Patrick123 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Selg den beste spissen i klubben og lån ut den nest beste. Når den nest beste er tilbake, selg han. The Vålerenga Way Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Sukk... Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Nok en spiller som setter pengene i første rekke. Å gå til FCK er seriøst ikke et steg i riktig retning... Når det er sagt er det bare å selge en spiller som tydeligvis ikke ønsker å fornye med oss, bedre med litt penger i kassa enn ingenting. /Espen Nordens største klubb, et bedre utstillingsvindu og en bedre liga. Mos vil ha bedre muligheter til å komme seg til en av de større ligaene fra FCK enn han vil ha fra Vålerenga. Dette. FCK ikke et steg i riktig retning? Hodet ut av anus mister. Bedre klubb, bedre fotballnasjon, bedre utviklingsmuligheter, bedre alt. Mos skylder ikke Vålerenga noe som helst. Han ble ikke satset på i fjor, og når da noe bedre dukker opp skjønner jeg at han hopper på. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Blir stadig imponert over styre og stell i Vålerenga. Vi ender vel opp med å bruke Veigar som spiss og Muri som en hissig ballemper? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg vil jo si det er greit å selge han nå, han ville jo ikke skrive under på ny kontrakt. Men nå må de tenke at de har 8mill på å hente en erstatter! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Er han solgt? Og 8 mill? Faen ta ledelsen, altså.. De bør jobbe med noen overganger nå, synes jeg. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Enig med Jørgen. Ingen tvil om at FCK har mer å tilby enn oss. Grattis til Mos, han har fortjent det. 8 mill er forsåvidt heller ikke så verst pris siden han har 1 år igjen på kontrakten, og ganske tydelig ikke ønsker å signere. "Jeg har 1 år igjen av kontrakten og forholder meg til det" hadde han ikke sagt om han ønsket ny kontrakt. Håper uansett at vi foretrekker litt videresalgsprosenter enn penger nå. Med Mos ute trenger vi i alle fall ny spiss, og får litt penger til å kjøpe litt. Baye Djiby Fall er ute av kontrakt i Februar, og bør være en klar kandidat. Vi har vært linket til han tidligere, og han har holdt nivået i TL før. Håper dette salget kan gjøre at vi kan prioritere litt nye kontrakter på Strandberg, Singh, Fellah etc istedenfor. Eventuelt Qaka og Alba med flere blant juniorene som etter ryktene å dømme har begynt å tenke litt utenlands allerede. Leit å miste Mos, men for all del, det er viktigere ting vi trenger å gjøre noe med i klubben. Han får ha lykke til i FCK, og så håper jeg han og hans bror gjør det godt i sine respektive klubber og blir solgt til store penger med prosenter av de som går til oss. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Har det skjedd noe med klubben som gjør at folk ikke vil spille for oss? Eller er det pengehoring som gjelder? Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Vi kom som nummer 7 i tidenes dårligste Tippeliga ifjor og har gått ut og sagt at vi ikke har noen penger til å kjøpe med mindre vi selger. Jo da, alle vil jo spille for oss. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Kanskje vi må overbevise Martin om å komme tilbake som spiller... Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Både Fellah og Singh måtte tåle flere kamper på benken i fjorårets sesong. Jeg skal være enig i at prestasjonene deres ikke var all verden, men legger likevel hovedsaklig skylden på MA, som etter min mening plasserte Singh (og Fellah ved flere tilfeller) i feil rolle. Det finnes ingen penger til spillerkjøp (iføle MA selv), annet enn de åtte millionene Mos salget gir, og stallen er alt for tynn. Jeg skjønner godt at man som spiller ønsker å holde alle muligheter åpne. Det ser ut til at det er reell interesse rundt Singh både i Norge og utlandet (Tyskland nevnes). Det ryktes jo også interesse rundt Strandberg og Fellah, og selv om jeg ikke har sett noen konkrete klubber bli linket opp mot disse, så vil jeg tro at det finnes interesserte klubber (i det minste i Skandinavia). De er begge forholdsvis lovende spillere med korte kontrakter. Åtte millioner holder ikke til å styrke stallen tilstrekkelig. Det mangler i mine øyne en kantspiller og spiss som kan gå rett inn i førsteelleveren. Hvor skal man finne disse spillerne? VIF har ikke akkurat et omfattende speidernettverk. Jeg kan ikke se hvordan VIF skal være med å kjempe om tittelen den kommende sesongen. