Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vålerengas lag: 1 Lars Hirschfeld - 6 Simon Larsen, 4. André Muri, 3 Andreas Nordvik, 15 Joachim Thomassen - 17 Mohammed Fellah, 23 Kristofer Hæstad (kpt.), 26 Bojan Zajic, 22 Martin Pusic - 10 Veigar Páll Gunnarsson, 16 Håvard Nielsen

Benken: 34 Gudmund Taksdal Kongshavn, 5 Aleksander Solli, 8 Abdurahim Laajab, 11 Morten Berre, 19 Marcus Pedersen, 20 Dawda Leigh, 21 Ahmed Suleiman

Lenke til kommentar

Vanvittig surt at det ikke ble poeng idag. Vi var gode, og Molde dårlige, likevel holder det ikke helt inn. Masse positivt idag i alle fall, og for første gang på lenge virker gutta "på" når de får ballen i beina. Enkelte deler av første omgang var en fryd å se på. Skulle ønske det var Fellah som var i den hengende spissrollen for han virket å være i form imotsetning til VPG i første omgang.

Første gang på lenge jeg har blitt så sinna etter at dommeren har blåst av, og det er på en måte litt deilig. Har liksom vært litt lei og likegyldig helt siden seriegullet røk i 2010. Nå kan jeg ikke vente til kamp mot Stabæk neste uke, og begynner å se på hva vi trenger å gjøre for å bli sterkere.

Vi var klart best i denne kampen, men vi ser fortsatt at det er et stykke opp til Molde. De er bunnsolide defensivt og virker alltid farlige når de kommer fremover. Vi har potensialet fremover, men var ikke helt trygge nok på bakre rekka til å satse alt. Simon Larsens tabbekvote begynner å bli litt stor nå. Forstålig ettersom det er hans debutsesong i TL, for han har uten tvil en del gode ferdigheter. Gleder meg uansett veldig til å få Castro Gonzalez.

Ellers mangler vi sårt en god kantspiller. Helst en med masse fart og som kan skape noe selv, slik som Molde har mange av. Vi har ikke helt klart å erstatte Luton Shelton, og Håvard Nielsen synes jeg fortjener sjansen som fast spiss for oss. Selv med Ogude ute resten av sesongen og Singh solgt, så synes jeg vi har bra nok dekning på midten. Satser på at Kamer kommer for fullt til neste sesong. Flott å høre at han satte den avgjørende straffen i ungdomsturneringen.

Håper vi om en måned får se hvor god Costa Ricaneren vår egentlig er, samtidig som vi får Fellah inn bak Nielsen, og får en god kantspiller inn på laget. Kjipt med tap idag, for med seier kunne vi helt klart ha meldt oss på i gullkampen igjen. Nå håper jeg bare vi fortsetter i dette sporet ut sesongen, skaper en positiv glød i laget og satset alt på seriegull neste sesong!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har spiss fra USA (L.A. Galaxy) på prøvespill: http://www.vif-fotba...t-pa-provespill

Kjenner jeg også er skeptisk til å kjøpe en spiss som scorer i snitt hver 4 kamp (27 kamper, 7 scoringer). Se på Moa, han hadde 67 kamper og 30 mål, hvilket er et mål pr. 2.33 kamper. (og ikke glem 15 mål på en halv sesong)

Hva ser MA/klubben i denne spilleren? :-/

Endret av osse-mon waits for alice
Lenke til kommentar

Hvem er denne spilleren på prøvespill? vif-fotball.no funker ikke, så jeg ønsker et navn. :)

Denne uken kommer den amerikanske spissen Chad Barrett (27) til Norge for å prøvespille for Vålerenga.

- Vi ser på muligheter for å forsterke oss offensivt inn mot høstsesongen. Vi har noen gode rapporter på Chad og han ønsket selv å komme til Norge for å vise seg fram, sier Vålerenga-manager Martin Andresen til vif-fotball.no.

- Derfor kommer han hit denne uken for å trene med oss. Da får vi sett han i vårt miljø slik at vi kan gjøre en enda grundigere vurdering av han i forhold til om vi ønsker å knytte oss til han.

Barrett spiller daglig for MLS-klubben LA Galaxy og har denne sesongen vært på banen i 18 kamper, hvorav syv fra start. Har har scoret ett mål. Forrige spilte han 27 kamper (20 fra start) og scoret syv ganger. Han står også med en kamp for a-landslaget til USA og har fire kamper for U20-landslaget. Han er 180 cm høy og veier 83 kilo.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En 27 år gammel Amerikaner som ikke scorer veldig mye mål... Skeptisk. Ikke kan vi få solgt han videre for noe særlig heller.

Min overgangsstrategi ville vært å kjøpt unge (20-22) spillere som allerede hadde gjort det greit/bra i Tippeligaen. Molde sine kjøp av Hovland, Berget og Angan(selv om han egentlig er helt uten talent) har løftet dem veldig.

Ser ikke helt hva denne amerikanerne skal gi oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...