Maefteda Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Veldig vridd den saken der da, med et bilde fra en stor del av Klanen fra Ullevål, "med full stryke" og at Svein Erik Bakke forsvarte syningen(underforstått: "la han dø") Likevel så var jeg der selv, og kan også befrekte at dette ble sunget. Det var likevel mye færre enn de som først sang, samt at det ble hysjet ned av oss andre. Det er snakk om en 10-20 personer. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 At enkelte fyllefanter sang "La han dø" for full hals er forsovet greit nok. Det hadde også blitt en relativt liten sak om talsmannen til klanen hadde vært litt talefør. Dessverre for både klanen og seg selv er Hr. Bakke en fullblods supporter uten antenner utenfor fotballbanen. Når han ikke har hørt om Torp, tyder vel det også på mangel på antenner innenfor fotballbanen... Leser han graver seg ned i dag, men det er ikke nødvendig. For resten av fotballnorge sin del ligger alt Bakke i det dypeste hullet en supporter kommer til å se denne sesongen. Tenk om Bakke hadde sagt - "Jeg fikk det med meg og det tar vi internt". -> Saken ute av verden. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Er helt enig. Det er så dumt å la slike saker flyte videre ved å fortsette å legge bort skylden på andre enn seg selv. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10039643 Tror vi på medalje? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10039643 Tror vi på medalje? Kompis av meg som har skrevet artikkelen jo Men ja, jeg tror på en medaljeplass. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Tredjeplass er ihvertfall innen rekkevidde, med en god dose flaks for oss og uflaks hos bartene blir det fort andreplass også. Ikke at jeg tror på at det skjer, menmen. Liker tanken Ang. synginga under videoen. Hadde gjort det igjen. La ham dø ble kvalt i oppstartsfasen, og den som ikke tror at skarrepakket hadde gjort det samme mot oss er utrolig blåøyd og naiv. Ikke døde han, alt går bra, det er en hat-kamp. Jeg kan fint vise respekt for en som har dødd, men når det er en av mange som har en nær-døden opplevelse, og itillegg spiller for SKB, så gidder jeg ikke. Som andre har sagt over, hadde ikke Svenna sagt det han sa, hadde ikke dette vært noen sak. Kjipt at det ble som det ble, SKB fikk en gyllen mulighet til å få fokus bort fra at vi knuste dem og gutta fikk ikke den oppmerksomheten dem fortjener. Også latterlig å se folk rope "KAST HAM!!" med en gang dette skjer. Dere er vel de første til å rope "Trenern må av, ellers blir det nedrykk! Også må vi kjøpe inn en ny første ellver!" etter et tap? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det handler om å vise respekt. Jeg har ingenting til overs for de som synger "La han dø" uavhengig av om det er alkohol i blodet eller ikke. Det er ikke så mange som opplever det Torp gjorde på en fotballbane. En ting er om det hadde vært synging (jf. "Vi så ikke på storskjermen"), men det er jo tydelig at de som sang "La han dø", så det på storskjermen. Rivalisering er en ting, en annen er tilrop som "La han dø", når mannen ligger på sykehuset. Det er det samme om "skarrepakket" hadde gjort det samme mot en Vålerenga-spiller. Klubben må ta et oppgjør med dette, og en talsmann som uttaler seg slikt han gjør, har ingenting å gjøre som talsmann for en supporterklubb. Hvis du uttaler deg slik, uavhengig av om det er tatt ut av kontekst eller ikke (det ser for øvrig ikke spesielt godt ut i kontekst heller), så må du forvente å gå av. Det har ingenting å gjøre i fotball, og det er skammelig å se at noen vil forsvare det. Saken kunne vært ute av verden, men det er den ikke. Den siste linjen din har for øvrig ingenting i denne saken å gjøre. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det handler om å vise respekt. Jeg har ingenting til overs for de som synger "La han dø" uavhengig av om det er alkohol i blodet eller ikke. Det er ikke så mange som opplever det Torp gjorde på en fotballbane. En ting er om det hadde vært synging (jf. "Vi så ikke på storskjermen"), men det er jo tydelig at de som sang "La han dø", så det på storskjermen. Rivalisering er en ting, en annen er tilrop som "La han dø", når mannen ligger på sykehuset. Det er det samme om "skarrepakket" hadde gjort det samme mot en Vålerenga-spiller. Klubben må ta et oppgjør med dette, og en talsmann som uttaler seg slikt han gjør, har ingenting å gjøre som talsmann for en supporterklubb. Hvis du uttaler deg slik, uavhengig av om det er tatt ut av kontekst eller ikke (det ser for øvrig ikke spesielt godt ut i kontekst