Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Tror presset på f.eks. Mjelde kan bli stort hvis Brann ikke leverer de første kampene. Det samme gjelder Tom Nordlie. Man må ikke glemme at det finnes andre lag i Norge og at de andre lagene også har profilerte trenere.
Presset på alle toppklubbene er stort, men presset på uprøvde trenere/managere er desto større. Andresen er også en mann som vil få mediefokuset på seg mer enn andre trenere delvis pga kombinasjonen trener/spiller, og pga fallhøyden i VIF sin ambisiøse satsing Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Presset på alle toppklubbene er stort, men presset på uprøvde trenere/managere er desto større. Andresen er også en mann som vil få mediefokuset på seg mer enn andre trenere delvis pga kombinasjonen trener/spiller, og pga fallhøyden i VIF sin ambisiøse satsing

 

Det jeg lurer på er hvorfor det skal være større fallhøyde for Martin Andresen enn det skal være for Mons Ivar Mjelde. Ok, han er ny som manager (ikke trener), men hvis det går dårlig for Brann de første kampene så er ikke den delen av media som holder til i Bergen helt borte vekk for å rope om krise og alt annet.

 

VIF har en ambisiøs satsing, ja. Men det er også uttalt at man ikke nødvendigvis skal vinne gull første sesongen - at man skal såkalt "skynde seg sakte". Derfor mener jeg at det presset som folk maser om ikke nødvendigvis er så tilstedeværende som man skal ha det til.

 

Gleder meg villt til sesongen begynner! :D

Da er vi to, dessverre bor jeg langt ifra Oslo. Så blir ikke mange kamper på meg. Men jeg skal i alle fall prøve på så mange kamper som mulig. :>

 

Tre, tror jeg vi sier.

Selv kan jeg ta trikken fra Gamlebyen og bort til Collets plass, men det blir vel heller å ta turen innom Bohemen og Bohembussen opp til Gamle Konge.

Litt over to måneder!

Lenke til kommentar
Presset på alle toppklubbene er stort, men presset på uprøvde trenere/managere er desto større. Andresen er også en mann som vil få mediefokuset på seg mer enn andre trenere delvis pga kombinasjonen trener/spiller, og pga fallhøyden i VIF sin ambisiøse satsing

 

Det jeg lurer på er hvorfor det skal være større fallhøyde for Martin Andresen enn det skal være for Mons Ivar Mjelde. Ok, han er ny som manager (ikke trener), men hvis det går dårlig for Brann de første kampene så er ikke den delen av media som holder til i Bergen helt borte vekk for å rope om krise og alt annet.

 

VIF har en ambisiøs satsing, ja. Men det er også uttalt at man ikke nødvendigvis skal vinne gull første sesongen - at man skal såkalt "skynde seg sakte". Derfor mener jeg at det presset som folk maser om ikke nødvendigvis er så tilstedeværende som man skal ha det til.

Pre-season velvilje er flott :) Hva klubbledelsen gjør og hva den sier er to helt forskjellige ting, spesielt når første kamp ennå ikke er spilt. Og ingen klubber har vel sagt at de SKAL ta gull i år. Med de storkjøpene dere har gjort så langt er det klart presset øker på manageren internt og eksternt, samme hva styre og stell sier
Lenke til kommentar
Pre-season velvilje er flott :) Hva klubbledelsen gjør og hva den sier er to helt forskjellige ting, spesielt når første kamp ennå ikke er spilt. Og ingen klubber har vel sagt at de SKAL ta gull i år. Med de storkjøpene dere har gjort så langt er det klart presset øker på manageren internt og eksternt, samme hva styre og stell sier

 

Jeg tror ikke VIF internt tror de skal ta gull første sesong. Dette er noe de satser på over tid. De storkjøpene vi har gjort er selvfølgelig noe som bidrar til å hause opp forventningene, men det er fortsatt ikke utalt at vi skal ta gull. Jeg tror at Andresen vil få tid. Og jeg tror ikke at vi kommer til å ende på en dårlig plass i år. Jeg har skrevet i en annen tråd at jeg anser VIF i gruppe som kan være med å slåss om medaljer.

 

Det er litt besynderlig at alle er så opptatt av dette. Nå vet jeg ikke hvilket lag du heier på - men du har tydeligvis ikke så store VIF-sympatier.

 

Rent personlig tror jeg denne sesongen kommer til å bli en sesong der man helst skal kjøre inn laget. Det tar tid å få så mange nye spillere samkjørte. Dette er nok styret klar over, og det samme gjelder sportslige ledelsen. Selv tror jeg f.eks. Mjelde kan få problemer om Brann får en dårlig start. Samme gjelder LSK.

 

Dette kan vi sikkert diskutere til vi blir blå i ansiktet begge to, så jeg regner med at vi lar det ligge der.

 

Koster bussene fra Bohemen noe azathosk? Har hørt fra en kamerat at de er gratis. Jeg skal uansett ikke sitte på Gamle Konge ;)

 

Bussen kan du ta uansett om du skal stå på Vestbredden, Cola-svingen (eller Bend it-svingen som den heter nå) eller om du skal sitte på den nøytrale delen. Koster vel 50,- etter hva jeg husker. Øl-salg på bussen (såfremt du er over 18).

Lenke til kommentar

Jeg setter mine penger på at Bengt ville gjøre det godt i klubben vår. Han er en stor og sterk spiss og en målscorer vi har lett etter lenge. Med et godt lag, gode passningspillere og offansive smarte spillere bak seg kan jeg se for meg han som et toppscorer kandidat til neste års sesong. Han trenger muligens litt tid til å tilpasse seg laget, noe jeg tror hele VIF vil legge merke i kommende sesong. Men, kanskje i år, eller neste år, tror jeg kan vil gjøre det godt

Lenke til kommentar

Bundesliga-back prøver seg i klubben vår.

Leser i Dagbladet at Peter van der Heyden skal prøvespille for VIF nede på La Manga.

 

En back med internasjonal erfaring. Det er ikke så dumt. Dessuten blir det en utfordrer til Allan Jepsen, og det er heller ikke så dumt. Videre kommer det fram at Skullerud har vært og sett USA - Sverige, så det spekuleres jo selvfølgelig i om vi skal legge inn bud på flere.

 

Dette er særdeles spennende.

Lenke til kommentar

VIF kjøper gamle spillere, er det så lurt da? De er kanskje gode, men holder ikke så lenge. Bør vi ikke satse på yngre spillere? Vet vi har kjøpt Strand og Hæstad, men de eldre (har ikke satt meg inn i pris og lønninger) lønner det seg vel ikke å kjøpe? Ellers synes jeg at Enga har brukt overgangsvinduet meget bra. :D

Endret av Helpel
Lenke til kommentar
Bundesliga-back prøver seg i klubben vår.

Leser i Dagbladet at Peter van der Heyden skal prøvespille for VIF nede på La Manga.

 

En back med internasjonal erfaring. Det er ikke så dumt. Dessuten blir det en utfordrer til Allan Jepsen, og det er heller ikke så dumt. Videre kommer det fram at Skullerud har vært og sett USA - Sverige, så det spekuleres jo selvfølgelig i om vi skal legge inn bud på flere.

 

Dette er særdeles spennende.

Ny back hadde vært greit å ha, virker som han holder godt internasjonalt nivå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...