Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry as. Er ikke viljen og jobbingen det står på. Vi har tydeligvis et helt feil tenningsnivå i denne kampen, og er for aggresive i taklingene, men likevel er vi såpass nervøse at vi nøler i avgjørende situasjoner. 2-0 er Hæstads feil, makan til ubesluttsomhet. 1-0 er også en feil, og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal legge linja på 5 meter hver gang.

Vi er ute av form, mangler automatikk og rytme, gjør for mange personlige feil, samt at vi har litt uflaks som lag i nedgang ofte har. Dommer derimot har vi vært heldig med. Kunne fort vært rødt kort på oss, og vi har fått mange billige frispark.

Håper vi fortsetter med dette laget, men ordner opp i noen enkle feil. Vi har dårlige/ute av form spillere, og trenger å gjøre det litt enkelt og ikke bytte alt hver kamp. Tippeligaen er uansett så jevn, at vi kan være i denne formen og likevel ha sjansen på topplassering til sommeren.

Fellah ut Bojan inn gjerne. Hæstad bør ikke gjøre flere feil nå. Tabbekvoten hans begynner å bli for stor, og han kunne fort vært sendt av banen i 1. omgang.

Lenke til kommentar

Ræva andre omgang. Vi skaper nesten ingenting, og lar Fredrikstad få initiativet i en omgang vi skulle skapt et press fra første sekund.

Vi gjør generelt for mange personlige feil, og når da Hirschfeld også gjør det, så sier det noe om situasjonen vi er i. Spillerne er for nervøse og med et ungt mannskap blir vi preget. Da funker det ikke at våre litt mer rutinerte spillere ikke leverer.

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men savner Freddy. Har vært vår beste back i år. Dypt skuffet over Stoor, som ikke er mannen i vår posisjon akkurat nå. Berre trengs også, og så synes jeg samtidig at Haidar bør få muligheten. Gjorde mye bra det lille han fikk gjort idag. Sterk, arbeidsinnsats og gode involveringer. Håvard Nielsen passet klart bedre til denne typen match enn de vi har hatt tidligere. Litt typisk i den første kampen vår med Boakye fra start... Berre ønskes tilbake straks, men begynner å bekymre meg for at skaden fort kan være langvarig og at han legger opp etter sesongen.

Skal sies at vi er VELDIG heldig med dommer Sælen idag. Latterlig hvor mye vi fikk i vår fordel. Strandberg holder på som en idiot i forsvar og kunne fort gitt vekk 2 straffer, mens Fellah og Hæstad er overtente og kunne fått flere gule. Vi har feil innstilling, og jeg tror presset øker nå. Da hjelper det ikke at 3 av de 4 neste matchene er borte.

Lenke til kommentar

Skandaløst å la sæternes gå for og så erstatte han med free transfers. Shelton må ha vært en av banens dårligste i dag. Altfor forutsigbar, vi kan ikke ha en ving som kun kan skyte og finte med høyre-beinet. Stoor var horribel. Igjen må vi spille gjennom midten, selv det aldri lykkes. De samme feilene går igjen, begynner å bli lei de

Lenke til kommentar

Synes innbytterne våre var positive idag. Synd at vi ikke kan bytte noen av forsvarsspillerne våre. Strandberg, Nordvik og Stoor holder ikke mål, Muri greier seg så vidt. Pa Modou Kah inn til sommeren, ja takk.

Hirschfeld

Stoor - Muri - Strandberg - Dos Santos(?)

Haidar - Ogude

Singh

Bojan - Boakye - Shelton

Boakye inn ved 45/60.

Og til dere som savner Sæternes... Har dere sett Viking i år? Mannen er ikke i nærheten. Mos er den vi savner. Gjør ting enkelt, jobber hardt og setter sjanser. Håpløst at han godt mulig tar seriegull i år...

EDIT: Glemte at vi spiller på åkern i Haugesund. Ny oppstilling.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Han er på lån ut sesongen så det å hente han er uaktuelt.

Er egentlig fornøyd etter denne matchen - vi prøver, vi vil og vi skaper. Få til bedre avslutninger så blir det bra, også spent på hva vi gjør ved neste overgangsvindu, vi må få inn en god midtstopper, vi vangler bakover.

Lenke til kommentar

Kjempe kjipt med tap, men det gledelige er at nå kommer vi, nå er vi på gang. Jeg føler meg sikker på at vi får mye å glede oss over fremmover. Og så er det bare 6 poeng opp til toppen. Haugesund blir ei hard nøtt borte, men vi får håpe de svever på skyene etter seier mot Rbk, og at de ikke har landa ennå. Heia vålerenga!

Lenke til kommentar

Dette er kampene de går glipp av:

29/5 Sogndal borte (Shelton)

16/6 Odd Grenland borte

20/6 Sarpsborg hjemme

Skal ikke være et veldig stort problem. Berre kan godt komme tilbake før Shelton drar, og Kongshavn er ikke så alt for ille, og trenger et par muligheter på spill.

Lenke til kommentar

VIF 2 spiller kamp nå:

Vålerengas lag: Gudmund Taksdal Kongshavn - Fadi Aziz, Vidar Riseth, Aleksander Solli, Lars Vincent Andersen - Amin Nouri, Nikolai Næss - Ghayas Zaid - Ahmed El-Amrani, Sidoine Oussou, Chuma Anene

Urk. Trodde han skulle "hjelpe til", men ikke spille?

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...