Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tilsier at ingen vil ha han per dags dato? Det er konkret interesse fra Singh fra utlandet. Det er (antagelig) derfor han ikke ønsker å signere ny kontrakt med Vålerenga eller en annen norsk klubb. Jeg er rimelig sikker på at han forlater Norge til fordel for en større klubb til sommeren. VIF kommer til å sette han ut i kulden - antagelig i et forsøk på å presse han til å signere ny kontrakt - og dermed kommer han til å bli enda billigere.

Når det er sagt så kan det være andre grunner til at Singh ikke ønsker å signere - de har jo Maefteda nevnt tidligere. Kjellsen kan spare seg for hele talen om at "Harmeet er et resultat av 20 års Vålerenga-arbeid med yngre spillere"-preiket. Han er et resultat av det massive treningsarbeidet han har lagt ned selv både før han kom til Vålerenga og mens han har vært her. Det er helt tullete at han skal skylde Vålerenga noe som helst. Klubben har tenkt på sine interesserer, og det var de som tilbød han en treårskontrakt. Hvis Singh var en dårligere spiller så hadde VIF dumpet han uten å nøle. Hvorfor skal spillere vise større lojalitet enn klubbene?

Jeg skulle gjerne hatt større kjennskap til hva som har skjedd bak kulissene, for det er noe som skurrer her. Det er ikke lenge siden Singh ikke hadde hastverk med å komme seg ut, og stortrivdes i Vålerenga. Nå er situasjonen snudd på hodet.

Lenke til kommentar

Solbakken dro over til Nederland forholdsvis seint. Det tar tid å få til en overgang. Alle avisrykter tyder på at han var svært nær en overgang til Herenveen. Solbakken (Singhs agent) forteller at det er konkret interesse i Nederland. Der tror jeg for så vidt Singh passer godt inn. Vanligvis kan slike uttalelser være for å presse frem en bedre betalt kontrakt, men det er lite som tyder på at pengene er grunnen til at Singh ikke signerer.

Jeg tenker som så at hvis det ikke hadde vært interesse for han i utlandet, så hadde han signert med Vålerenga. Eller om forholdet mellom spiller og trener har surnet så ville han gått til en annen norsk klubb forutsatt at det ikke er noen interesse fra utlandet. Det kan godt hende at det ikke er noen stor interesse, men det er en reell interesse. Singh hadde neppe latt være å signere ny kontrakt, hvis det ikke var noe som lå i vente.

Lenke til kommentar

Ganske enig med Jørgen her. Man kan jo se på andre spillere som Adnan Haidar f.eks at klubben bryr seg like mye når spillerne ikke presterer. Hvorfor skal ikke spillere bry seg om klubben presterer? Da Fellah var litt under pari ifjor, var det første Vålerenga gjorde, å kjøpe en 31 år gammel spiller i akkurat samme posisjon.

Det er som sagt noe mer som er galt. Selv under tiden han ble benket i Vålerenga ifjor, sa han bare at han måtte tenke på om han skulle signere ny kontrakt eller ikke. Nå er det uaktuelt, og han vil ikke en gang si hvorfor.

Det er jævlig leit, for Harmeet har vært en av mine favoritter, som jeg alltid har sett stort potensial i. Det som irriterer meg mest, er at om 2011 hadde blitt det året vi håpet på, så ville vi ha fått 20 millioner for han allerede. Forrige sesong var så sinnsykt skuffende, for vi hadde alle tiders mulighet til å ta et skikkelig stort steg framover. Dårlige kjøp/salg og skader ødela det hele, og klubben står igjen med et mye dårligere fundament, nesten uten alle profilene fra 2010. Strandberg, Singh, Fellah, Shelton, Moa.

Lenke til kommentar

Hva om han signerer ny kontrakt, ikke har tillit fra start hos Martin(som ifjor) oh ender opp i Stabæk om 2 år sammen med Adnan Haidar? Det er åpenbart at det er bedre for Singh å ikke signere ny kontrakt. Vålerenga kom på 7 plass ifjor, og likevel er midtbanen vår såpass sterk at Harmeet ble holdt ute. Supportere krevde Harmeet av banen, og nå krever de samme supporterne at han skal gi tilbake for all tilliten vi har gitt han. Logisk brist der.

Forutenom ifjor, så har Harmeet alltid utviklet seg i Vålerenga, og gjort seg fortjent til plassen. Ved første motgang ifjor, ble han til slutt benket, siden 3. plassen skulle sikres. Vi supportere er like utålmodige som Harmeet.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig driter jeg i det, aldri likt han sånn veldig ;) Men mener jeg hørte at Fellah også venter med å signere my kontrakt. Det liker jeg dårligere.

Ed: et raskt søk og han har kontrakt ut 2013. Da kan vi vel si NVM på den.

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Når det er sagt så kan det være andre grunner til at Singh ikke ønsker å signere - de har jo Maefteda nevnt tidligere. Kjellsen kan spare seg for hele talen om at "Harmeet er et resultat av 20 års Vålerenga-arbeid med yngre spillere"-preiket. Han er et resultat av det massive treningsarbeidet han har lagt ned selv både før han kom til Vålerenga og mens han har vært her. Det er helt tullete at han skal skylde Vålerenga noe som helst. Klubben har tenkt på sine interesserer, og det var de som tilbød han en treårskontrakt. Hvis Singh var en dårligere spiller så hadde VIF dumpet han uten å nøle. Hvorfor skal spillere vise større lojalitet enn klubbene?

Forutenom ifjor, så har Harmeet alltid utviklet seg i Vålerenga, og gjort seg fortjent til plassen. Ved første motgang ifjor, ble han til slutt benket, siden 3. plassen skulle sikres. Vi supportere er like utålmodige som Harmeet.

Det er akkurat her Singh skylder Enga sin lojalitet. Harmeet har spilt ekstremt mange kamper under pari de siste sesongene, og VIF har holdt han i startoppstillingen til tross for dette, nettopp for å gi han mulighet til å matches på et godt nivå og vise seg frem for potensielle kjøpere. Martin sier det forsåvidt også i sitt dybdeintervju fra forrige uke, noen spillere satses det stort på, det legges en langsiktig plan med mål om å få denne spilleren opp på et nivå hvor han kan realisere sine målsetninger om spill i en større liga, og hvor VIF sitter igjen med penger som tross alt trengs for å drive en fotballklubb og avle frem nye talenter. Disse spillerne vil få spilletid selv om de ikke nødvendigvis er i kjempeform...

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...