Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Nå slenger jeg bare ut en teori her, så jeg skal ikke si at jeg vet noe, men jeg føler at Adnan Haidar saken kan ha hatt en påvirkning. I forbindelse med saken, ble det sagt at flere av spillerne på Vålerenga var sjokkerte over behandlingen han hadde fått. Dette kom også midt i VPG saken, en spiller som vi fikk inn på skittent vis, i samme posisjon som et annet ungt Vålerenga-talent, Mohammed Fellah, spiller i. Samtidig som dette, ble Singh benket en god del.

Når Singh ble benket, kom han tilbake med ny giv. Benkingen var bra for ham.

Haidarsaken tror jeg ble blåst ut av proposjon. han ble ikke operert fordi legene mente han ikke trengte det. Han ble også tilbudt ny kontrakt, men takket nei. Den medisinske testen i Stabæk passerte han jo også. Jeg tror det er media-sensasjonalisme som ligger bak her...

Jeg tror det er mye misunnelse som ligger i 88-90genrasjonen her. De har spillt sammen på a-laget, og plutselig forsvinner to-tre av dem til "større ting" og da tror de andre at de automagisk er like gode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner en sjuk arroganse på valle, jeg! En breial attitude, der man stiller seg selv litt utsatt i ledelsen, og sier: "I år er det KUN medalje som gjelder! - I cup og serie!"

Kjære valle: VI VIL HØRE FRA DERE! Grunnen til at vi ikke er glade, er fordi det bare forsvinner spillere ut, og ingen kommer INN!

Jeg tror alt endrer seg så fort vi signerer et par tre klassespillere, vi er fotballsupportere, og vi er utolmodige av natur! Blargh!

Litt slik attitude MA har denne artikkelen fra VG.

- Vi ser gode ut nå, og vil være helt i toppen i år, lover Vålerenga-treneren.

Forøvrig en fin artikkel, jeg skulle ønske klubben alltid var like gode til å kommunisere som de har vært de siste par dagene.

/Espen

Lenke til kommentar

Strangberg ble pengehore:

- Vi var i dialog om en forlengelse av kontrakten, samtidig som Rosenborg var interesserte. Stefan forventet nesten en firdobling av lønna, og da Rosenborg var villige til å betale fem millioner for ham så ble totalregnskapet enkelt for oss.

- Det er grunnen til at vi slapp ham, og vi har altså fått 14 millioner kroner i frisk kapital som følge av disse to salgene. Det betyr at vi kan hente flere nye og gode spillere, understreker Andresen.

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Spent på om han går inn på laget eller om han blir reserve.

Lurer åp hvem vi får inn, regner med Hagen fra Odd. Håper på norske spillere vi vet hvem er, ikke disse "lovende" spanjolene.

En annen ting jeg lurer på, hva hadde skjedd om Stoor hadde bestått legesjekken der, ville de ha begge to?

Lenke til kommentar

Spiller mot Godset i dag kl 18.

Vålerengas lag: 34 Gudmund Taksdal Kongshavn - 19 Dawda Leigh, 15 Nicolai Næss, 3 Andreas Nordvik, 31 Álvaro Baigorri del Río - 23 Kristofer Hæstad, 13 Fegor Ogude - 18 Veigar Páll Gunnarsson - 11 Morten Berre, 16 Håvard Nielsen, 8 Abdurahim Laajab

Benken: 1 Marcus Engebretsen, 2 Benjamin Dahl Hagen, 7 Fredrik Stoor, 9 Sidoine Oussou, 14 Yssouf Koné, 27 Chuma Anene, 28 Harmeet Singh, 35 Juan Ochoa, 38 Suleiman Ahmed

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan ligge noe mer bak. Det er ikke lenge siden Singh var klar på at han måtte utvikle seg videre først, før han dro til utlandet. Han var jo ikke mer enn mellomfornøyd med 2010 sesongen sin.

Nå slenger jeg bare ut en teori her, så jeg skal ikke si at jeg vet noe, men jeg føler at Adnan Haidar saken kan ha hatt en påvirkning. I forbindelse med saken, ble det sagt at flere av spillerne på Vålerenga var sjokkerte over behandlingen han hadde fått. Dette kom også midt i VPG saken, en spiller som vi fikk inn på skittent vis, i samme posisjon som et annet ungt Vålerenga-talent, Mohammed Fellah, spiller i. Samtidig som dette, ble Singh benket en god del.

Jeg tror ungutta kan ha mistet tilliten til det talentarbeidet vi har holdt på med i klubben. Det siste året hjalp ikke noe særlig på heller. Det er ihvertfall dette som bekymrer meg mest. I 2010 sesongen hadde vi Strandberg, 20 år, fast på laget med bra spill. Harmeet Singh regjerte på midten, og Fellah var ikke langt unna han heller. Mos så vi alle hadde et potensial til å bli en knallgod spiss i TL. Samtidig hadde vi også Nouri, Haidar og Dawda blant annet, som heller ikke fikk noe særlig tillit ifjor.

De gutta kommer fra samme generasjon, og er gode kompiser alle sammen. Når da flere av spillerne våre tror at de kan ha en bedre utvikling andre steder, etter f.eks Mos' storspill i Tromsø og den nedadgående kurve for så og si alle talentene som spilte i Vålerenga samme år, så kan jeg forstå at noen blir skeptiske.

Som sagt. Bare en teori, men det høres ganske fornuftig ut i mine ører. Det hjelper ikke noe særlig på å fortsette med å hente inn 30 år gamle prøvespillere fra Spania, og prøve å starte akademi i Afrika samtidig. Talentsatsningen på 88-90 generasjonen ser ut til å være på hell, med Singh og Strandberg enten på vei, eller allerede ute. Dersom alt går til helvete, får vi heller satse på Nielsen, Chuma, Alba, Qaka, Næss istedenfor. Men det skjer ikke bare over natta.

Enig med deg. Jeg tror ikke Singh er grisk, eller at han blir styrt av en agent. Alt tyder på at det er utviklingen som er det viktigste for han. Jeg tror også at han er (i motsetning til mange andre) klar for en større liga. Han hadde ingen god sesong i fjor, men ferdighetsmessig tror jeg han kan passe inn i f.eks. Nederland.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt for meg hvem vi skal hente for å bli særlig mye bedre.

Dette sier jeg mtp at jeg tror Ogude, Singh og Fellah forsvinner til sommeren - og jeg ser egentlig ikke så mange noske spillere som kan holde nivået og aktiv karriere like lenge som disse.

Trist å ha en spillerstall som ikke føler litt lojalitet ovenfor klubben sin da :( Skylder ikke nødvendigvis på spillerne, men det er noe galt.

Stoor burde ikke satses på i mine øyne (selv om ikke jeg vet hele situasjonen). Må være kjedelig for f.eks. Berre å spille på lag med en som ikke vil spille for klubben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...