Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg kanskje er mest bekymret for er ikke nødvendigvis det at Vålerenga selger sine beste spillere, men det er nivået vi ønsker oss i Tippeligaen.

Vi er allerede på ett nivå langt under dem andre ligaene i vest europa, men i vår liga så forbereder vi spillerne med å love dem drømmer som spill i PL, La Liga, Serie A osv.

Alle unggutta våre klarer seg konge i serien vår, men ønsker seg ut med en gang, og så får dem erfare at TL er en møkkaliga ifht den ligaen dem har gått til.

Jeg tror det er viktig for TL og for det framtidige norske landslag å holde igjen spillere i Norge for å få økt nivået i vår nasjonale liga. Uten en dugelig liga på "hjemmebane" så vil vi ikke kunne alve opp spillere som tåler å se/møte resten av verden.

Det jeg har skrevet nå er vel ikke noen nyhet, men når utenlandske klubber håver inn så mange millioner - og er villige til å betale 8 - 20 millioner for middelmådige (sett i verdensperspektiv) spillere så vil systemet til slutt kollapse for TL's del. 8 millioner er sykt mye penger for en klubb i TL, men ikke nødvendigvis så mye for en spansk, italiensk, nederlandsk osv. klubb.

Lenke til kommentar

Om vi mister Singh også vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Virker som om vi har helt gått bort fra utviklingen av norske talenter, og heller leter etter billig import fra Afrika. Det er kjipt.

VPG er en god spiller, og kommer til å ha nok en god sesong for oss neste år, men jeg synes fortsatt det var feil å kjøpe han. Han har ingen re-sale verdi og utelater Fellah fra laget.

Strandberg skjønner jeg meg ikke på. Med mindre det er noen nye på vei inn, er han soleklart førstevalg hos oss, i en spillestil som passer han perfekt. Kan ikke skjønne hvorfor han ikke ønsker ny kontrakt.

Jeg begynner å bli bekymret. Jeg elsker enkelte av idéene til Martin, men om det går som jeg frykter, så har vi blitt nesten helt ødelagte. Håper vi beholder den troppen vi har nå og bygger videre på den. Ikke starte fra scratch igjen.

Lenke til kommentar

Vi kan handle fra andre ligaer, andre ligaer kan ikke handle fra oss... Hvis jeg ikke har missforstått.

Derfor er det ikke nødvendigvis slik at vi får noen signeringer i dag, men hvis noen utenlandske klubber skal hente spillere fra oss må det skje i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...