Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La Stoor gå gratis? Hva skjer med klubben?

Hadde vi brukt Stoor riktig kunne han vært ligaens beste høyreback, men vi skal ikke la backene få lov til å gå forbi kanten. Dette begynner å se meget stygt ut, kan ikke skjønne hvordan man skal forbrede fjorårssesongen.

Lenke til kommentar

Han er vel bosmannspiller?

Mente han hadde 3årskontrakt.

"Det er ikke mer enn ett år siden Vålerenga hentet Fredrik Stoor fra Premier League. Den gamle, svenske landslagsbacken fikk en treårskontrakt, men etter det VG Nett vet, er tiden på Valle over for den svenske høyrebacken."

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Stoor hadde vel en rimelig stor lønnspose, men jeg kan ikke se for meg at man ikke kunne fått inn litt penger for han. MA brukte han uansett feil, og jeg forstår godt at han selv ønsker å forlate VIF. Tviler på at VIF tjener noe særlig på Singh til sommeren, med seks måneder igjen står han fritt til å forhandle med hvilken som helst klubb uten at VIF aksepterer et bud. Jeg ser det ikke som utenkelig at han forlate VIF som bosmannspiller om et år fra nå, men regner med at MA tar det lille de kommer til å bli tilbudt i sommer.

Det ser uansett ikke lyst ut. Man mangler en høyreback, kantspiller og spiss. Jeg lurer på hvor MA og co skal finne disse spillerne.

Spådom: Molde blir suverene serievinnere, Rosenborg tar andre. og VIF ender på tredje. Jeg ser at jeg er i overkant optimistisk.

Lenke til kommentar

Håpløs avgjørelse. Selv om Stoor ikke fikk det helt til i Vålerenga, og ikke passet helt inn, så kan han fortsatt ha stor verdi for andre klubber. Vi kunne garantert presset ut litt penger for han, når han har 2 år igjen av kontrakten. Også til Rosenborg da? Værsågod, nå får dere orden på høyrebackplassen deres, slik at dere har igjen nok penger til å utkonkurrere oss om andre spillere...

Det eneste som kan redde det inn, er om dette hindrer Rosenborg i å gi oss kamp om utenlandske spillere som f.eks Djurdjic. Gikk et rykte nå på VPN, om at vi forhandler med Haugesund, så det håper jeg veldig på. For nå begynner det virkelig å se mørkt ut.

Uansett, likte aldri spesielt godt Stoor. Var liksom aldri helt fornøyd i intervjuer og lignende. Trøtt type. Fint å få ut litt utlendinger også. På en annen side synes jeg han er veldig god, og kunne blitt en hit ala Dani Alves, dersom vi skal sammenligne oss med Barcelonas system.

Det som er værre er kommentarene om at Singh går til sommeren. Her kan vi ikke gi oss. Hadde vært forferdelig om den tiden vi har brukt til utvikling av Harmeet skulle gå til spille. Fellah kan jo fort følge etter, siden vi hentet inn VPG på plassen hans som uansett legger opp om 2 år.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig om Harmeet.

Hvorfor vil Norske ungutter være mikrofisker i enorme vann, når de kan være storefisken i en liten damm?

Uansett håper jeg VIRKELIG på noen kvalitetssignering snart. Vi må få dem inn i god tid til seriestart. Kanskje Stoor ut er et skritt for å ansette en eller to knallspillere.

Vi trenger en høyrekant, to forsvarsspillere og en panserspiss.

Tar gjerne Djurjik.

Dog: Om vi signerer to/tre knallspillere neste ukene, kommer denne diskusjonen til å bli glemt.

Også relevant:

Om Stoor blir enig med Rosenborg om personlig kontrakt i løpet av torsdagen har Vålerenga nå 18 utespillere i a-troppen, inkludert langtidsskadde Aleksander Solli. Andresen forteller at Vålerenga er på utkikk etter nye spillere inn.

- Som vi har sagt før må vi selge eller frigjøre lønnsmidler før vi kan hente nye spillere. Vi må også gjøre dette i riktig rekkefølge i forhold til midlene vi har til rådighet. Derfor kan det nå virke litt ensidig at vi mister noen spillere uten å hente nye, men det er i den rekkefølgen vi må gjøre det, sier Andresen.

Lenke til kommentar

Keepere: Hirschfeld, Kongshavn

God erfaren førstekeeper, ung lovende andrekeeper. Perfekt, trengs ingen forsterkninger.

Forsvar: Muri, Strandberg, Nordvik, Dahl Hagen, (Solli)

Vi kan så vidt still en hel backlinje, og trenger egentlig forsterkninger over hele linja. Høyreback er førstepri, og så trenger vi en midtstopper/venstreback.

Midtbane: Ogude, Hæstad, Singh, Bojan, Fellah, Pall Gunnarsson

En sterk sentral linje, men vi må finne ut hvor lenge vi får beholde Singh og Ogude, og eventuelt finne forsterkninger der om det trengs. Her handler det mer om å beholde enn å selge spillere.

Kant: Nielsen, Berre, Leigh, Oussou, Laajab, Anene

Vi har ingen virkelig klasse her. Berre og Nielsen er spillere som kan figurere flere steder, og ikke nødvendigvis bare på kanten. Her trengs minst 1 knallforsterkning, muligens med en spiss som kan være kant i tillegg.

Spiss: Koné, Pall Gunnarsson, Nielsen, Berre

Som sagt trenger vi en ny spiss, gjerne en som kan flyttes ut på kant i tillegg. Det blir for tøft å satse bare på Koné, men dersom han slår til, hadde det vært fint med en annen spiss som kan spille litt overalt offensivt.

Forslag til forsterkninger:

Steffen Hagen, Hugues Wembangomo, Daniel Braaten, Nikola Djurdjic.

Og gjør alt for å beholde Strandberg, Singh og Fellah! Og Fegor!

Laget:

Hirschfeld(Kongshavn)

Hagen(Leigh) - Muri©(Solli) - Strandberg(Wembangomo) - Nordvik(Dahl Hagen)

Ogude(Hæstad) - Singh(Fellah)

Pall Gunnarsson(Bojan)

Braaten(Berre) - Djurdjic(Kone) - Nielsen(Anene)

Lajaab og Oussou er ekstra.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...