heller), så må du forvente å gå av. Det har ingenting å gjøre i fotball, og det er skammelig å se at noen vil forsvare det. Saken kunne vært ute av verden, men det er den ikke. Den siste linjen din har for øvrig ingenting i denne saken å gjøre. Ingen med vettet i behold støtter uttalelser som "la han dø"! Det er ikke noen klubben må ta et oppgjør med, men Klanen. Vålerenga fotballklubb støtter ikke dette, heller ikke spillerne, og de har alle tatt avstand fra det og fordømt det. Jeg gjør det samme. Ingen tvil om at talsmannen uttrykte seg klønete, men vil tro at Dagbladet også bidro til at det ble ekstra dumt. At han har tryna er det ingen tvil om og det har han beklaget. Men han har også gjort mye bra for Vålerenga og fotballen, så om han bare skal få et spark i baken, vet jeg ikke om er riktig? Det er feilene man gjør som man lærer aller mest av. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Som sagt, "La han dø" ble kvalt i oppstartsfasen. Mao, den ble ikke sunget noe særlig, den ble raskt stoppet og man sang noe annet. At det hele tiden blir dratt opp blir litt som at en fjær blir til 10 høns. Ta oppgjør med hva da? En som var litt uheldig og urutinert når snakket med media? Engasjerte supportere som ikke ser poenget i å holde kjeft fordi det skal være en markering over en kar som lever? Engasjerte supportere som ikke får med seg hva som blir sagt over høyttalerne og visst på storskjermen? For det var mange av sistnevnte. Ånei, den har ikke det nei. Får vel gi det sammenligningen med teskje. En trener har lenge gjort det bra for klubben, de har vunnet mange kamper og han står på for klubben på andre områder itillegg til å være trener for A-laget. Så er han uheldig under en kamp, han går på et stort tap mot erkerivalen. Kanskje han sleiver litt med leppa under/etter kamp også. Så har vi denne saken, han gjort mye for klanen og andre ting rundt klubben, han er en ildsjel. Så er han uheldig under en kamp, han sleiver litt med leppa. I trener-tilfelle kan du fort se mange som begynner å rope om trenerbytte, kanskje tilogmed spillerkjøp fordi laget er svakt. Søndagens-tilfelle har mange likhetstrekk, man driter i alt han har gjort før og at han faktisk er en ålreit person som står på. Han gjorde EN feil, dermed skal han kastes, glemmes, tråkkes ned osv. Ser fortsatt ikke sammenlikningen? Virker ikke som at folk forstår at selvom man er talsmann kan man gjøre feil, spesielt ovenfor utspekulerte idioter som jobber i media. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Tredjeplass er ihvertfall innen rekkevidde, med en god dose flaks for oss og uflaks hos bartene blir det fort andreplass også. Ikke at jeg tror på at det skjer, menmen. Liker tanken Ang. synginga under videoen. Hadde gjort det igjen. La ham dø ble kvalt i oppstartsfasen, og den som ikke tror at skarrepakket hadde gjort det samme mot oss er utrolig blåøyd og naiv. Ikke døde han, alt går bra, det er en hat-kamp. Jeg kan fint vise respekt for en som har dødd, men når det er en av mange som har en nær-døden opplevelse, og itillegg spiller for SKB, så gidder jeg ikke. Som andre har sagt over, hadde ikke Svenna sagt det han sa, hadde ikke dette vært noen sak. Kjipt at det ble som det ble, SKB fikk en gyllen mulighet til å få fokus bort fra at vi knuste dem og gutta fikk ikke den oppmerksomheten dem fortjener. Også latterlig å se folk rope "KAST HAM!!" med en gang dette skjer. Dere er vel de første til å rope "Trenern må av, ellers blir det nedrykk! Også må vi kjøpe inn en ny første ellver!" etter et tap? Det er sånne som deg som gjør at jeg som oppegående menneske fortsatt møter fordommer når jeg røper hvilket lag som står mitt hjerte nærmest. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Er ikke nettopp poenget med en talsmann at han skal kunne uttrykke seg ovenfor media? Det er ingen som setter spørsmål ved hans engasjement, og det er også noe han kan gjøre uten å være talsmann. Det jeg setter spørsmål ved er om det er riktig at en som uttaler seg slik i media, og bruker Downs-metaforer passer som talsmann. Jeg synes du bommer i sammenligningen din. Han vurderes ikke utifra det han har gjort som ildsjel, men som talsmann. Har litt dårlig tid nå, så kommer tilbake og redigerer innlegget seinere. