PatSharpX Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det var jo en periode over flere år hvor "vi" var den eneste klubben som gikk med overskudd! Kan tenkes at dette er etterdønninger av nettopp det ved dermed å sett opp litt for høye budsjetter. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 NFF setter opp kamper så sent som TRE uker i forveien. NFF flytter (historisk sett) populære kamper fra lørdag til mandag på tre ukers varsel NFF arrangerer treningssamlinger midt i klubboppkjøringer uten å spørre NISO og klubbene NFF legger restriksjoner på tribuneoppførsel (Blussing, sitte/stå, alkoholservering/ikke alkoholservering) NFF er med på å sette billettprisene NFF selger fotballen som media-produkt til en haug med aktører, som alle viser fotball i alle medier "hele tiden" NFF er ansvarlige for terminlisten, og har en sesong fra tidlig mars til sen november Kom ikke her å si at NFF ikke har en direkte skyld i at mange kamper går for 'tomme' tribuner. Kom ikke her å si at NFF ikke har en direkte skyld i at flere ser kampene på TV Kom ikke her å si at NFF ikke har en direkte skyld i at folk ikke kommer på kamp, når det settes opp kamper i det som i praksis er vinteren i Norge. - Bare flaks hindret snøen i å ligge i tidlig november. Enga har de siste årene hatt et svært moderat budsjett, og det var helt naturlig å regne fler tilskuere i år enn i fjor, da vi spilte FESTFOTBALL i fjor. Det var greit med folk de to første kampene, men så sank det dramatisk: Folk gidder ikke betale for å se på middelmåtlig fotball i kulda i mars, når de kan se den hjemme på TV, i mange tilfeller gratis. VIF må ta mye av skylden for dårlig publikumsoppmøte selv, det er skuffende at vi ikke trekker 12.000+ FAKTISK mennesker på hver kamp. NFF må også ta mye av skylden, når de legger et ELENDIG grunnlag for en sesong. Det sier sitt når så og si alle klubbene i de to øverste divisjonene har en markant publikumsnedgang basert på reelle besøkende og ikke antallet "solgte billetter" 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Lars Iver , Adnan og Freddy er alle ute. Sannsynligheten for at vi kun henter inn én erstatter for disse tre er sannsynlig. Med tanke på situasjonen på midtbanen så blir det nok Strand og Haidar som ikke blir erstatta. Tror det kommer inn en forsvarsspiller, og det er det. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 NFF setter opp kamper så sent som TRE uker i forveien. NFF flytter (historisk sett) populære kamper fra lørdag til mandag på tre ukers varsel NFF arrangerer treningssamlinger midt i klubboppkjøringer uten å spørre NISO og klubbene NFF legger restriksjoner på tribuneoppførsel (Blussing, sitte/stå, alkoholservering/ikke alkoholservering) NFF er med på å sette billettprisene NFF selger fotballen som media-produkt til en haug med aktører, som alle viser fotball i alle medier "hele tiden" NFF er ansvarlige for terminlisten, og har en sesong fra tidlig mars til sen november Kom ikke her å si at NFF ikke har en direkte skyld i at mange kamper går for 'tomme' tribuner. Kom ikke her å si at NFF ikke har en direkte skyld i at flere ser kampene på TV Kom ikke her å si at NFF ikke har en direkte skyld i at folk ikke kommer på kamp, når det settes opp kamper i det som i praksis er vinteren i Norge. - Bare flaks hindret snøen i å ligge i tidlig november. Enga har de siste årene hatt et svært moderat budsjett, og det var helt naturlig å regne fler tilskuere i år enn i fjor, da vi spilte FESTFOTBALL i fjor. Det var greit med folk de to første kampene, men så sank det dramatisk: Folk gidder ikke betale for å se på middelmåtlig fotball i kulda i mars, når de kan se den hjemme på TV, i mange tilfeller gratis. VIF må ta mye av skylden for dårlig publikumsoppmøte selv, det er skuffende at vi ikke trekker 12.000+ FAKTISK mennesker på hver kamp. NFF må også ta mye av skylden, når de legger et ELENDIG grunnlag for en sesong. Det sier sitt når så og si alle klubbene i de to øverste divisjonene har en markant publikumsnedgang basert på reelle besøkende og ikke antallet "solgte billetter" QFT! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Akkurat nå sitter/ligger jeg i sofaen og synger "5 på rad, 5 på rad, det har skjedd igjen, vi vant på Åråsen". Slike seire redder en ellers trist sesong, hvert fall når man er en av de som står å synger det av full hals på Åråsen etter kamp! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Vakkert Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Litt om stadionsaken: http://www.bygg.no/2011/09/76876.0 - http://www.bygg.no/2011/12/isachsen-entreprenoer-og-hent-paa-lag-med-vaalerenga Litt om finansieringen: http://www.ncc.no/no/OM-NCC/Press-och-media/Nytt-fra-NCC/Valerenga-Fotball-og-NCC-Property-Development-AS-inngar-samarbeid/ 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Tror ikke det skal være så vanskelig å spare 5 mill i lønninger: http://www.vif-fotball.no/article3289707.ece Spillere ut: Victor Johansen Marcus Kveen Lars Iver Freddy Luton Isaac Haidar (Sikkert flere jeg har glemt) Jeg tenker at disse spillerene trolig er lønnet mer enn ca 4 millioner i året til sammen. Cecilie Ystensen står fremdeles som en del av støtteapparatet. Hun bør også ut ASAP. Spillere inn: Veigar Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 "Antatt byggestart er april 2012." Jeg gleder meg! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Terminlisten for 2012 er ute http://www.vif-fotball.no/article3290028.ece Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 "Antatt byggestart er april 2012." Jeg gleder meg! Det er dritoptimistisk, særlig når ingen rammeplaner er godkjente 1 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Terminlisten for 2012 er ute http://www.vif-fotball.no/article3290028.ece Jepp! Vålerenga starter mot Haugesund og avslutter borte mot viking. La oss håpe de gjør det med stil....og gjerne med gull i lomma. 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Dele ut gullet i nest siste kamp, hjemme Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Dele ut gullet i nest siste kamp, hjemme Ja,hvorfor ikke? Jeg er like håpefull hvert år jeg ! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Håpfull jeg også. Så jeg satser på gull før siste runde (til oss) Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Tror ikke det skal være så vanskelig å spare 5 mill i lønninger: http://www.vif-fotba...icle3289707.ece Spillere ut: Victor Johansen Marcus Kveen Lars Iver Freddy Luton Isaac Haidar (Sikkert flere jeg har glemt) Jeg tenker at disse spillerene trolig er lønnet mer enn ca 4 millioner i året til sammen. Cecilie Ystensen står fremdeles som en del av støtteapparatet. Hun bør også ut ASAP. Spillere inn: Veigar Hvorfor det? Mental trening tar tid. Hvis det er en ting vi har sett i løpet av i år, så er det at spillerne slettest ikke er sterke mentalt. Jeg mener fortsatt at fotballspillere har mye å hente. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hvorfor det? Mental trening tar tid. Hvis det er en ting vi har sett i løpet av i år, så er det at spillerne slettest ikke er sterke mentalt. Jeg mener fortsatt at fotballspillere har mye å hente. Vi klarte oss fint i fjor uten henne, hun kommer på banen, og gutta mister all innsatsvilje og ser ikke ut til å bry seg. Jeg påstår ikke post hoc ergo propter hoc, men det virker veldig sånn for meg. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 TIL gir seg ikke! http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3290464.ece Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Han forsvinner nok. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Spørsmålet er bar "når" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå