trumfe igjennom meningene sine, eller å ha monopol på informasjon ville vi sluppet mange av de konfliktene vi har idag.

Klanen idag har skapt et kunstig skille mellom klubb og supportere, de sier vi er avhengig, men det kan vi umulig være. Det er bare å se på alt det som skjer bak lukkede dører, det er lite informasjon om dette. Et godt eksempel på det er de tre som eksludert fra Enga Tifo, tilsynelatende fordi de smuglet pyro inn på Åråsen. Haha, og de kaller seg for en TIFO-gruppe?

Jeg tror absolutt det kan bli kult å dra på Vålerenga kamp igjen, men da må klanen vekk. Noe av det mest herlige med å dra på Vålerenga kamp er jo nettopp det litt rølpete og impulsive stemmningen som finnes, desverre er supporterpolitiet i klanen godt i gang med å drepe det.

Ang. tribune for neste år. Ærlig talt, herregud for en jævla udugelig gjeng klansstyre er. Har egentlig ikke noe mer å si om den saken, føler jeg bare blir så irritert. Det her ble et langt innlegg, men følte jeg bare måtte tømme meg for litt frustrasjon.

• Liker 4
Lenke til kommentar

snipp

Deler din frustrasjon og er så og si enig i alt du skrev.

Der de "gamlegutta" skyter seg litt i foten er det med pyro.

De som nå griner på klansforumet og div andre steder etter kamper hvor det har vært pyro er jo de samme gutta som fyrte opp pyro selv for noen årtilbake.

Det er de gutta som drev med tifo da det ikke var lov, de som pælmet spritflasker på isen på Jordal og som raserte pølsekiosken på Hamar.

Det er liksom kun de som skulle å lov til å være utagerende, mens nå er de gamle og kloke og skal bestemme over resten, være vaktbikkjer og tyste på folk som ikke oppfører seg helt A4.

Dette er jo også grunnen til at Klanen dør, som du også er inne på.

Den er ikke for ungdommen.

Men en ting jeg håper alle med hjertet i Vålerenga stiller opp på er mobiliseringen på siste trening før kampen mot Ulf.

https://www.facebook.com/events/667602589947041/

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jaja, nok et mislykket år er pakket og klart til å gå i glemmeboken...

Med all den hypen som var før sesongen føler jeg at jeg er temmelig... apatisk nå. Det at vi, i jubileumsåret med hjemvendt trener og spillere, endte opp med å måtte kjempe for å unngå nedrykk er så stort antiklimaks som du får det. Jeg savner glød, jeg savner engasjement!

Jeg er lei det der pratet om "neste år" og "verdensherredømme 2014", det holder ikke å bare glatte over patetiske resultater med å skråle "ære være" og så bare tro at ting går bedre. Nå er vi nede på 11. plass, det er ett ettall mer enn jeg vil se.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vålerenga er på konkursens rand

Dagbladet får opplyst at Vålerenga styrer mot et underskudd på nær 20 millioner kroner inneværende år. Nå jobbes det intenst med å finne måter å spare penger på, for - som én kilde tett på prosessene sier:

- Kassa er tom. Vålerenga er på konkursens rand, og det som er sikkert, er at det ikke kan fortsette sånn som nå.

To tredjedeler av klubbens underskudd i år, skal skyldes disse utgiftene:

• Lønn til Kristofer Hæstad, som har vært ut og inn av laget i år.
• Lønn til reservekeeper Lars Hirschfeld.
• Etterlønn til tidligere manager Martin Andresen.
• Etterlønn til tidligere spiller Veigar Pall Gunnarsson.
• Lønn til den 32-årige midtstopperen André Muri.

Det har til og med vært diskutert, som et verst tenkelig scenario, å fristille alle spillerne (...)

(...)

Etter et jubileumsår med fallende publikumssnitt, og ingen hovedsponsor, er arbeidet med 2014-budsjettet også i gang. Og allerede nå er det prognoser som tyder på at 2014 kan bli et år hvor underskuddet igjen blir et tosiftret antall millioner.

Lenke til kommentar

Det tok ikke mange årene før de kjørte klubben mot konkurs igjen... hvem er det som finner greit at middelmådigheter som Hæstad skal ha mange millioner i lønn? Om spillerlønningene skal gå ned til et nivå som gjør Tippeliga-klubber økonomisk bærekraftige så må man være langt strengere ved forhandlingsbordet. Det er også komisk hvordan alle klubber alltid budsjetter for best case scenario, med europaspill og alt som er.

Hadde vært gøy å se om vi kunne fått til noe lignende som Godset, med færrest mulig overbetalte gamlinger, og et lag med mye ungt talent. Drømmen er jo naturligvis et lag med kun unge lokale talenter, selv om det ikke skal være mulig å kjempe i toppen med et sånt lag. Men det er i hvertfall langt bedre enn et ræva, gammelt og dyrt lag.

Lenke til kommentar

Synes det er rimelig sykt at vi fortsatt etterbetaler lønn til "Vålerenga supporter" Martin Andresen. Mannen har jo de siste årene ihvertfall tjent 5 millioner kroner i året basert på hva jeg kunne finne på skattelistene, han er også Skeidar-arving, og lider på ingen måte noen nød. Hvis det var noe i huet hans, utenom penger, burde han betalt tilbake hva han har tjent i Enga. Han og resten av styret har jo pretty much kjørt denne klubben i dass, synes det er på tide at de tar noe av regninga også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om mange i ledelsen som har vært med å kjøre klubben i økonomisk helvete har forlatt klubben, så bør noen av de lederne som er i klubben nå virkelig ta seg sammen, elelr best ta sin hatt og gå.

Hvordan det er mulig å ikke klare å skaffe seg en hovedsponsor er helt uforstålig. 1 million er langt bedre enn 0.

Etterlønn til Gunnarson og Andresen er jo en egen historie, ekstremt dårlig løst. Og hvordan man har klart å gi så høy lønn til Muri, Hæstad og Lars er sykt. Men likevel ikke overraskende når vi veit hva tidligere spillere har tjent. Vålerenga er en tegneserieklubb når det kommer til ledelse på kontornivå og jeg tror man må omorganisere hele driten. Noen som vet når disse kontraktene med Muri, Hæstad og Lars ble skrevet under på? Er Hæstad den eneste som har hatt samme kontrakt siden 2008?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...