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=2198 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Tredjeplass er ihvertfall innen rekkevidde, med en god dose flaks for oss og uflaks hos bartene blir det fort andreplass også. Ikke at jeg tror på at det skjer, menmen. Liker tanken Ang. synginga under videoen. Hadde gjort det igjen. La ham dø ble kvalt i oppstartsfasen, og den som ikke tror at skarrepakket hadde gjort det samme mot oss er utrolig blåøyd og naiv. Ikke døde han, alt går bra, det er en hat-kamp. Jeg kan fint vise respekt for en som har dødd, men når det er en av mange som har en nær-døden opplevelse, og itillegg spiller for SKB, så gidder jeg ikke. Som andre har sagt over, hadde ikke Svenna sagt det han sa, hadde ikke dette vært noen sak. Kjipt at det ble som det ble, SKB fikk en gyllen mulighet til å få fokus bort fra at vi knuste dem og gutta fikk ikke den oppmerksomheten dem fortjener. Også latterlig å se folk rope "KAST HAM!!" med en gang dette skjer. Dere er vel de første til å rope "Trenern må av, ellers blir det nedrykk! Også må vi kjøpe inn en ny første ellver!" etter et tap? Det er sånne som deg som gjør at jeg som oppegående menneske fortsatt møter fordommer når jeg røper hvilket lag som står mitt hjerte nærmest. Som en talsmann for klanen har sagt før; Vi er vålerenga, og vi har et dårlig rykte å ta vare på. Så jeg er ikke et oppegående menneske, fordi jeg har andre meninger enn deg? Smarting. Er ikke nettopp poenget med en talsmann at han skal kunne uttrykke seg ovenfor media? Det er ingen som setter spørsmål ved hans engasjement, og det er også noe han kan gjøre uten å være talsmann. Det jeg setter spørsmål ved er om det er riktig at en som uttaler seg slik i media, og bruker Downs-metaforer passer som talsmann. Jeg synes du bommer i sammenligningen din. Han vurderes ikke utifra det han har gjort som ildsjel, men som talsmann. Har litt dårlig tid nå, så kommer tilbake og redigerer innlegget seinere. Kan du si meg hvor jeg sa at han ikke skal uttrykke seg ovenfor media? Og samtidig peke ut hvilke andre ganger han har brukt en downs-metafor? Alle driter seg ut en gang iblant, bare i varierende grad. Uheldigvis så betydde det i dette tilfellet massiv media-oppmerksomhet, og jeg mener at det ikke skal være ensbetydende med at han skal tre av. Eller skal alle som driter seg ut, og samtidig får massiv media-oppmerksomhet, gå av fra den stillingen dem uttalte seg ifra? Han vurderes ikke utifra hva han har gjort som talsmann, han vurderes utifra et enkelt tilfelle. Hadde han blitt vurdert utifra hva han har gjort som talsmann, hadde ikke folk skreket etter at han skal gå øyeblikkelig. Forøvrig veldig godt skrevet av Stabæk Satyren. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 http://www.dagbladet.no/2011/10/07/sport/fotball/valerenga/klanen/18501527/ Å fyttirakkern! Klanen sang supportersanger på juniorkamp mot lyn. Er det mulig? Tenk å gjøre noe så grusomt! De stakkars juniorene måtte høre på sanger som: Drep dem vålenga, drep dem, klapp klapp. Nå blir de vel skadet for livet, disse unggutta? Vålenga må gjøre noen grep nå, enten stenge klanen ute fra ullevål, eller sette 25-års grense for å komme inn på Ullevål. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Beklager, men jeg må nok engang ta avstand. Finlandshetter? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Må jo bruke finlandshetter for å ikke bli utestengt for å være grov i kjeften.... Jeg syns det bør bli klare føringer for hva som kan synges på kamp. Skjellsord og grove ting bør forsvinne. Sanger som: Sola skinner, enga vinner. Månen raper lyn taper, er ok. Ut med dommer`n, inn med kua er på grensen, men ok. Dommern han er homoseksuell, han vet det ikke selv, men er det likevel bør feks straffes med bøter. Heia den som vinner, har buksa full av kvinner, ler av den som taper, har buksa full av aper, bør ikke være greit da den har seksuelle undertoner. Skal ikke klanen få lov til å bruke sine tradisjonelle sanger? Skal det ikke være lov å være litt grov i munnbruken?` Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Du ser ikke hvordan juniorspillerne til Lyn, og støtteapparatet rundt, kan føle seg truet av at det dukker opp en gruppe mennesker i finlandshetter og roper "drep dem"? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er en sang klanen har sunget i alle år, men media sier ikke noe før nå. Hvis man som tilskuer ikke skjønner at sangen synges for å få gutta til å gi mer mot ett hatlag.så bør man kanskje ikke dra på kamp? Er det feks grotesk å da synge blø for drakta? Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 En gruppe mennesker dukket opp, av det jeg har hørt var det snakk om tre-fire som hadde på seg finlandshetter(rød og blå stripet attpåtil). Dette er en ikke-sak som media blåser opp. Lite å skrive om tydeligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå