Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke ofte jeg synes Kjellsen prater smart, men jeg er enig her:

Klanstalsmann Kjellsen liker ikke at lokale unggutter forsvinner, men begynner å se seg lei på det han mener er agentstyrte spillere med feil selvbilde.

Hvis de ikke vil skrive ny kontrakt, håper jeg de blir sittende på benken til de fryser rompa av seg. Der må man være knalltøffe. Hvis de ikke vil spille i Vålerenga, får de bare ryke og reise. Jeg har inntrykk av at en del av de unge har et selvbilde noe over middels - som er «høye» på seg selv godt hjulpet av agenter som vil suge ut penger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10069293

Breen sier det kommer "solide forsterkninger". Spørsmålet jeg, og mange andre spør seg er NÅR?

Problemet for oss er at vi er UTÅLMODIGE!

Det er ganske oppsiktsvekkende at flere spillere ikke vil skrive under på ny kontrakt.

Det betyr enten at de ikke har tro på fremtidsplanene eller at de ikke trives.

Uansett så bør varsellampene begynne å lyse.

Det bør nok komme inn nye folk både på og utenfor banen tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg tror endel har med det faktumet Kjellsen påpekte i dag:

Hvis de ikke vil skrive ny kontrakt, håper jeg de blir sittende på benken til de fryser rompa av seg. Der må man være knalltøffe. Hvis de ikke vil spille i Vålerenga, får de bare ryke og reise. Jeg har inntrykk av at en del av de unge har et selvbilde noe over middels - som er «høye» på seg selv godt hjulpet av agenter som vil suge ut penger.

Jeg tror mye av dette er agenter som presser høyere lønn og bedre betingelser igjennom, subsidiært at de setter griller i hodet på folk.

Lenke til kommentar

Tippeligaen er såpass svak akkurat nå, at med et par gode forsterkninger, kan vi fort havne i toppsjiktet. Molde og Rosenborg er egentlig de eneste 2 klare kandidatene akkurat nå. Ta bare en kjapp titt på VG-børsen, og se hvor mange gode spillere du finner der. Er ytterest få jeg hadde ønsket meg til Vålerenga, og flere av de er umulige for oss å få tak i. (Barrantes, Kara, Ojo, Sigurdarson etc.)

Vi trenger en back, en midtstopper, en kant og en spiss. Det er nok de 4 spillerne vi skal ha. Har ikke alt for stor tro på det dog, når vi hyrer inn så mange uinteressante spillere på prøvespill. Virker som om vi skyter litt i blinde. Det som er enda mer uroliggende er at Martin ønsket seg å selge Singh til en annen norsk klubb.

Lenke til kommentar

Jeg savner en sjuk arroganse på valle, jeg! En breial attitude, der man stiller seg selv litt utsatt i ledelsen, og sier: "I år er det KUN medalje som gjelder! - I cup og serie!"

Kjære valle: VI VIL HØRE FRA DERE! Grunnen til at vi ikke er glade, er fordi det bare forsvinner spillere ut, og ingen kommer INN!

Jeg tror alt endrer seg så fort vi signerer et par tre klassespillere, vi er fotballsupportere, og vi er utolmodige av natur! Blargh!

• Liker 1
Lenke til kommentar

For de som ikke har lest den: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3336039.ece

Når det gjelder Harmeet, har han veldig store ambisjoner om å bli proff. Vi ønsker å skrive ny kontrakt med ham, men han vil ikke det. Da vil vi selge til andre norske klubber, men han vil til utlandet.

Ikke er han god nok til det, og han er vel unektlig en person som faller inn under det jeg snakket om for et par sider siden: Griske agenter som setter griller i hodet på spillere som ikke er klare for det.

Min filosofi er enkel: Er du god nok for en profftilværelse i utlandet, blir du hentet. (Ref Mos og Moa)

Er du ikke god nok, men drar, blir du sittende på en benk, vel fortjent.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan ligge noe mer bak. Det er ikke lenge siden Singh var klar på at han måtte utvikle seg videre først, før han dro til utlandet. Han var jo ikke mer enn mellomfornøyd med 2010 sesongen sin.

Nå slenger jeg bare ut en teori her, så jeg skal ikke si at jeg vet noe, men jeg føler at Adnan Haidar saken kan ha hatt en påvirkning. I forbindelse med saken, ble det sagt at flere av spillerne på Vålerenga var sjokkerte over behandlingen han hadde fått. Dette kom også midt i VPG saken, en spiller som vi fikk inn på skittent vis, i samme posisjon som et annet ungt Vålerenga-talent, Mohammed Fellah, spiller i. Samtidig som dette, ble Singh benket en god del.

Jeg tror ungutta kan ha mistet tilliten til det talentarbeidet vi har holdt på med i klubben. Det siste året hjalp ikke noe særlig på heller. Det er ihvertfall dette som bekymrer meg mest. I 2010 sesongen hadde vi Strandberg, 20 år, fast på laget med bra spill. Harmeet Singh regjerte på midten, og Fellah var ikke langt unna han heller. Mos så vi alle hadde et potensial til å bli en knallgod spiss i TL. Samtidig hadde vi også Nouri, Haidar og Dawda blant annet, som heller ikke fikk noe særlig tillit ifjor.

De gutta kommer fra samme generasjon, og er gode kompiser alle sammen. Når da flere av spillerne våre tror at de kan ha en bedre utvikling andre steder, etter f.eks Mos' storspill i Tromsø og den nedadgående kurve for så og si alle talentene som spilte i Vålerenga samme år, så kan jeg forstå at noen blir skeptiske.

Som sagt. Bare en teori, men det høres ganske fornuftig ut i mine ører. Det hjelper ikke noe særlig på å fortsette med å hente inn 30 år gamle prøvespillere fra Spania, og prøve å starte akademi i Afrika samtidig. Talentsatsningen på 88-90 generasjonen ser ut til å være på hell, med Singh og Strandberg enten på vei, eller allerede ute. Dersom alt går til helvete, får vi heller satse på Nielsen, Chuma, Alba, Qaka, Næss istedenfor. Men det skjer ikke bare over natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...