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Nei, jeg ser ikke det jeg heller. Vi savner en knallgod spiss og en venstrekant. Jeg vil ikke ha Mos lenger, om han aktivt jobber for å komme seg bort! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Vi kom som nummer 7 i tidenes dårligste Tippeliga ifjor og har gått ut og sagt at vi ikke har noen penger til å kjøpe med mindre vi selger. Jo da, alle vil jo spille for oss. Det var litt på siden av mitt poeng. Det virker som om alt har blitt gjennomsyrnet av penger og status. Det virker som om ingen vil spille for et lag lenger, de vil spille for pengene. Du ser det fra de beste spillerene i de beste ligaene og nedover. Spillere går til ukjente klubber i kina og russland for ukeslønner på millioner. Det er utelukkende for pengene. Jeg har en følelse av at de to eneste spillerene med en viss form for laglojalitet i england er Giggs og Gerrard. Kan noen trekke frem en spiller i Norge som nå brenner for klubben han er i? Som gjør alt for å fremstå som et godt klubbansikt utad og som ikke kunne tenke seg å spille for andre enn den klubben han er i nå? Jeg tror den siste, i alle fall i VIF, var Freddy... DU SPILLER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL! Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Nordens største klubb, et bedre utstillingsvindu og en bedre liga. Mos vil ha bedre muligheter til å komme seg til en av de større ligaene fra FCK enn han vil ha fra Vålerenga. Dette. FCK ikke et steg i riktig retning? Hodet ut av anus mister. Bedre klubb, bedre fotballnasjon, bedre utviklingsmuligheter, bedre alt. Mos skylder ikke Vålerenga noe som helst. Han ble ikke satset på i fjor, og når da noe bedre dukker opp skjønner jeg at han hopper på. Huffda, rolig folkens... Jeg formulerte meg nok litt dumt, selvfølgelig er FCK et steg i rett retning, men det er et lite steg i rett retning hvis MOS har ambisjoner. Han er 23 år og har spilt 1(!) god sesong i tidenes dårligste utgave av tippeligaen. Han er ikke lenger noe ungt lovende talent, det er forventet av han ved neste klubbskifte at han skal ta nivået med et brak og levere fra dag 1. Jeg mente med min uttalelse at han antakeligvis hadde hatt gode muligheter til å vise seg frem også i Enga hvor han er blitt forespeilet enn fast plass på laget. Jeg tviler på at vi får se det hvis han går til køben nå. Men, ingenting vil glede meg mer enn om han slår an i FCK og blir solgt dyrt videre med gode videresalgsprosenter til oss. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Gerrard, saklig. Eneste Liverpool-spilleren verdt å nevne er Carragher Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Da får vi være uenige der, men poenget mitt står fremdeles... Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 [Kan noen trekke frem en spiller i Norge som nå brenner for klubben han er i? Som gjør alt for å fremstå som et godt klubbansikt utad og som ikke kunne tenke seg å spille for andre enn den klubben han er i nå? Daniel Berg Hestad! Ellers kan vel Frode Kippe, Arild Sundgot og Magne Hoseth nevnes, men ja det er ikke så mange av de lenger. Når det er sagt så er det minst 20 år siden denne pengeforandringen startet i fotballen så det er jo ikke noe nytt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg er kanskje enig i Kippe, men Hoseth litt mindre tvil. Pengeforandringen er jo et problem. Håpløst. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Velkommen, du har nettopp oppdaget den moderne fotball! Fotballen hvor penga rår, både når det gjelder hvor spillerne vil spille og hvilke supportere som får gå på kamp(billettpriser). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå