Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen så deilig. Ikke spesielt imponerende, men sykt deilig!

Forskjellen kom rett før pause; Harmeet Singh! Han sto bak alt vi skapte framover, og hadde flere klassepasninger. Ogude-Hæstad har aldri fungert, og vi kan ikke satse på det denne gangen heller. Ogude tok seg veldig opp som midtstopper, noe som passer bra med tanke på det dårlige forsvaret vårt. Da tar Ogude rollen til Muri og blir ballfordeler i forsvaret, mye bedre. Samtidig blir det en mer dynamisk midtbane med Hæstad-Singh.

Ibba og Pusic også med fine innhopp. Spesielt Ibba som faktisk utfordret, og det med hell, istedenfor fjorårets vingspill der man løp helt til man møtte motstand og spilte bakover til midtbanen. Pusic gjorde flere dårlige ting, men løpene hans inn i boksen og farten hans var veldig bra. Han skal jo ha en god venstrefot, så det kommer nok etterhvert. Deilig med scoring på Håvard også, og en fin debut for Pedersen. Han gjorde ikke så mye, men han ville, og kunne fort vært målscorer på begge målene. Han kommer til å putte mye mål.

Også positivt overrasket over Klanens velkomst til Singh. Nesten ikke buing, og en fin passende sang. Singh, Singh, signér! Det ville betydd så mye. VPG var ræva idag, og håper Fellah får et par sjanser.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

roflbot.jpg

Hva mener du?

Dårlig kamp, alt for nølende. Kommer jeg jo aldri til sjanser.

Men vi vinner jo og det er det viktigste.

Merkelig at dere "tv supportere" ikke har fått med dere at TV2 har mistet rettighetene til å vise TL på nett :p Det har jo vært klart en stund det.

Innlegg nummer 10000 i denne tråden, måtte jo markeres! :fun:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit resultat på en ellers dårlig dag. Gutta gadd å spille i ti min, det holdt. Glad det var Haugesund som sto på andre banehalvdel. Ellers kunne nok enda fler dratt ræva si vekk fra PC-en og opp på stadion. 12000 mot Haugesund er greit det, men uansett dårlig i en by på 600.000.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit resultat på en ellers dårlig dag. Gutta gadd å spille i ti min, det holdt. Glad det var Haugesund som sto på andre banehalvdel. Ellers kunne nok enda fler dratt ræva si vekk fra PC-en og opp på stadion. 12000 mot Haugesund er greit det, men uansett dårlig i en by på 600.000.

Kommer du og passer ungene mine så jeg får dratt på kamp da?

Jeg kjøper i det minste tilgang, og det regner litt på enga økonomisk.

Håper på noen kamper i år, men blir nok mye tv :(

Lenke til kommentar

Kommer du og passer ungene mine så jeg får dratt på kamp da?

Jeg kjøper i det minste tilgang, og det regner litt på enga økonomisk.

Håper på noen kamper i år, men blir nok mye tv :(

Folk har da barn i Ålesund og Molde også. Begge hadde et snitt på i underkant av 10.000 i fjor. I Ålesund bor det 40.000 folk og i Molde 25.000. Helt på trynet at vi ikke klarer å samle mer enn 12.000 i denne byen da.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Syns ikke noe om at de drar til Asker, da. Kunne vel funnet seg noe i Oslo.

Nja, er litt uenig. Asker er jo for det første en del av det samme tettstedet som Valle, og vi har jo også en stor fanskare over hele Osloregionen. Her jeg bor er det ingen annen klubb enn Enga som gjelder. Jeg synes det er positivt at folk fra andre steder i Osloregionen får kommet litt tettere på klubben.

Valle ligger mellom Helsfyr og Økern.

Åh, jeg HATER bedrevitere.

Tettstedet Oslo inkluderer følgende kommuner:

Oslo

Bærum

Asker

Skedsmo

Lørenskog

Oppegård

Rælingen

Ski

Nittedal

Røyken

Sørum.

http://no.wikipedia....Tettstedet_Oslo

Endret av Hanske
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler at det at jeg er i Spania går som gyldig grunn! : ] Men er INGEN tvil om at Oslo er fullt av latsekker, at vi ikke klarer å fylle Ullevaal er en skam. Skal gjøre mitt ihvertfall ut sesongen når jeg kommer meg tilbake til ferdrelandet!

Må si jeg ble skuffet over kampen i dag, det at vi har presset i 2.omgang hjelper lite når man ser på fakta: Vi spilte mot 10 mann og det var en spiller som ikke vil signere for oss som stod bak det aller meste. Ikke veldig lovende. Ibba spesielt virket god, han utfordrer kanskje litt ofte men det gikk i dag og det var i de aller fleste tilfellene i dag riktig valg - håper han klarer å se når han skal driblle kontra spille ball. Han hadde også et par passninger som minnet meg litt om stikkpassningene du ser i lag som type Barca - bare så synd han mangler litt på presisjon iforhold til Barca.

Lenke til kommentar

Hjemme fra kamp og jeg er så skuffet over 1.omg. Vi spilte god fotball i 15 min og det holdt heldigvis. Dawda, Morten Berre, og Hæstad var skuffende. Pedersen og Ibba gjorde en god figur.

Olum: Tror ikke dette er det rette stedet å snakke om at folk må komme seg fra pcene og komme seg på kamp. Folk har et liv, og det er nok ikke dessverre alle som kan komme pga forskjellige grunner. 12.000 er forbanna dårlig ja, men håper på bedring i løpet av de neste kampene.

Edit: Må også påpeke at norsk fotball er altfor ræv pdd.

Endret av Chuck Bass
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Prøvde aldri å være bedreviter. Jeg skjønte faktisk ikke hva du mente. Siden det er en håndfull drittsteder på Østlandet som heter Valle, trodde jeg at du mente noe helt annet. My bad.

Den historien tror jeg fint lite på, men la gå. Vi vant, så det får være en hyggelig kveld uansett.

Lenke til kommentar

Det var glissent på stadion i dag, ja. Jeg synes det er elendig at ikke flere enn 12.000 kan møte opp til seriestart. Grunnen til at folk ikke dukker opp på stadion legger jeg meg ikke opp i. Jeg er heller ikke på så altfor mange kamper i løpet av året av diverse årsaker, men det hadde vært fint om flere dukket opp for å støtte laget. (Økt) TV-dekning, beliggenhet og Oslo må nok ta store deler av skylden. Fjorårets spill må nok også legges til grunn. Oslo har ikke samme fotballkultur som de mindre byene.

1. omgang var elendig. VPG var stillestående, Ogude - Hæstad fungerer ikke og Thomassen var direkte svak. Jeg synes hele 2. omgang var mye bedre, og er uenig i at det kun ble spilt fotball i 15 minutter. Singh var - for min egen del - banens soleklart beste helt fra han kom inn. Trygg med ball, vendte spillet nydelig og søkte ball kontinuerlig. To målgivende, og burde spille fra start. Pusic gjorde også et godt innhopp (I <3 Jesus). Virket ivrig etter å vise seg frem. Det blir spennende å se hvordan han er ferdighetsmessig, men han gikk iallfall på gode løp i dag. Ibba er Ibba. Det er gøy med en kantspiller som kan drible av spillere. Han kan bli en showman uten sidestykke i Tippeligaen, men jeg regner med at han vil få en god del supportere til å rive seg i håret et par ganger i løpet av året.

Gleder meg til neste kamp allerede.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Olum: Tror ikke dette er det rette stedet å snakke om at folk må komme seg fra pcene og komme seg på kamp. Folk har et liv, og det er nok ikke dessverre alle som kan komme pga forskjellige grunner.

Det handler jo kun om prioritering.

På søndager så er så og si alle vennene mine som bor i Oslo på kamp til sine lag. Så hadde vært kjipt om jeg ikke dro på kamper. Hadde bare sittet alene hjemme da.

Det er også en gyldig grunn for å ikke være med på familiemiddager osv.

Lenke til kommentar

Blåst er rette ordet, ja. Men som han sier "Maybe God protected me so I didn't get a second yellow card".

Etter å ha sett kampen og lest intervjuene så vet jeg ikke hvor begeistret jeg er for han... Nå er jo dette det eneste jeg har sett og hørt av han så mye kan jo endre seg, men det virker ikke lovende.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...