PatSharpX Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Sant, var kanskje litt rask til å "dømme" alle og enhver. Nå tror jeg ikke din situasjon er representativ for flertallet her inne, men skal ikke si jeg er sikker. Det er jo naturlig å prioritere familie. Ellers ville det muligens ha gått litt for langt. Du skriver jo også at hadde situasjonen vært en annen så hadde du vært der hver gang. Jeg skjønner at man ikke for med seg alle kampene, det er det de færreste som gjør. Men å ikke dra på kamp fordi man ikke gidder er litt rart om man er såkalt supporter. Synes det er artig at jeg blir stemplet som "ikke supporter" fordi jeg ikke var på kampen, på ferie i Isfjorden (Google it for avstand) så satt 7 timer i bil tilbake til Elverum, og jeg skriver for VPN men er vel kanskje ikke supporter fordi jeg ikke har sjanse til å dra på alle kampene? Er ikke snakk om denne kampen spesifikt, men generelt. Geografi er jo en helt annen ting. Ingen forventer at man kjører mange timer til kamp. Endret 7. august 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Nei, men jeg regner med at det er fordi du prioriterer noe annet. Ergo det er ikke så viktig. Du sitter jo her å kommenterer når kampen er så enten gidder du ikke, ellers så bort du langt unna. Må gjerne påpeke om dette er feil. La oss bare si det slik, det er ikke alle som kan være på steder med mange mennesker. Noe mer gidder jeg ikke utdype eller "forklare meg", alle har sine grunner. La oss nå ikke krangle, vi skal krangle med folk som holder med andre lag, ikke våres egne Uansett ny kamp på fredag. Odd hjemme skal vi ta. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Osee-Mon sier det egentlig riktig. Så klart kan de som ikke går på kamp få lov til å si sin mening. Det at man ikke er og ser Vålerenga spille, trenger ikke å bety at man ikke har noe relevant å komme med. Samtidig må man huske på at det å faktisk møte opp og vise at man bryr seg kan gjøre en forskjell. Kanskje ikke alene, men sammen går det ann å ytre hvor mye dette betyr for oss, og kanskje hjelpe spillerne til å yte det lille ekstra. For å vri det over på litt mer sportslig, så er det en del feil med oss i år. Tror vi har havnet i trøbbel grunnet vanvittige skadeplager og mangel på 2 spillere som var utrolig viktige for oss ifjor, I Moa og Shelton. Den dårlige starten har spredd usikkerhet og dårlig selvtillit, og det blir i det hele tatt en ond sirkel for oss. Jeg tror vi må endre litt tankegang. Nå for tiden gjør vi samme jævla ting, hver eneste gang. Strandberg og Muri rusler opp til midtbanestreken og spiller på feilvendt medspiller 30-40 meter fra mål. Det funker ikke. "Kantene" våre trekker inn, og alt blir bare en mørje i midten hvor det er vanskelig å spille seg til sjanser, spesielt når vi er ute av form. Strandberg og Muri klarer hvertfall ikke å bidra offensivt, og vi bør revurdere denne taktikken for nå. Jeg synes heller vi trenger litt mer involverte backer. Fredrik Stoor bør kunne overlappe og skape bredde i laget og bidra med gode innlegg. Innlegg er et fremmedord for Nordvik, som aller helst bør forsterkes. På kanten mangler vi også alternativer. Ogude må FOR ALL DEL holde seg sentralt på midten, gjerne som en slags "Busquets" som trekker ned i forsvaret og lar backene gå opp i banen istedenfor. Fellah som høyrekant er noe som i teorien bør fungere. Merkelig at vi ikke har fått det til i praksis. Jeg tror det kommer av for lite back-up og overlapping fra Dos, og at vi trenger en mer offensiv Stoor her. Fellah kan slå innoverskrudd med venstre, dra seg inn og skyte/spille gjennom eller bruke Stoor på overlappen. På midten ser vi at Hæstad er laaaangt unna formen. Ikke har han de karakteristiske defensive løpene sine heller. Her bør Ogude ta plass, i rollen han har storspilt på i år. Sammen med han synes jeg Singh er vårt beste alternativ, noe vi har fått vist i forhold til hvor lite vi har skapt med han på benken i det siste(Molde og Sogndal). Ser for meg noe slikt: Hirschfeld Stoor - Strandberg - Muri - Nordvik* Ogude - Singh VPG