Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke anledning, men hadde vel ikke dratt uansett om jeg kunne. :p

 

Tar heller Celso Borges dersom det lar seg gjøre. Pall er god, men gammel.

Gammel og gammel. Pall er 31, dvs. han har fortsatt noen år igjen på toppnivå. Han er også bedre enn samtlige som har spilt i angrepsrekka til VIF i år. Sier ikke nei takk til Borges

heller.

Lenke til kommentar

Velger på å bruke litt tid av å skrive litt om hva jeg syns om Vålerenga i år og dette her kommer fra hjertet samme hvor fælt det er å høre.

 

Martin Andresen skal ha stor respekt for at han la opp som fotballspiller i fjor for å trene Vålerenga på heltid og i fjor greide han det supert. Vålerenga hadde god flyt i spillet og vi hadde en underholdene spillestil. Martin solgte Moa til en latterlig lav sum og samtidig fikk ikke Bengt en ny kontrakt.

Martin har problemer med å forholde seg til noen spillere, da ref. jeg til blant Etzaz Hussein, Daniel Fredheim Holm, Bengt Sæternes, LIS, m.fl. Etzaz Hussein hadde ingen dårlig holdning i Vålerenga, jeg vil ikke gå inn på mer. Det er kun en sin feil at disse spillerne ikke spiller i Vålerenga og det er Martin. Jeg har sett flere kommentere Etzaz Hussein saken og ser at folk tror at dette er han sin feil.

Hva med også Lars Iver Strand? Stakkars fyr! Han har blitt utfryst av Martin Andresen i hele to år og han har fått ødelagt sine beste år av karrieren kanskje. Greit at han kanskje ikke er god nok for å spille fast, men han er god nok å sitte på benken.

 

Martin Andresen er sikkert super hyggelig fyr og han virker også sånn i media. Jeg fikk sansen for han i fjor, men det har dabbet litt mer av nå. Jeg tror kanskje vi trenger en ny trener om ikke denne sesongen blir bedre nå.

Vi har absolutt ikke en dritt av formen fra i fjor og det er latterlig å se på.

Så låner vi ut Mos og avbryter kontrakten med Etzaz Hussein.

Skulle også ønske at vi var bedre på overgangsmarkedet, noe vi absolutt ikke har verdt.

 

Jeg håper virkelig at endrer formen og får en god høstsesong. Jeg vil virkelig se Vålerenga oppe blant topp 3.

 

Jeg kommer egentlig ikke på noe mer som jeg har på hjertet for øyeblikket.

Endret av Chuck Bass
Lenke til kommentar

Å sparke Martin hadde vært en ufattelig dårlig avgjørelse. I Norge er man alt for kjappe med å sparke trenere og la de bygge opp noe over tid. Martin Andresen er forstatt veldig ny i gamet, og har enda mye å lære som trener.

 

Greit nok, Mos og Etzaz hadde vært veldig bra å ha i årets sesong, likevel er avgjørelsene forståelig begge to. Hadde spillerne våre kommet tilbake i spill som planlagt, hadde ikke Mos fått mye spilletid, han hadde da hatt nok et år med sporadiske innhopp, og slitt med å utvikle seg som fotballspiller. Nå kommer han til å komme tilbake neste år sterkere enn noen gang, og det forventes at han tar spissplassen.

 

Etzaz har et vanvittig talent, og kunne blitt stor i Vålerenga. Her gikk det dessverre skeis, så spiller og klubb kom på kant med hverandre. Da var det bare naturlig at man skilte lag. Jeg vil ikke spekulere i hvem som hadde skylden her, for det blir bare ord mot ord. Om det er noe man kan spørre seg om må det i så fall være hvorfor vi ikke fikk noe særlig penger for en av norges største talenter.

 

Disse to uheldige avgjørelsene tar ikke fra Martin Andresen det han har klart å skape i klubben. Han har gitt oss en identitet spillemessig, klarte å skape en vinnervilje og statistikk på hjemmebane vi aldri har vært i nærheten av og innført store omveltninger i arbeidet med de unge spillerne og hvordan de skal fostres opp i spillestilen vår.

 

Lars Iver Strand fikk plenty sjanser i sin første sesong, men overbeviste ikke despor. Han har fått muligheten til å forlate klubben, men har heller valgt å heve den høye lønningen sin i Vålerenga enn å gå til en annen klubb. Bengt Sæternes er langt ifra god nok for oss, og med en lønn på 2 millioner som han aldri forsvarer, er det naturlig at han drar fra Vålerenga. Han er gammel og har få år igjen.

Lenke til kommentar

Veldig bra sagt

 

Problemet var at han ble dårlig behandlet, ergo dårlig oppfølging, kommunikasjon.

Har også hørt på VPN forumet at han fikk refs for å dra til England i så tidlig alder.

 

Det siste du sier, er jeg hvertfall enig i. Har hørt at Wolff Eikrem opplevde det samme. Det virker som en del norske "fotballeksperter", tror at disse spillerne har blitt tilbudt kontrakt på Manchester Uniteds A-lag, og forventer spilletid der med en gang. Det stemmer jo ikke. De tas inn i akademiet, og blir trent av noen av verdens beste spillerutviklere. Jeg ser ikke noe mer positivt enn å ha flust av norske tenåringer rundt om i europeiske storklubbers akademier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...