Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det er dette vi trenger, litt ekstra tid til å finne ut av ting.... om det blir en langvarig streik så kanskje noen av gutta våre hvertfall kan ha godt av å komme seg litt vekk og få fotballen litt på avstand. Vi kan hvertfall ikke bli dårligere enn hva vi er : >

Selvom det setter kjepper i hjulene for helgeturen min til tigerstaden, hva skjer der utenom Vål'enga lsm...

Lenke til kommentar

Skokravet skjønner jeg ikke helt. Får de det igjennom, vil det bety store økonomiske tap for klubbene, som allerede sliter med økonomien. Det er jo mange yrker hvor man selv ikke kan bestemme hva slags påkledning man skal ha, og skoene sier produsentene de kan tilpasse til enhver fot? Ingen stor og viktig kampsak kanskje. Samtidig er dette vanlig praksis i 15 av 17 land i Europa, at man får velge sko selv, ifølge NISO:

NISO om sko

Idag kan man bytte sko om man har legeerklæring.

Bedre standardkontrakter og oppsigelsesvern, kan være akseptable krav?

NISOs krav til forhandlingene med NHO Idrett finner man her.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Det er nok penger som står høyest for de som er for denne delen av forslaget. Jarstein vil nok, til tross for at han egentlig ikke fortjener det, kunne sikre seg en personlig utstyrsavtale så lenge han er på landslaget. De aller største profilene i TL kan også sikre seg egne avtaler.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker bespokesko så tviler jeg på at man finner det til fotballssko, i så fall er det veldig dyrt!

En viss personlig tilpassning er nok vanlig... Jeg har enda ikke vært borte i et skomerke jeg ikke kan bruke noen modeller av fordi det er en uniform ting som er galt...

Martin Andresen spilte jo med Adidas-sko i Brann, selv om klubben hadde avtale med Umbro. Han limte visst et par Umbro-logoer over Adidas-logoen..

Lenke til kommentar

Med legeerklæring kan man spille med hvilke sko man vil.

Det virker som om dette er for at "de beste" skal kunne fikse seg personlige sponsoravtaler for å få mer penger inn. Høres litt håpløst ut egentlig.

Litt teit i TL. Spillere som er enestående det ene året, flopper det neste. Men jeg tror nok spillere som Singh, Shelton, Fellah, Ojo, Ujah, Henriksen og Skjelbred kunne fått kontrakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...