Fellah - Berre - Nielsen* *Bør forsterkes Nielsen er enda ung og blir usynlig for ofte, her trenger vi en ny kantspiller, gjerne med fart og dribleferdigheter. Nordvik klarer ikke å bidra særlig offensivt, og dersom vi senker hyppigheten på framløpene til Strandberg og Muri trenger ikke venstrebacken å være som en tredje midtstopper. Den jobben kan Ogude få. Spissplassen er litt usikkert. Berre er ikke noen storscorer, men kan gjøre en jobb inntil Mos er tilbake. Koné kan jo også selvsagt brukes, da han gagnes av flere innlegg med mer offensive backer. Er redd for at en ny spiss kan ødelegge sjansene for Mos neste år. Endret 7. august 2011 av Maefteda Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Nei, men jeg regner med at det er fordi du prioriterer noe annet. Ergo det er ikke så viktig. Du sitter jo her å kommenterer når kampen er så enten gidder du ikke, ellers så bort du langt unna. Må gjerne påpeke om dette er feil. La oss bare si det slik, det er ikke alle som kan være på steder med mange mennesker. Noe mer gidder jeg ikke utdype eller "forklare meg", alle har sine grunner. La oss nå ikke krangle, vi skal krangle med folk som holder med andre lag, ikke våres egne Uansett ny kamp på fredag. Odd hjemme skal vi ta. Sant sant, frustrasjon. En kompis av meg har det sånn som deg hvis jeg forstår deg riktig. Kampen mot Odd er borte btw. Skule vel egentlig vært en grei seier mot Odd, men i den tiden vi er inne i nå så skal jeg ikke ta noe seier på forskudd, men håper vi gjør en bedre forestilling enn i dag. @Maefteda må si Nordvik klarte seg bra i dag, sesongbeste fra hans side. Skulle forsåvidt ikke så veldig mye til dessverre. Jeg syns det er så frustrerende å se dårlige pasninger og dårlige mottak. Det ødelegger så mange overganger og angrep. Vi må også lære oss å avslutte. Det er mulig å goale fra mer enn 7meters avstand! Det å prøve på veggspill inne i 16meteren er ingen god ide, der er det trangt. Hvorfor ikke prøve ett skudd og heller jobbe på en evt retur. I dag kunne det vært smart, det regnet og ballen var naturlig nok våt og sikkert litt vanskelig å holde for keeperen. Endret 7. august 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
Olum Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Odd hjemme skal vi ta. Synd kampen er borte, da. Jeg er heller ikke på alle kampene, da av økonomiske grunner. Ikke fordi jeg har prioritert å bruke pengene mine på noe annet, men fordi det ikke eksisterer noen penger å bruke. Jeg kritiserer ikke de som ikke er på hver kamp, jeg kritiserer de som så og si aldri er på kamp. De som kommer når det er igjen tre runder og vi har sjans på medalje, de resterende 10.000 som var på cupfinalen og ikke på kampen i dag. Osse-Mon, for min del er VIF langt viktigere enn familien, men nå er jeg ikke blitt far heller da Cosha, veit jeg hvem du er? Edit: Stine, jeg skal ikke skyte deg om du har problemer med mye mennesker, men jeg kan ikke kalle det for mye mennesker når det er 10.000 på en stadion med plass til 25. Endret 7. august 2011 av Olum Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Skal sies at det var 10.000 solgte billetter, uten å vite hvor mange som var på sparebank 1 øvre vil jeg tippe det ikke var mer enn 7000 der i dag. Det med familien er jeg ganske heldig med, får jo sesongkort av pappa til jul hvert år, så det er sjelden det er noe familie opplegg på den siden av familien når det er kamp. Onkels familie på mamma sin side er veldig ivrige Stabæk supportere, så det å dra på kamp er en (veldig) gyldig grunn for å ikke møte opp. Men jeg er helt sikker på at jeg kommer til å prioritere min egen familie når den en gang i fremtiden kommer. Får bare håpe jeg får meg en dame som syns det er morsomt å dra på kamp Krysser fingrende. Endret 7. august 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg skal ikke dvele mer ved supporter-greia, men det gjør meg grinete at.folk sier jeg ikke er supporter. Jeg drar på de kampene jeg kan, men ikke alle jeg har lyst til. Dog var jeg på begge ecupkampene, det kan ikke mange si ;-) Sportslig er det mye galt: spillet sitter ikke, ting fungerer dårlig. Endringer må på plass og mos må hkem! Lenke til kommentar
Olum Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Dessverre kan vi ikke hente tilbake Mos før etter sesongen. Han scorte et fantastisk mål i dag. I TIL får han sjansen, noe han ikke fikk hos oss. Vi skal ikke se helt bortifra at vi aldri får se Mos i den kongeblå drakta igjen. Han skylder oss ingenting. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Cosha, veit jeg hvem du er? I dunno, gjør du? Daniel Faldmo heter jeg, om det ringer noen bjeller? Dunno, vet vi har en som er i Ikaros men aner jo ikke om det er deg! Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Han skylder oss å spille ut kontrakten han selv har underskrevet dersom vi ønsker det. Tromsø har ikke opsjon på kjøp eller noe, og jeg har tro på at Mos kommer tilbake. Bedre enn noensinne. Skål for et flott 2012! 1 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Cosha, veit jeg hvem du er? I dunno, gjør du? Daniel Faldmo heter jeg, om det ringer noen bjeller? Dunno, vet vi har en som er i Ikaros men aner jo ikke om det er deg! Jeg har enda ikke betalt kontigentet til Ikaros, så jeg er vel egentlig ikke med. Men har stått der i hele år. Fant deg ikke på Facebook, så jeg får ikke sjekke trynet, men fikk plutselig en følelse av at jeg visste hvem du var Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Dette var bare begredelig. Dere som har sitti her hele matchen har like lite rett til å klage som de som ikke stemmer ved valg. Gutta merker at det er null engasjement rundt klubben og da blir det null engasjement på banen. 10.000 på tribuna. Dere som ikke var der må få en vond smak i munnen av å kalle dere supportere. Det er "null" engasjement rundt klubben, fordi det er "null" engasjement på banen. De kan ikke forvente stinn brakke med det spillet, billettprisene og så må jeg legge til at vi er i fellesferien. Jeg velger å ikke kalle meg selv supporter, men heller tilhenger. Jeg har heller ikke sesongkort, noe som skyldes en blanding av en større interesse for United, økonomi og det faktum at faren min svært ofte får billetter på Hengern'n. "Supporter" er for øvrig noe som er vanskelig å definere. Hva må du gjøre for å være supporter? Dra på hver eneste kamp, alle hjemmekamper? Det er opptil hver enkelt hva de legger i det, og man skal ikke glemme at disse "deltid-supporterne" bidrar med penger i kassa de også. Når det gjelder kampen i dag, så kan man vel ikke si annet enn at det var skuffende. Null tempo, spillere som spiller ute av sin naturlige posisjon og ingenting som stemmer. Ørjan Hopen var det eneste jeg fant spennende i dag, 92 - gutt med potensiale. Dødballer som få andre i TL. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Freddy ute i 4 uker: http://www.vif-fotball.no/article3204258.ece Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hurra! ENDA bredere stall Lenke til kommentar
Olum Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Fantastisk. Akkurat det vi trenger nå. Det virker som absolutt alt og alle jobber imot oss for tida. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Lurer på hva de gjør nå. De burde kjøpe inn noen på den plassen nå, 4 uker er lenge og skjer det noe med Stoor igjen sliter vi. Freddy skal jo uansett legge opp om noen mnder, så erstatteren hans burde lete etter nå. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Benjamin Dahl Hagen er jo på vei. Han kan spille høyreback. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Da burde han komme nå, ikke om 4 uker-3 mnder. Er det han søte fra Follo? Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Han skal være klar i løpet av uka. Spiller kamp på Onsdag muligens da... Sjekket ut bildet av han, og ja, det var han søte. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Bra. Håper vi også får inn flere forsterkninger fort som fy. Hva tror folket sjansen for Borges er? Blir han i Norge blir det vel evnt. i RBK? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå